Tuesday 25 October 2011

Programming & kecederaan tangan

Salam Malam Selasa..


Aku sampai ke rumah hampir pkl 8.30malam.. Pulun siapkan programming yang kena hantar hari nie.. tapi tak siap juga sebab aku dah pening.. dari pkl 10 aku mula buat coding pulun sakan... sampailah pkl 7.30 ptg baru aku benar2 berhenti.. Udahlah hari nie aku langsung tak bawak bekal.. sarapan aku adalah 2 ketul muffin bluberry yang aku beli jumaat mggu lepas yg aku simpan dalam laci sebab expired esok hahahaha... aku makan biskut ginger bread.. biskut kelapa.. dan 1 mug air kopi.. masuk pukul 3.30petang lepas aku terlupa nak makan ubat antibiotik pkl 12.. terus perut aku pedih tahap maksima.. yelah sarapan dan lunch aku ada muffin dan biskut jek.. last aku makan pun pkl 8malam sebelum tuh.. bygkan berapa jam perut aku berlapar.. pkl 3.30 tuh aku ke Sainsbury.. beli 2 cheese & onion pastry.. 2 pek besar doritos.. last2 yang aku makan hanya 1 cheese pastry tuh dan suku kerepek doritos jek.. tak dapat nak concentrate makan sebab aku ye tumpuan untuk settlekan programming lebih ketara..

Itupun menjelang petang aku dah penat.. kepala otak aku dah tak boleh nak fikir lagik.. Ikutkan masih nak buat lagi tapi tenaga dan keupayaan aku nak fikir dah tak leh dah... pkl 8.00 malam aku keluar dari bilik.. Dah nak masuk isyak waktu tuh pun.. Balik dalam sejuk2 malam.. Sampai rumah tak lama pakwe pun sampai... aku masak sayur dengan sosej dan telur.. panaskan lauk asam pedas ayam yang aku masak kemarin.. Alhamdullilah.. cumanya tak lama lepas makan perut aku jadi pedih giler.. penangan angin yang terkumpul sejak awal pagi tadi.. yelah aku tak makan sangat kan lebih 12 jam kan..

Hari jumaat lepas.. tangan kiri aku melecur terkena minyak panas.. so masuk hari Ahad jek tempat yang kena minyak panas tuh mengelembung dan semalam juga aku cucuk keluarkan air dan buang kulit atasnya.. so akibat dari tuh.. pedih lah sebab takde kulit luar tuhkan... so sejak sabtu lagi aku tak buat kerja2 berat sangat memasak pun ala kadar jek.. kerja pagi pun aku start pakai sarung tgn thru out the 3 hour... tak dedahkan sangat tangan yang luka tuh pada air.. Lagi pun hari nie sepjg hari buat programming... lagilah tak ambik peduli..

Gambar tangan yang cdera tuh ada tapi aku malas pulak nak upload.. later ler kot esok..

p/s ok nak berehat.. dah penat otak bekerja.. buat kerja last minute mmglah camnie..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...