Thursday 6 October 2011

Suhu 7 darjah hari ini.. Sejuk!!

Salam Khamis..

Wah hampir setiap hari aku sakan update blog kan... layankan jelah..

Hari ini suhu jatuh hingga 7 darjah celcius.. Duduk dalam kereta 5min pun aku dah tak tahan.. sejuk hingga ke tulang betis.. kain pashmina yang aku bawak utk selimutkan kaki aku pun tak cukup untuk panaskan badan aku walaupun aku dah kuatkan heater kereta.. Nampaknya selepas ini aku akan keluar awal dari kereta.. no more waiting in the car for 15min.. Aku ye plan ahead.. sit for 5 minutes... then punch in.. and walk up to the department.. adalah lebih baik aku masuk awal ke tempat kerja.. dan plan seterusnya rasanya aku akan mula buat air kopi setiap pagi... Tujuan... untuk panaskan badan dan keep me going...

 Dah 3 thn lebih aku kerja kat situ.. hanya boleh dibilang dengan jari berapa kali jek aku minum pagi kat situ.. selalunya hanya bila ada sesi meeting atau discussion dgn kwn2 kerja.. atau pun bila aku terlalu mengantuk sangat.. tapi kali nie.. tak boleh jadi dah.. better aku minum kopi dulu.. untuk aku leh ilgkan mengantuk aku.. lepas tuh boleh aku start turun naik tangga buat kerja..

Selepas waktu kerja aku berjalan ke tempat punch card.. aku dah mula tengok ada orang dah mula pakai sarung tangan.. tandanya suhu dah terlalu sejuk.. Aku?? belum ada rasa nak pakai sarung tangan nie.. selalunya aku mula pakai bila masuk november atau bila suhu maintain di bawah 5 darjah.. tapi hari nie suhu 7 pun aku dah tak tahan.. tangan aku dah mula kebas dan sakit2.. Ketara kali ini winter datang lebih awal.. emmm... lalui lagi lah rutin yang biasa.. mula pakai baju terma.. pakai boots sampai paras betis.. pakai jaket wool labuh.. pakai kain muffler tutup leher... so on.. so on..

Namun sejak dari tadi aku duduk tepi tingkap nie kejap panas dan sejuk silih berganti... Sekarang nie tengah panas seolah-olah sejuk tadi tak penah wujud pun.. sat gik.. nanti cuaca berubah lak..

Hari ini kawan aku tuh sampai.. tapi cam biasalah aku malas nak tunggu kat umah.. Apa pun tak masak hari nie.. tunggu jelah aku balik ke rumah lewat petang nanti baru aku nak masak... Itupun sebab aku sekarang terpaksa stay lewat kat department nie.. Terpaksalah.. Nak balik awal ada tetamu kat rumah.. tak selesa... Nampaknya kini aku keluar rumah 5.40pg.. aku balik 8.00-8.30malam ler jawabnya.. Hampir 15jam aku kat luar.. balik umah 3 jam dah kena masuk tidur sebab awal pkl 4 lebih dah kena bangun.. Penat? Letih?? sudah tentunya kan.. Harungi jelah..

P/s Kadang terfikir..
Kenapa orang tak faham kesibukan orang lain..


Waktu nie tengah panas balik..
Aku duk depan monitor nie pun rasa silau dan berbahang..
Tengok teddy bear pun tolong tutup mata sebab silau ;)


Kan dah mendung balik..


Kan dah hujan pulak ;)

Gigih nie buat liputan cuaca..
Dah penat asyik buka tutup tingkap jek nie
;)

7 comments:

mashi said...

tingin betul la nak rasa sejuk macam tu...
sini buka freezer pun belom tentu sejuk macam akak kat sana :)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Kalau tak biasa rasa.. mmg boleh demam dan mmg xtahan.. maybe oneday kan.. bdn dah kebal 5thn rasa sejuk panas camnie.. lepas tuh akak lak xtahan panas kat mesia..

Anonymous said...

cuaca tak tentu hala macam ni boleh sakit..badan terkejut.

dah kak.kurengkan bloging.p study!hahaha

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kueh

Klu org xbiasa mmg sakit badan.. tapi akak dah terlebih biasa..

Akak blogging sambil study ok.. nama pun buat program kan.. duduk depan pc dr pkl 10pg sampai ptg tau..

bloging tempat luahan perasaan.. lebih baik dari ber FB kan kan kan ahaks ;)

ku-cit said...

dah biasa sejuk, kang blk malaysia tak pasal2 maunya seminggu akak demam tekejut ...eheheh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

thn lepas akak balik.. hari pertama dah rasa nak pitam bila duk bwh matahari.. pastu 3 4 kali gak akak mandi sehari..

Itu xmustahil dik.. skrg nie panas sikit pun akak dah pening pala ;)

sindiketsulit said...

kat m'sia pun cuaca tak menentu kak..
pg tadi mendung, tgh hari hujan tetiba ptg panas.

jemuran pun lembab jer..

takut ek cuaca sekarang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...