Thursday 13 October 2011

Mimpi fantasi atau 3D..

Semalam aku mimpi... tapi mimpi aku itu amat pelik dari kebiasaan yang selalu aku mimpi.. Sebelum nie mimpi aku lebih banyak pada perkara-perkara kerja.. biasalah stress kerja kan.. mimpi pun pasal kerja lah.. aku juga sering mimpi masuk kelas.. bukan masuk kelas belajar ok.. tapi masuk kelas mengajar.. tapi selalunya belum sempat aku nak bagi lecture mesti aku terjaga hahahaa... Kot tetiba aku bg lecturer speaking London.. sure student semua ternganga.. macam aku kena 9 tahun lepas masa aku baru balik study master.. masuk kelas 100% aku speaking.. siap dengan 'accent' english sebab aku ye english dah takde style 'malaygish' dah.. tup-tup lepas kelas... hahahahha.. sorang student aku cakap 'Puan.. boleh tak lepas niengajar dalam bahasa melayu puan.. saya tak faham satu apa pun yang puan cakap' Adeh... masa tuh terus tepuk dahi... Nak marah pun tak leh.. aku bantai gelak jelah hahahaha... sejak tuh tak pernah lagi aku bagi lecture dalam bahasa english.. jarang sekali.. cuma nota aku masih maintain dalam bahasa english.. ok tutup cerita bagi lecture nie.. nie aku nak cite pasal mimpi.. dah melalut cite lain..

Ok mimpi aku semalam pelik... sebabnya hingga sekarang aku masih ingat butiran mimpi itu.. Al-kisahnya aku dan beberapa orang macam buat lawatan ke satu istana lama.. aku tak tahulah kat negara mana hahaha... yang bestnya aku telah ditugaskan untuk menyiasat camtulah.. beberapa bilik yang dikatakan agak keramat camtu.. rombongan yang ikut aku.. semuanya kata.. itu aku ye tugasan.. aku kena masuk dan cari bilik tersebut.. dan berdepan dengan sebarang kemungkinan makhluk ghaib.. Masa tuh aku ternampak 1 bilik.. bila buka jek pintu bilik tuh ternampak 1 kuburan lama.. siap ada batu nisan dan siap ada sign penerangan..(macam kat muzium ye sign) kawasan tuh macam open air.. tapi memang gelap.. mula-mula masa masuk situ takde ada apa-apa pun..Tetiba!!!!

Bilik yang gelap tuh jadi terang benderang.. penuh bercahaya kilauan.. tempat yang gelap tuh jadi terang.. yang best ye muncuk 2 orang lelaki.. seorang agak kurus dan dalam usia 30an.. dan seorang lagi agak gempal dan sedikit berusia... Mulanya lelaki yang kurus tuh (aku syak raja lah).. dia pesan macam-macam kat aku.. jaga kesejahteraan negaralah... jaga keharmonian masyarakatlah.. hahahaha.. aku layankan jelah biasalah pesanan raja untuk rakyat.. lepas dah pesan2 pasal benda2 tuh.. tetiba dia panggil aku duduk dekat dia.. ada karpet berwarna emas perak di depan dia.. siap ada kerusi diraja lagi.. yang best aku duduk bersimpuh kat situ.. dan dia cerita pasal dunia komputer pulak.. siap bagi tau dulu dia pernah buat topeng muka.. mask tuh guna kaedah 3D.. aku cam confused sat.. ini raja dari zaman bila nie??? Masa duk cerita pasal buat topeng muka tuh.. kawan dia muncul... yang peliknya.. 2 orang jejaka nie.. badan mereka penuh dengan cahaya.. yelah macam cerita filem kartun kan.. kalau org2 dah mati nie muncul kan selalunya.. selalunya dia ye image mesti cam ada chaya sikit hahahaha... masa tuh aku rasa macam di alam kartun jek.. Masa tuh tempat tuh bertukar menjadi penuh dengan lakaran kartun.. ada bunga-bunga ros warna warni.. ada burung merpati putih yang terbang dan bergayut pada tali yang dipasang sekitar tempat tuh.. pokok-pokok buah.. aku cam masuk alam fantasi jek hahahaha... tapi keadaan itu berlaku sebentar jek.. tak lama suasana menjadi siang.. dan kali ini rombongan yang ikut aku tadi.. masuk bilik tuh..

Masa aku mula-mula masuk bilik tuh kan gelap.. kali nie sebab dah siang.. aku nampaklah bilik tuh.. penuh dengan bunga-bunga hidup yang tadi aku nampak masa di alam fantasi tuh.. tapi kali nie bunga tuh macam dah terbiar lama.. siap ada bentuk burung merpati tapi macam bentuk patung jek.. Aku lagik confused..

