Friday 2 November 2012

November..

Salam pagi jumaat

Lama sungguh tak update blog..  bukan terlupa.. tapi sibuk giler.. aku rasa aku dah terlau letih dengan beban kerja.. beban thesis study sampai sekarang tak sempat2 lagi nak jengah.. kena paksa diri cari masa..

Raya haji pun dah lepas.. raya haji kali nie biasa sahaja... aku cuti khamis.. tapi selasa dah balik kampung sebab selasa dan rabu tuh aku ada meeting di KL..

Minggu depan kuliah mula semula.. student habis cuti break sekejap.. lepas tuh cuti balik 4 hari sebab cuti deepavali dan awal muharam.. minggu tu juga aku ada kursus di kl selama 6 hari.. kena kuarantin buat kerja.. ada juga rasa macam menyesal terima tugas tuh hahahaha... walaupun dibayar.. tapi rasa tak berbaloi dengan pengorbanan masa dan tenaga.. cuma boleh ambik jadi pengalaman kot.. in future?? xtaulah.. kalau tgk ok maybe aku join lagi.. kalau tak.. that it.. baik aku ngajar PJJ.. ribu leh claim ahaks..

Sudah beberapa hari rumah aku ada astro hahahaha... aku ambil juga sebab dah bosan tengok tv2, tv3, al-hijrah dan ntv7 hehehe... bila astro masuk je.. 1st channel yang aku tengok ada BBC news dan Sky News.. rasa macam duduk UK balik.. sekarang tengah sibuk liputan berita pasal banjir di New York.. dan dapat jugalah tengok balik news kat UK macam rutin biasa aku 5 tahun kat UK.. aku memang gemar menonton berita.. baik pkl 8 malam je.. aku mesti switch to TV3 sampai 8.30.. lepas tuh switch ke tv2 untuk dengar berita bahasa inggeris pulak... nie sejak ada astro.. Sky news dan BBC news another addition to my fav news.. channel news lain aku tak minat.. maybe sebab aku tak pernah ke australia dan US.. so channel; CNN ke.. lelain ke.. kurang feel sikit..

So far.. Astro takdelah best sangat.. channel sky yang aku subcribe kat UK dulu.. double triple lagik best dan lebih banyak channel.. channel movie kat astro ada 3 jek.. kalau ada box office tayangan hebat tu.. tambah lagi 2.. yang lain kena beli kalau nak tgk astro First dan Astro best.. bab nie yang aku macam frust sikit.. sebab dulu masa ada SKY.. channel movie jek ada dekat 6 7.. tak masuk lagi channel hindustan.. aku rasa ada dekat2 100 channel kot all together yang aku boleh view.. Paling best.. bila hari jumaat je.. movie mesti movie baru... best2 pulak tuh.. tahun lepas punya movie mesti dah ada.. dulu.. kalau jumaat malam je.. aku mesti dah terpacak kat TV.. sebab tahu..latest movie akan keluar waktu tuh.. tak sempat tgk.. mlm esok dia akan ulang tayang..

Semalam juga.. hby kawan aku sound kat bini dia hahaha... dia kata aku ambik astro tuh bila nak tengok??? hahahaha.. tergelak.. memanglah time aku tengok pun malam aje.. tapi setidak2nya aku punya pilihan nak tengok tv.. nie idak balik2 5 channel tv biasa je yang aku tgk.. hahahhaa... actually.. aku suka tengok movie dan news.. lagipun.. dengan pakej superpack RM125 oklah... dulu aku ambik SKY sebulan pun dekat £65 je.. macam2 channel..

Sekarang nie aku rasa terpanggil2 nak balik UK... InsyAllah akan diusahakan secepatnya.. tak sabar nak terbang balik sana.. tapi risau cuaca tak menentu sekarang nie...

2 comments:

Acik Erna said...

assalam iina..terbang balik sana bukan lama macam dulu kan..
dah balik bekerja disini..memang tak cukup masa ye iina..banyak je kerja kan..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

W'slm kak


Tak lama kak.. dalam 2mggu plg lama.. mmg kerja skrg nie banyak melambak je kak.. tapi kena paksa diri jugalah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...