Thursday 27 October 2011

Kepala dan kaki berdenyut2 serentak..

Salam Khamis..

Kejap jek dah nak jumaat kan... Begitu cepat masa berjalan..

Sebenarnya hari ini aku terlalu letih!!!! Sebabnya hari ini aku cover kerja orang dan aku kena buat sampai 3 department.. Sejak semalam aku diminta untuk cover kerja kat Principle office.. Kalau kat universiti kat mesia.. kiranya aku kena cover area pejabat naib canselor.. mean aku kena bersihkan bilik2 pejabat dan bilik naib canselor tuh... Emmmm 1st time masuk bilik Principle.. aku terkejut.. simple giler bilik diorg.. kalau masuk bilik naib canselor kat mesia (which dulu aku selalu gak masuk).. mesti penuh dengan perabut jati.. sofa pun jenis yang dahsyat hahahaha... kat sini.. simple giler jek... meja dia pun alahai.. hanya cukup perkakasan asas jek.. Yang paling best.. dia lunch pun aku rasa makan sandwich jek tau.. sebab dalam bakul sampah dia hanya ada 1 kotak sandwich... lagipun aku syak mesti dia byk makan lunch kat luar kan hahahaha.. takkan pulak dia makan bungkus cam staf bawahan ahakss...

So aku spend dekat 1 jam gaklah bersihkan area situ.. bersihkan toilet.. buang sampah.. ada byk bilik2 kat situ.. bukan bilik principle jek.. vakum karpet semua bilik2 tuh.. so dekat pkl 8 aku selesai... terus nak naik level 6 nak buat pulak department aku.. ontway tuh aku jumpa kawan aku level 4... dia minta tolong aku tolong dia vakum tangga dekat dengan muzium.. (tempat kerja aku nie ada muzium tau).. aku tahu tangga tuh memang penat kalau nak vakum.. dahlah tinggi.. jenis anak tangga yang besar2 nie.. berkapet.. pastu ada pusingan lak.. jenuh nak vakum.. so jam dah pukul 8... aku hanya ada 30min nak buat tandas 3 level.. ingat bolehlah abis buat dalam masa 30min.. tak boleh sebab dah speed laju abis dah.. last aku siap dalam 40min.. itupun selesai buat tandas aku dah letih giler sebab speed tahap giler laju tadi.. tapi masih maintain guna teknik yang sama... kalau aku cover tempat org.. biasanya toilet aku takkan lap guna kain.. biasa aku guna tisu dan terus buang jek.. tapi kalau buat toilet tempat aku.. aku takkan guna tisu.. masih maintain guna kain.. lap dengan 8 lipatan.. aku penah cite benda nie dulu..

Ok.. selesai buat tandas aku terserempak dengan sv kerja aku lak.. dia tahu yang kawan aku Carmela minta aku tolong dia.. dia tanya aku betul2 sempat ke nak buat?? Aku serba salah nak jawab.. sebab aku tahu kalau aku tolong confirm aku keluar kerja lambat punya.. so aku cakap aku cubalah... pastu memang kelam kabutlah aku buat kerja aku... bawak turun 'victor' vakum aku tuh ke level 4.. dan terus vakum tangga belkg tuh dari tingkat bawah ke separuh tangga... jenuh jugalah sebab dia pun kotoran dari pasir dan habuk cukup banyak.. yelah tangga tuh berdepan dengan 2 pintu utama.. confirm ler byk pasir kan.. Selesai vakum terus aku rasa letih sangat2.. nak turun tangga nak cabut plug vakum pun aku terhuyung hayang.. bygkan aku hanya minum segelas air sejuk masa makan ubat antibiotik tadi.. pastu terus gunakan sepenuhnya tenaga untuk buat kerja di 3 department.. aku letih!!!.. Selesai vakum.. masa tarik vakum nak naik ke level 6 aku terserempak dgn sv aku.. dia pulak yang minta maaf dengan aku.. sebab dia boleh agak kot tgk muka aku yang penat giler tuh.. dia kata patut aku tak yah buat kerja vakum tangga tuh sebab aku dah cover kerja kat department principle.. tapi aku cakap aku tak sampai hati nak tolak sebab kwn aku tuh jrg2 sangat minta tolg aku.. aku pun faham dia tak cukup tangan sebab member sama level ngan dia cuti.. memang banyaklah benda yang dia kena buat sorg2... Cuma aku rasa letih sangat sebab pada masa yang sama aku pun cover 1 department lain... So tadi Sv aku minta aku cover lagi Principle office esok.. dan tak yah buat tangga tuh esok... tapi kalau kwn aku tuh minta tolg lagi xtaulah... aku ye tangga dr level 6-2 pun dah 2 mggu xmop.. ingat esok nak mop.. apa pun aku kena settlekan department aku sendiri sok dulu...

Tadi aku lepas jumpa G.. Biasalah meeting kitaorg mesti tak Rabu.. Khamis.. Sebab aku dah beritahu aku ambil banyak masa sangat buat programming.. So dia tukar strategi pulak..

Aku kena buat laporan atau dengan erti kata lain.. Review beberapa lagi paper & jurnal tentang 'Domain Complexity & Language Complexity'.. dia suruh aku produce summary tentang apa yang aku faham.. dan nanti dia akan baca review... itu aku consider sebagai aku ye Literature review lah nie..  tambah lagi dari apa yang aku dah buat sebelum ni tentang collocation & readibility... (mesti korang tak faham mende aku merapu nie hahahaha... pepaham jelah ok)

Pada masa yang sama serentak kepala dan tapak kaki kanan aku berdenyut2.. aku langsung takleh concentrate apa dia cakap tadi.. Dapatlah salin sikit2 benda yang dia tulis kat white board.. pen pun cam ada takde dakwat jek.. Dulu ada 1 pen dakwat best yang member aku dari Thailand bagi.. pastu ada kwn aku pinjam sampai skrg taktau p mana ... tapak kaki kanan aku masih berdenyut2 nie... tak tahulah kenapa.. dan serentak kepala aku pun berdenyut2... arghhhh... Terus rasa sakit2 badan... Nasib aku record tiapkali ada meeting dengan G.. so kalau miss out ulang tayang jelah dgr balik conversation tuh.. selamat sikit..

Meja yang dah tak rupa meja dah nie.. 
Berserabut umpama mood tuan punya meja nie
:(

2 comments:

Zainur said...

kagum dgn TCC...belajar and at the same time boleh bekerja....mcm saya tak sempat dan tak larat...anyway best of luck!

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Zainur

Terpaksalah jika tidak camna nak survived.. itu sumber income nak teruskan hidup kat sini.. lagi ada peluang untuk dapat duit lebih sambil exercise pg2 ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...