Wednesday 5 October 2011

Programming lagik!!!!!!

Salam Rabu...

Lepas keluar dari bilik SV.. kepala aku berasap2... mata aku berpinar-pinar... Lain yang aku harapkan.. lain pulak yang terjadi...

Kerja aku tambah lagik............. Another programming kena buat.. aduhhhhhhhhhhhhhhh tensen ye... Programming lagi kali ke3... aku nie buat Phd ke?? buat programming nie??? Mula dulu JavaServlet dan run applikasi Reload + SCORM.. kemudian aku kena buat Php dgn HTML & database MySQL.. Sekarang nie analisa yang aku ingat buat secara manual.. kali nie aku kena develop website yang boleh buat ordering dan sorting semua 100 documents tuh... Tensen ye!!!! Another application.. and I've been given 10days to finish the task..

Nak marah?? Nak Nangis??? Nak teriak.. Dah buat pun... tapi kesian kat member yang jadi tempat aku mengadu tuh... Aduh siapa lagi tempat aku nak mengadu nie... 5 years.. and 3 major programming in the row.. aku nie last2 nanti endup jadi programmer apa... kalau buat research yg libatkan observation kan senang... Aku ingatkan bolehlah run secara manually... tapi nampaknya kena juga develop sistem nie... 10 days...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok itu tulisan kat atas tuh masa baru lepas keluar bilik Sv dan lepas aku call kwn baik aku.. Masa tuh mmg tgh berasap2 kepala..

Now after lunch dan makan 4 bar X 2 baris=8 bar coklat untuk ilangkan stress aku.. Now I'm cool.. I'm cool babe... cool sesejuk angin dan hujan kat luar tingkap nie..

Do I have a choice??? Nampaknya harapan nak balik bln 12 nie cam tipis jek nie..Walaupun aku dah cakap dengan sv aku tadi.. "I'm thinking going home early January 2012" Saje aku cakap sebab dah tak tahan menahan nafas dan perasaan bila tengok kerja-kerja programming yang aku kena buat.. huhuhuhu...

Ok malam nie aku harap aku leh mimpi dapat buat coding excellent guna JavaScript.. AJAX.. xhtml.. php.. MySql..HTML...

Hari nie buka balik script php yang aku dah tinggal 4bln.. huhuhuhu... starting coding dan programming again..


p/s Have to keep going...
Kenapalah laluan study aku nie makin menyimpang dari aplikasi multimedia nie??????


Have faith in yurself..
'I believed you can do it..' As said by my gudfren..
but do I believe in myself???

4 comments:

kueh bakar said...

sis..

kadang 'biar laluan bersimpang siur..asal tempat dituju itu sama'

kadang 'biarpun laluan itu lurus tapi akhirnya di tempat lain'

thats life. apapun semangat kena ada. semangat itu lebih penting dari kudrat.semangat dan keghairahan boleh menghasilkan magis!

ingat motto nike-just do it
dan bila nampak jam adidas ditangan tu, ingat motto adidas- impossible is nothing!

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kueh

akak dah lama xpakai jam adidas.. smpn dalam rak buku akak jek..

Well mmg xde impossible but akak dah penat sgt dik.. 3 major big programming.. kalau biasa buat program.. u will know betapa bosan ye hidup buat benda tuh.. but.. akak xde pilihan.. got to get thru juga..

I just wanna be happy..

mashi said...

yakin buleh kak!!mesia buleh!

:)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

InsyAllah Aminn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...