Tuesday 4 October 2011

Mood cuti off

Salam Selasa..

Hari ini dah 4hb di bulan Oktober... bermakna kalau aku hitung hari untuk ke bulan 12.. mean aku hanya punya masa 2 bulan sahaja.. Cukupkah 2 bulan itu untuk aku pulun semua kerja2 aku sebelum aku berangkat balik??

Aku tak tahu.. Hanya yang aku mampu buat adalah usahakan sedaya mungkin mana yang aku termampu walaupun hakikatnya kudrat dan semangat aku.. ala-ala chipmore... Itupun aku masih syukur punya seorang rakan yang cukup prihatin dengan semua kerja-kerja aku..

Saban hari dia pasti akan tanya aku..
'How yur progress today?'

dan saban hari juga dia akan ingatkan aku..
'Buat kerja dengan selesai.. buat yang termampu.. aku mahu dirimu pulang dengan kejayaan'

dan kadangkala juga dia berkata
'Siapkan kerja.. jaga kesihatan.. selesaikan sebaik mungkin'

Sedikit sebanyak.. bila aku rasa nak malas-malas atau takde mood tuh.. terberkesan juga ingatan dia tuh pada aku.. Contohnya.. Esok nak jumpa SV.. patut jumpa Isnin tapi G call aku ahad lepas.. reschedule meeting ke hari rabu.. bagus juga sebab aku tak siap lagi lapuran yang nak kena hantar nie.. dan bagusnya kawan aku nie..

Setiap hari pasti tanya aku..
'Kerja dah siap belum???' atau 'Dah berapa peratus siap kerja tuh?'

Dan jawapan aku pastinya aku berikan sedang dalam progress lah  kan. Syukur aku punya kawan sebaik dia.. Pasti aku akan kenang dia kerana pernah berikan aku semangat waktu aku benar2 lelah dan penat...really appreciate it... sometimes you need someone to keep you going.. and I'm grateful that I meet them in my life..

Hari ini dah 4hb... Sepatutnya minggu depan aku kena ambil cuti seminggu sebab baki cuti kerja aku masih ada 17hari.. mesti bising sv tempat kerja aku tuh... Aku malas betul nak ambil cuti minggu depan nie.. lagipun ada tetamu kat rumah... kalau aku cuti tapi pakwe aku tak cuti.. tak sesuai pulak.. sebab yang datang tuh kawan aku (suami org).. Dia nie rakan sekerja aku di mesia... datang  untuk viva pada 10hb nie.. Kalau takde tetamu kat rumah tuh.. memang aku pulun sakan ambik cuti.. tak yah sesusah nak bangun awal pg pkl 5.. tapi dari aku duk umah.. sedangkan pakwe aku kerja.. dan kawan aku tuh pun ada rumah.. leh bayangkan apa yang aku cuba korang bayangkan?? hahahaha.. lebih baik aku pergi kerja jek..

So aku tak tahulah bila aku nak cuti nie... mungkin aku terpaksa ambik serentak 2minggu pada bln 11 nanti kot.. awal bulan confirm aku nak ambil sebab cuti nak raya haji kan.. dan akan aku ambil lagi pd hujung bln 11 atau awal bln 12...

Kali nie aku rasa cam muktamad jek keputusan aku untuk pulang pada bulan 12 nie.. Aku rasa .. siap tak siap kerja aku.. aku rasa aku terpaksa pulang.. aku nekad.. tawakal... aku cuba pulun siapkan kerja dalam bln 10-11 nie... Ya Allah berikan aku kekuatan... Kalau Dia dah kata rezeki aku bukan kat situ.. Siapa aku untuk menidakkan rezeki-Nya... Hanya aku harap kesabaran aku itu punya hikmah dan sebabnya...

Esok nak jumpa G.. harapnya lepas tgk report nie aku boleh proceed buat 2 penilaian serentak.. harapnya.. aku amat berharap.. InsyAllah kan.. berikan aku berita gembira esok nie...

Sebenarnya banyak benda yang aku pulun fikir serentak kebelakangan ini.. banyak.. tapi terpaksa aku onhold satu persatu mengikut keutamaan... soal hati.. soal masa depan.. soal kehidupan.. soal rezeki.. soal kerjaya.. macam-macam.. Pastinya aku tahu kita sebagai manusia harus berusaha.. keep on going.. InsyAllah

P/s Nak sambung buat kerja lagi nie...
Suhu semakin sejuk sekarang.. mulai semalam dah mula terasa dinginnya angin sejuk.. suhu dah mula jatuh di bawah 10.. daun dah banyak gugur.. angin sejuk kencang pun dah kerap bertiup.. lama sungguh tak buat projek snap shot autumn... takde moodlah skrg nie.. but thinking nak ajak pakwe ke pergunungan untuk koleksi autumn tahun nie.. so far dah nak 5 kali autumn nie.. aku belum pernah miss lagi ke pergunungan pada musim ini... Maybe.. tgklah weekend nie camna... kemungkinan besar ye cam xpergi jek ahaks ;)

Berjalan kaki pada musim panas yang lalu..
I did enjoyed it ..
Now.. No more walking home.. 
I prefer taking the bus..

9 comments:

Anonymous said...

sometimes you need someone to keep you going..

yup!

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kueh

Everyone need someone kan

;)

ku-cit said...

ooo nak pergi gunung ehh...sy plak br blk dr bukit...

tak lama lg da nk blk ehh...chayok2 kak..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

ikutkan it's the best time nak ambik gbr.. tgklah cuaca camna sebab skrg nie asyik hujan jek..

Ahah.. 2bln bkn lama pun kan.. ;)

ku-cit said...

akak yg amik gambarnya ke atau orang lain yg kena amik gambar akak???ehehe

nanti balik jgn lupa plak bwk souvenir utk sy k...ahahah

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

akak ambik gbr lah.. bkn ambik gbr org dik.. ambik gbr scenery.. kalau 100 gbr akak snap.. rasanya gbr akak dlm tuh confirm xsmpi 10 keping pun hahaha...

Ini xtvt biasa akak dik.. dah berthn akak collect gbr2 scenery nie.. ;)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit..

Lupa lak.. Nak souvenier?? ko pun nak ekk.. ok nnti akak ltk dlm list akak.. ;)

ku-cit said...

eh tak payah susah2 kak...sy gurau aje.. tapi kalo ada lg bgs...hehehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

insyallah klu ada akak bg.. xde akak bg coklat jelah ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...