Lepas keluar dari bangunan istana lama tuh.. aku dibawa pulak ke penginapan sedia ada kerabat di raja tuh.. satu deretan bangunan yang baru 2tingkat.. kalau tengok memang takde macam istana.. aku tanya orang yang bawak aku tuh.. kenapa tak duduk kat istana lama tuh.. dia kata sebab tak cukup budget.. kerabat terpaksa pindah ke kediaman nie.. memanglah tak secanggih istana tuh.. tapi oklah untuk diorang... camtulah lebih kurang penerangan dia..

Ok tak lama aku terjaga sebab jam loceng aku dah bunyi hahahahaha...

Tapi yang aku keliru.. kenapa aku masih ingat mimpi nie.. dan paling utama aku masih ingat muka 2 jejaka tuh.. Takdelah tua sangat.. sorang tuh memang hensem.. oh ya.. lepas aku jumpa 2 jejaka tuh.. aku masuk 1 lagi bilik.. kali nie aku nampak seorang lelaki.. yang macam kena rasuk.. siap nangis terbaring atas lantai.. pada masa yang sama seorang perempuan.. aku syak isteri dia kot.. datang tepi dia peluk suami dia nie.. yang aku pulak.. duduk kat tepi tuh.. tolong kejutkan sekali.. tapi yang takleh lupa isteri tuh siap nangis peluk2 lagik nie.. Aku lagik pelik.. nie sapa yang jumpa dan menurun nie.. hahahaha... yang aku jumpa tuh siapa.. dan mamat nie pulak menangis pesal pulak...

Ok.. kesimpulannya... Aku sendiri pun tak tahu hujung pangkal mimpi aku tuh.. kenapa tetiba aku mimpi pasal istana lama.. kenapa aku jumpa 2 jejaka tuh.. kot diorg nak buat ramalan pasal Phd aku best juga... tak terfikir pulak nak tanya tadi.. sempat cite pasal buat topeng 3d jek hahahaha... dahsyat tuh kan.. raja zaman dulu2 pun dah study multimedia ke??? Ahaks..

1st time aku mimpi pasal istana lama.. dulu 2 orang yang rapat dengan aku bagitau aku pasal kaitan keluarga aku dengan istana lama kat sebuah bukit di selangor...  tapi aku tak pernah ambik tahu.. sorang sebab ada sorang pakcik nie bagitau dia sebelum dia kwin ngan aku.. dan sorang lagi.. mimpi jumpa ular emas kuning di istana lama seolah memberi izin sebab kawan dgn aku..

Entahlah.... mimpi mainan tidur.. tapi best juga mimpi masuk alam fantasi siap ada kartun2 malam tadi hahahaha.... penangan aku buat programming ler nie kot.. ke penangan aku asyik main games ahaks...

Apa juga.. mimpi kali nie buat aku tersenyum giler.. walaupun macam tah apa-apa.. tapi best juga bila diingat2kan ;)

p/s kueh.. akak muskil pesal komen ko kat entri akak sebelum nie takde.. walhal akak dapat email yg ko duk komen tadi.. Nak tgk gbr minah saleh pki jaket ketat?? nntilah kot ada terjumpa akak ambik.. akak pki jaket ketat ko xnak tgk ke? Ahaks ;)

5 comments:

Kaktiny said...

ko ada keturunan puteri bunian kat istana selangor tu kot.. hihihihi..

pergh.. mimpi yg tak hagak-hagak weih.. mmg superb.. kehkehkeh.. (yg paling dasat, ko leh ingat details tuh.. mmg dasyat mimpi tu.. terbawak sampai jaga ye.. hihihi)..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Hahahaha.. yang best ye muka lelaki tuh cam pelakon orang putih tau hensem hahahaha... tak boleh blah kan mimpi aku???

Camna aku tak ingat sebab aku rasa aku mimpi lawak lah... ini 1st mimpi animasi dan kartun sepanjang aku ambik bidang multimedia nie.. hahahaha... aku suspek nie penangan aku buat programming dan main games 'angry bird', 'bubble witch' hahahaha ;)

Anonymous said...

wah.dah mcm alice in wonderland pule...kehkeh.

er.gmbr akak watpe.gambar awek scotish ler.ahaks.

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kueh

Ewah memilih nampak..

Tuhlah akak suspek alice in wonderland versi melayu ler dik hehehe ;)

Unknown said...

Kami membawa pasangan untuk berkahwin secara sah di pejabat Majlis Agama Islam Thailand. Pernikahan ini adalah sah mengikut hukum syarak dan diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia. Insya-Allah urusan boleh dijalankan dalam 2 hari sahaja & dokumen lengkap dapat diterima pada hari tersebut.
Sekiranya berminat, sila hubungi :-
DRINA DMARYA RESOURCES
No 7 Tingkat 1, Simpang 4, Teluk Pulai (Atas Kedai Kek Bee's)
Tel : 03-33745230/ 013-3311606
WEB KAMI :
kahwinthaibest.blogspot.com
drina1998.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...