Sunday 4 November 2012

Minyak zaitun & Habbatus sauda

Salam Petang Ahad

Aku hari ini ke pejabat.. Rajin sungguh aku kan.. merancang nak siapkan nota untuk kelas minggu depan.. tapi keadaan bilik tingkat bwh kena ketuk dinding dan bunyi drill.. buat telinga aku sakit sungguh.. lupa pulak nak bawak earphone.. idak leh sumbat pasang lagu kuat2..

Sejak beberapa bulan nie.. aku mula makan 1 produk minyak zaitun dalam bentuk capsule.. berjenama Minsyam olive oil.. 1 pek ada 20 biji dengan harga RM10.. ada juga capsul habbatus sauda 20biji dgn harga RM12.. Aku sejak dari di UK.. memang dah mula makan habbatus sauda yang dibawa oleh rakan dari arab saudi berjenama baraka.. kalau di negara sejuk amat sesuai untuk badan.. kat malaysia pun sesuai juga.. lagipun kebanyakkan orang dah sedia maklum dengan kebaikan habbatus sauda kan..  minyak zaitun pulak dari dulu antara minyak masak yang kami guna untuk masakan.. hby dulu selalu beli yang 5 liter dalam bentuk tin (bukan botol plastik mcm minyak masak biasa).. memang harga dia mahal sikit.. tapi kita juga sudah sedia maklum dengan kebaikan minyak zaitun kan..

Memandangkan kawan aku sekarang dah jadi stokis.. maka aku pun tolong kawan2 jugalah.. lagipun tak mahal.. 1 pek hanya RM10 untuk minyak zaitun dan RM12 untuk habbatus sauda.. untuk stok sebulan hanya perlu ambil 3 pek (baru RM30-jimat dan murah).. sehari 2 biji.. sebelum tidur atau selepas sarapan.. aku biasa makan selepas sarapan.. sebab dia boleh bust energy untuk kerja hari tuh.. Sauda kebiasaannya aku makan sebelum tidur.. ikut masing2lah..

Testimoni?? hahahaha.. ini adalah yang orang lain alami dan pengalaman sendiri.. baru2 nie aku beri kakak ipar aku cuba.. awal2 aku sound.. "nanti akak akan terjaga automatik pkl 5 pg tau kalau dah mula makan"..

Semalam dia call aku.. antara perkara pertama yang dia beritahu lepas makan minyak zaitun tuh.. "betul ler.. pkl 5pagi jek dah celik mata.. terus ingat ko tau.." tergelak sakan aku kejap... Sebab aku dah kena dulu dah.. memang senang sangat nak solat subuh sebab pkl 5 dah terjaga kan.. badan pun takde lesu sangat.. dan satu lagi kakak ipar aku juga beritahu... dia ada masalah sembelit.. 5 hari makan minyak zaitun tuh.. terus senang lawas buang air besar... lepas tuh terus order 3 pek untuk stok sebulan.. Ramai orang dah cuba.. yang ada masalah darah tinggi.. stroke.. pun ada yang cuba.. kawan baik aku ayah dia ari tuh kena stroke darah tinggi.. Alhamdullilah elok dan kurang sejak makan.. sebenarnya kawan baik aku tuh dapat tau dari seorang kawan dia juga.. yg juga beli untuk family kat kampung.. Aku sendiri pun.. lepas nie nak bagi mak aku cuba (dia pun ada darah tinggi kencing manis).. lagipun sebab benda tuh minyak zaitun je.. so sebab tuh aku galakkan cuba..

So aku pun nak promosi jugalah.. boleh pergi ke laman web official di http://www.minsyam.com/v1/index.php untuk tahu lebih lanjut pasal produk nie atau boleh guna google atau cari dalam FB



Selain daripada capsul minyak zaitun dan habbatus sauda.. ada juga lotion minyak zaitun RM20 baik untuk kulit dan rambut, juga minyak masak zaitun.. dan juga sabun minyak zaitun RM10 untuk bersihkan kulit badan dan muka.. Aku InsyAllah lepas nie nak cuba sabun dan lotion zaitun pulak.. sebab dengar kawan aku kata kulit muka dan badan dia bersih dan cerah lepas pakai sabun tuh.. dan lotion tuh sesuai untuk yang ada masalah kulit dan rambut.. lagipun harga taklah mahal sangat.. dan ianya 100% adalah minyak zaitun bukan ubat-ubatan yang diproses dan dicampur macam2... sebab itu aku memang beri 100% recommendation dan cuba.. sebab dah jadi amalan pemakanan dari kat UK lagi.. apatah lagi sekarang nie produk macam-macam kan.. yang pakai collagen.. minum collagen.. Bukan kata tak elok.. ada yang berkesan.. tapi tak kurang juga yang ada masalah.. (aku tak berani nak komen sebab tak ambik collagen).. tapi kalau nak tanya pasal penggunaan minyak zaitun dan habbatus sauda.. benda nie aku dah lama makan dan guna selama 5thn di UK..

