Friday 10 December 2010

Jumaat sederhana sejuk

Alhamdullilah.. hari ini suhu dah naik sikit.. dalam 5 6 darjah sahaja.. dan hari ini juga aku simpan glove aku dalam beg.. panas.. hahaha.. walhal suhu 5 6 tuh kiranya masih sejuk gaklah.. tapi jika dibandingkan dengan suhu -ve beberapa hari lepas.. hari ini dikira panaslah.. dan aku dapat berjalan dengan amat bahagianya..

Hari ini aku cuma pakai baju 2 lapis sahaja.. baju therma aku buka dan simpan dalam beg.. tak nak pakai sebab dah rasa panas sikit.. stokin hari ini pakai 1 jek.. sebab pagi tadi sebelum kluar rumah dah check suhu.. Alhamdullilah bas yang biasa aku naik dah beroperasi semula.. aku sampai awal gila..pkl 6.15 dah sampai hahaha... seronok giler sampai awal hari nie.. tapi kluar lambat gak.. dan salji mula cair hari ini.. jalan amatlah licin sebab penuh ais dan air.. aku nekad jalan atas jalan raya.. boleh jek nak jln kat kaki lima dengan kasut boot aku nie aku yakin.. tapi aku malas sebab tahap nak berjalan dengan hati2 amatlah tinggi kena pulak aku nak cepat tadi.. taknaklah jalan atas kaki lima.. aku jalan atas jln raya dengan bahgianya..

Tadi lepas kluar dari bangunan utama tempat keje aku.. jumpa pulak 2 org staf kat bgnan aku tuh.. kiranya aku baik gak ngan diorg.. lama xjumpa diorg.. sembang2 gak lah pasal nak xmas nie.. pasal cuaca.. pasal keje.. pasal bas.. hahaha.. sampai diorg duk tegur tudung aku yg penuh batu2 warna merah kuning putih nie.. sampai kwn aku ckp.. seiring dengan semangat nak xmas hahahaha... tergelak aku dgr.. hari nie pakai tudung sarung jek.. sebab aku malas nak gosok tudung.. dan aku pilih tudung ada batu sebab mak yang belikan hahaha..

Hari ini juga aku ke uni.. sejak jumaat lepas aku xdtg.. dan 4 hari lepas sebab uni tutup.. Sebenarnya rasa nak balik umah jek.. tapi ada kawan call nak ajak shopping petang nie time dia balik keje..pastu ada sorg kwn nak balik mesia isnin nie lepas attachment 2 bln kat sini.. ingat nak jmpa weekend nie.. so kalau dah jmpa petang nie.. oklah kan.. sabtu ahad nie leh relak.. yeke relak?? takut nanti tetiba jek ada jemputan makan tergempar cam mggu lepas..

Esok dan lusa hari cuti hjg minggu.. hari fav aku dalam setiap minggu sebab tak perlu bangun awal pkl 5 cam hari2 lain.. tapi tetap jugalah bgn awal sikit sebab nak kena buat sarapan.. teringat nak buat laksa mggu nie.. dan mungkin juga buat yong tau fu sekali.. biasalah hjg mggu adalah hari2 yang aku khususkan utk masak best2.. hari lain mana de masa dah.. Tengoklah kalau rajin aku ajak diorg dtg lepak umah aku.. kalau rajin ler.. nanti aku fikir2kan.. projek nak buat ayam panggang nie pun xtahu bila.. tapi insyAllah jadi buat juga.. cuma tak pasti nak buat kat mana.. kwn2 semua dah kata buat umah aku.. tapi bkn apa.. aku malas sebab kalau aku buat tak ajak sorg tuh.. emmm lagik pjg isu singkir menyingkir nie..

Best juga buat makan2 sabtu nie kan hahaha.. tengoklah tahap kerajinan aku bagaimana.. boleh buat projek tgk movie lagik cam mggu lepas..


Gambar yang aku ambil pagi selasa lepas..
Pelik pesal nampak malap jek cam baru nak siang...
Walhal masa nie terang benderang jek hahaha..
Tak kisahlah..
Apa pun aku tahu gambar ini lawa.. 
Secantik tukang ambik gambar nie ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...