Wednesday 8 December 2010

Ku terus melangkah walaupun kakiku kebas pedih

Hari ini keluar rumah seperti biasa.. Pkl 6 dah terpacak kat bus stop.. sampai dekat nak 6.10 byg bas tak kunjung juga.. hati dah duk risau rasa2 bas yg selalu kami naik takde.. tak lama bas no66 datang lak.. naik jugalah dan bercadang nak turun dekat2 ngan simpang ke tempat keje tapi kena jln kaki sikit.. takdelah.. bas itu perhentian terakhirnya kat tengah bandar jek..

Masa itu dah 6.30pg.. patutnya kami dah masuk keje awaktu tuh.. call ofis.. diorg suh dtg juga tak kiralah pkl bape pun.. emmm.. akhirnya kami menapak ke bus stop berhampiran central station.. tggu bas.. nampak bas 62 melangkah naik juga.. separuh jln kami turun.. tak lama kami naik balik bas 62 yg lain.. akhirnya aku sampai keje pkl 7.30pg.. masa tuh.. kaki tangan muka semua dah beku.. mana taknya suhu -10 pagi tadi.. giler sejuk.. kaki aku pedih tak dapat nak cakap.. rasa nak ketuk2 nak bg darah berjalan.. aku dah tak larat rasanya menahan sakit.. rasa nak buka kasut dan gosok tapak kaki.. terutama semua jari kaki yang dah mula rasa hilang deria rasa..

Masuk keje.. kena pulak cover keje org sebab ada yang tak datang.. aku pecut settlekan tandas.. 3 tandas tuh aku boleh siap dalam masa 35min.. dahsyat kan hahahah.. selalunya dekat sejam baru nak siap.. itupun buat dengan kadar sederhana perlahan.. tapi speed pecutan ditambah pada tahap paling maksima.. settle tandas terus naik tingkat 6.. tolg kawan2 cleaner lain cover bangunan sebelah.. oklah buat keje sampai 4 org.. hehehe..

Keluar keje seperti biasa.. walaupun aku sampai pkl 7.30 pagi.. tapi penat sebab kena siapkan keje sendiri dan keje orang gak.. kawan2 aku yag abis keje pkl 11.30pg pun balik awal hari nie.. seronoklah diorg.. lepas keje tadi.. sesi ambik gbr keliling bangunan.. cuaca terang benderang tapi sejuk giler.. dapat email pulak uni tutup hari nie.. aku sambung balik umah buat keje dari rumah jek..

Esok pagi tak tahulah bagaimana gayanya bas nanti nie.. masih cam pagi tadi juga ke?? aku harap takdelah sebab hari nie salji takde lah turun patut diorg dah boleh tolak salji tuh ke tepi jalan.. dan paling utama esok.. aku nak pakai 2 stokin.. bila aku pakai 1 jek.. cam pagi tadi.. kaki pun beku.. glove pun pakai 1 jek.. time pakai 2 panas ler pulak.. huhuhu tensen jek sebab kdg xboleh nak agak cuaca camna kan..

Pastikan esok pakai extra stokin & glove.. takleh tahan bila kaki dan tangan sakit2 cam pagi tadi

2 comments:

julietchun said...

kalo aku kena tulis kat mana2, esok pakai stokin xtra, kalo tidak harus lupa jugak.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Bila sejuk giler camnie.. confirm ko takkan lupa punya.. percayalah ckp aku.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...