Kalau ada yang berminat nak order.. boleh je beritahu kat sini... nanti aku uploadkan website kawan aku tuh kalau nak order direct dr dia.. kalau mana kawan-kawan yang kenal tuh.. kalau berminat nak order beritahulah.. kalau yang kat oversea tuh InsyAllah boleh usahakan kalau nak diposkan.. ;)

20 comments:

Anonymous said...

habadatus sauda
susu
kurma
anggur
madu
minyak zaitun
zam-zam
dll

yg quran sebut semua sgt2 baik belaka

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Yup betul tuh..
Dulu masa akak kecik2 minyak zatun org guna sapu kat rambut hehehe.. pastu nak beli utk minyak masak.. zaitun mmg mahal.. berpuluh ringgit..

:)

Acik Erna said...

assalam iina..Alhamdulillah..dah bertahun jugak akak makan ni..dah lama2 beli..orang yang jual tu kurangkan la seringgit untuk setiap peket tu..memang betul..sembelit memang dah tak de bila makan minyak zaitun ni.

Noridah Abd Rahman said...

saya makan habatus sauda baraka, sama je kan?

Anonymous said...

salam, sy pn dh mkn habbatus sauda baraka ni, alhamdulillah rasa bertenaga dan mmg senang bgn pagi, pasni nk mkn sekali dgn myk zaitun pula, sape yg belum cuba, jgn ragu2, nabi dah bgtau kebaikan habbatus sauda n buah zaitun kan....

Anonymous said...

Assalam...boleh tak sy nak share blog ni sbgai testimoni produk minsyam?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Salam

Pada Anon1

Setuju habbatus sauda mmg elok diamalkan ;)

Anon 2

Boleh silakan

Unknown said...

Siapa nak order habbatussauda dengan saya pun bolehh..whatsapp je sy di no 013-6443272..nnt saya explain kan jenis2 habbatussauda yang ada dan sy akan consult anda.. :-)

? said...

Nak2 habasstul sauda.... ^_^

Mar Mansor said...

carik testimoni..berminat dgn produk ni

Unknown said...

Jika berminat utk dptkan hsauda dan minyak zaitun dlm 1 kapsul boleh wassap saya 0162720174

Unknown said...

Based in KL ke. Nak beli

Unknown said...

Based in KL ke. Nak beli

Unknown said...

baru nak cuba habatus sauda & myk zaiton....post 2012,skang tahun 2016 bayangkan....mcm mn owner blog ok ke...

Unknown said...

baru nak cuba habatus sauda & myk zaiton....post 2012,skang tahun 2016 bayangkan....mcm mn owner blog ok ke...

Ain86 said...

Salam..saya mmg amalkan lotion olive oil tu..rambut yg gugur ckit2..lama2 trs xgugur dh..rambut jd lembut dan xkering..org kata ms mgndg n lps beranak rambut akn gugur tp sy x..rambut jd lebat, bsinar dan htm..kelumumur pon xder tp sy xla sapu kt kulit kpla..cm sy perasan bila sikat rambut n kena kulit kpla xder pulak effect apa2..adik lelaki sy pon pakai mmg rambutnya jd htm dan lbt tp tuk kulit saya xberapa selesa nk pakai kt bdn..cm sy letak kt muka sj..mmg sy amalkan lps cuci muka trs sapu kt muka pastu pakai compact powder..ms tu mls nk beli cream muka..tp muka sy xbminyak n lembap jer..kulit sy jenis combination..kt umh pon kalo xkemana2 sy hy letak lotion tu kt muka n pakai powder putih..lotion ni dlm btk minyak tau..tp ianya xbt pori2 kulit sy tbuka.tp sy smpat pakai 2 botol ja..sebotol tu thn bbulan2 sb pakai 2 3 titik jer..kt rambut pon sm..kalo pakai byk2 nti npk lunyai pulak rambut tu n kt muka tkt bminyak pulak tp jgn isau lotion ni cpt myerap..tp lps botol ke2..org yg jual tu dh bhenti jd dealer n kalo nk beli kt website or cri kt luar mmg ssh nk jupa.sllunya hbs atau org xjual.diorg lbh fokus kepada softgel olive n hb sauda.dh 3thn lbh sy xpakai..skg ni cr blk pon ssh jgk..sllu xder stock..hmmm..tp lotion ni mmg superb pd saya cm bau dia xberapa wangi sb ada cmpuran rosemary n lavender..so bkn bau olive yg asli..hope review sy ni mbantu..

Ain86 said...
This comment has been removed by the author.
Nasqiu Putra said...

Terbaik utk d amalkn;-)

Unknown said...

Hubungi saya sebab hendak banyak

Unknown said...

Hubungi saya saya hendak banyak di talian telefon 01111961664 Alias

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...