Monday 17 October 2011

Buka heater panas buat pertama kali di bulan Oktober

Salam Isnin,

Semalam aku baca berita yang minggu ini akan bermula datangnya angin sejuk, mengalami 'frost' dan beberapa kawasan sekitar negara akan turun salji..

So nak dijadikan cerita.. 10minit aku duduk kat uni.. kaki aku dah mula sejuk.. amat-amat sejuk.. kesejukan mula terasa hingga ke tangan.. badan dah mula nak mengigil.. nak tak nak aku terpaksa pasang heater kipas.. mulanya aku letak paras betis aku.. tapi sebab haba panas tuh naik hingga ke muka.. aku rasa sesak nafas bernafas sambil sedut angin panas.. akhirnya aku terpaksa letak heater itu di paras lantai.. dan sedikit senget supaya tak kena tapak kaki aku directly..

Bila dah rasa panas sangat.. tangan mula lah tutup heater.. tapinya.. tak sampai 5 minit.. badan aku mengigil balik... huhuhuhu... dah sejuk dah sekarang nie... hujan turun sejak aku keluar pkl 5.40pg tadi.. lepas kerja pukul 9 tadi pun hujan turun lebat selebatnya.. itu tak termasuk angin sejuk.. cuma harapnya tak turun hujan air batu.. benda nie biasa untuk kami kat sini.. sakit tau bila terkena air batu tuh.. bukanlah besar cam air batu dalam bekas peti ais tuh.. saiznya adalah sebesar pasir kasar camtu... tapi kalau kena muka.. sakit jugalah...

Aku rasa aku ada 1 sindrom barulah.. aku tak boleh dengar org 'viva' .. rasa macam tiap kali aku tahu kawan-kawan aku viva.. mesti aku rasa tak best.. dengan erti kata lain.. mesti mood aku hari tuh 'lari ke gunung' dia mahu terawang-awang tak mahu jejak ke bumi.. Aku perasan gak dah banyak kali.. bila tahu jek mana-mana kawan yang nak viva.. mesti aku ye mood hari tuh lain... Emmm... sindrom apakah ini?? Kalau diri sendiri viva tak tahulah pulak... mesti aku lagi stress kan...

Apa juga aku doakan sahabat aku tuh berjaya dengan vivanya.. InsyAllah.. dia dah usaha sebaiknya kan.. aku harap dia berjaya defend researchnya dengan baik dan lancar.. dipermudahkan urusan dia.. dilancarkan bahasa dan pertuturannya kala ditanya dan diasak dengan pelbagai soalan-soalan maut..

Sejak pagi tadi lidah aku rasa pahit, kelat dan masam.. Aku tak tahu kenapa? Pagi tadi kelam kabut juga menelan antibiotik dan makan roti.. sebab pkl 7 aku dah janji dengan Janice untuk cover kerja kat HR.. ok lah buat berdua sebab 30min semua dah siap.. idak selalu tuh mesti ambil dekat sejam atau 45min kalau aku buat sorg2.. lagi pun sampah tak banyak.. karpet pun tak kena vakum.. so oklah.. selalunya masa akan terlebih bila terpaksa vakum karpet depan tangga naik ke tingkat 4 tuh.. hari nie tengok clear dan bersih.. selamat lah tak perlu susah2 nak vakum kan..

Lagi 3 hari nak habiskan antibiotik nie..
Sekarang terpaksa sarapan seawal pkl 6.45 pagi..

4 comments:

mashi said...

wewitttt..
siap ada target ag makan ubat..
saya kalau kata 3 hari,3 minggu pun belum tentu habis lagi... :)

Kaktiny said...

mak haaaiii.. dok main heater je la ko eh.. hahaha..


kelmarin aku gi klinik - selsema.. doktor ckp tonsil aku luka.. pastu dia senaraikan 4-5 jenis ubat.. last sekali baru dia tanya.. U tak pregnant kan?.. aku kata "pregnant".. terus dokter cancel semua ubat.. bagi panadol je.. kehkehkeh...,bestnya takyah makan ubat.. hihihihi..

ku-cit said...

bile dah musim sejuk, mandi ke tak ehh???

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Kenalah makan ubat dik.. esok akak kena jumpa doktor tuh balik.. krg kantoi lak.. lgipun akak yang serah diri p jumpa dia nak buat treatment kan.. hahahah so kena rela kan diri makan ubat ;)

Tiny

Ini aku jeles nie!!!!!!!!

Teringat masa doktor tuh tanya aku..

"Are you taking any contraception?"

Aku jawab "No"

"Are you pregnant?"

Aku jawab "No" (yang ini kalau boleh aku nak jek jawab 'Yes'.. ;) )

"Do you have any allergy?"

Aku jawab "No.. but I have athmatic"

"Do you drink alcohol??"

Sudah tentu aku jawab "No!"

"Sorry it's just a normal routine question before I can handout the prescription"

Hehehhee... aku tau doktor itu takde niat lain ;)

Ku-cit

Akak tak kisah musim apa.. mandi tetap mandi dik... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...