Wednesday 15 December 2010

Sejuk masih bawah takat beku

Alhamdullilah.. cuaca belum salji tebal.. khabarnya minggu nie bakal turun salji lebat lagik.. lebih teruk dari isnin yang lepas.. suhu hari nie masih -ve lagik.. nie duk menaip nie tangan aku dah beku.. kaki aku sejuk sama walaupun dah pakai stokin wool.. takkan aku nak taip pakai sarung tangan lak hahaha.. belasah jelah kan.. (lari p bilik ambik heater angin.. cam kipas angin tuh tapi yg kluar angin panas... tak tahan sejuk dah nie.. karang demam aku gak yg susah).. Sejak musim sejuk nie.. badan pun dah mula sakit2..angin sejuklah.. terutama belakang badan.. leher dan bahu.. semalam aku sakit kepala.. leher urat tegang2 jek.. urut pun tak jalan gak.. 2 hari seblum tuh belakang badan aku sakit giler.. urut gak. xlut.. last2 aku tido letak bantal kat belakang bdn baru rasa lega sikit.. but masih ada lagik gak kesan2 ye.. bila sejuk semacam jek.. mulalah..

Bila musim sejuk teruk camnie.. Kebanyakan kedai-kedai online.. sudah tak terima home delivery untuk sekitar wilayah tempat aku tinggal.. sebabnya diorg takut tak sempat nak hantar sebelum x'mas..  daripada kecewakan pengguna.. lebih baik diorg cancel home delivery tuh.. kalau nak shopping utk x'mas nie terpaksalah melangkah ke kedai.. kalau tak lebat salji.. oklah.. so far buat sementara waktu nie bolehlah kalau nak bershopping..

Minggu nie aku kena p shopping gak.. sabtu nie betday kawan sebilik aku kat uni.. tiap tahun memang tak pernah miss beli hadiah betday dia.. dan setiap kali betday aku pun dia xpenah miss belikan aku hadiah.. teringat aku ada beli purse cantik tahun lepas.. masih elok dalam plastik.. aku rasa aku bagi yang itu jek.. sebab malas pulak nak pergi beli.. dan sebenarnya dah tak tahu nak belikan apa.. lepas tuh aku nak kena belikan hadiah utk supeervisor aku dan isteri dia sekali.. tiap tahun mmg tak pernah miss bagi.. cuma tahun nie aku tak tahu hadiah apa nak bg dia.. dah bg tie.. dah bagi pen.. tahun nie aku buntu sat.. ingat nak belikan something yang boleh dia letak atas meja jek kot.. maybe mug.. atau perhiasan.. cam jam.. atau apa2.. budget limited gak lah.. bukan ada budget tinggi.. nak belikan utk wife dia pulak.. tahun lepas bagi dia skaf.. tahun nie?? xtau ler apa nak bg dah.. tengah fikir2 gak nie.. Agenda shopping nie maybe aku buat hari jumaat nie kot.. utk kawan aku tuh.. aku rasa aku confirm bg dia beg pegang yang aku beli tuh.. lagik pun masih elok dalam plastik tak dibuka pun.. tahun lepas bg perfume.. so.. rasanya ok dah tuh..

Bulan 12 nie adalah bulan pengsan beli hadiah hahahaha.. hadiah x'mas.. hadiah betday.. yg wajib bg ada 3 org.. 2 kat mesia sorg kat sini.. tapi yg kat sini tuh confirm bg ler.. yg kat mesia tuh rasa nak postpone jek thn depan bg sekali jek hahaha.. tgklah camna.. hahahaha.. xleh komen lebih2 nanti dia tahu hahaha..

Pagi tadi sembang dengan member sorang tuh.. kes kwn A dan B.. so far tgk dah settle sebab dia dah add semula dalam FB kawan B lepas aku sound dalam FB semalam.. sebenarnya aku geram sangat ngan si A.. sebab amatlah sombong dan bongkaknya dalam nak mengaku kesalahan sendiri... xpelah masa nielah nak tgk perangai orang kan.. masa baik kdg2 xnampak.. bila dah tak baik.. masa nielah semua tembelang keluar.. aku?? lantak ler.. aku malas nak fikir dan malas nak layan..

Dengarnya esok bakal turun salji lebat.. tak tahu camna.. tengok keadaan esok.. kalau betul.. lepas balik keje.. kenalah balik umah... kalau tak krg tersangkut kat uni.. kena jalan kaki balik pulak


Ye kerja-kerja pembersihan sedang dijalankan..
Sila melangkah dengan berhati-hati ye..

2 comments:

julietchun said...

kalo pakai slipar ASADI tak jatuh walaupun jln diatas permukaan yg licin, kata iklan radio itu :D

meh ler balik mesia, panas skang ni :D

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Pakais elipar.. boleh2 kalau ko sanggup kaki ko beku suku jalan hahaha gerenti xtergolek.. tapi ko rebah 90 darjah jek hahaha..

Takpe.. aku akan balik juga tak lama lagik ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...