Wednesday 8 December 2010

Asyik2 cite pasal salji jek..

Hahaha.. gelak dulu.. aku tengok aku ye entri seminggu nie.. semua cite pasal salji jek kan.. pasal sejuklah.. pasal keta penuh salji ler.. pasal tangan kaki badan sejuk beku ler. hahahaha... harap korang tak bosan nak melayan bebelan aku.. tapi ini memang luahan perasaan tertekan aku semenjak salji tebal ya amat skrg nie.. kdg2 tuhlah kita nie kan.. masa takde salji.. uihh.. dok doa2 harap2.. bila lah salji nak turun.. nah.. bila dah turun selebatnya.. dah seminggu lebih tak cair2.. mengeluh gak sejuklah.. bekulah.. sakitlah.. licinlah.. emmm sememangnya tak best.. yang best bila tgk pemandangan yang indah tuh..  lainlah kalau aku nie jenis orang kaya.. hahaha mungkin aku tak ngeluh kot.. p uni ada org hantar naik keta yang cukup panasnya.. nak jalan kaki.. ada kasut boot yang tahan lasak.. bergaya dan bertapak yang baik.. nak panas.. ada baju kot yang berbulu tebal dan selesa.. apa lagik.. nak duduk dalam umah yang selesa.. pasang heater 24jam.. byr bil tinggi pun tak kisah mana.. hahaha berangan.. berangan ler.. syukurlah dengan nikmat yang sedia ada.. Jangan nak berangan2 cam org kaya lak hehehehe.. tapi bebel pasal sejuk carry on juga tau..

Episod cerita p keje hari nie sama jek cam semalam.. bezanya aku pergi keje dengan pakwe aku jek naik bas.. kekwn lain.. semuanya pakat tumpang keta org atau tak pergi keje.. aku sebab dah faham sangat perangai pakwe aku yg xsuka menumpang org.. so naiklah 2 bas cam semalm.. smpi gaklah dalam sakit kaki badan sejuk2 giler pg tadi tuh..

Cuma yang buat aku lebih xtahan sejuk adalah muka yang kebas sejuk.. sampai satu tahap hidung aku dah sakit giler.. pipi aku sampai merah2 tahan pedih sejuk.. terpaksa aku tutup muka dengan tapak tangan yang pakai glove.. kurg sikitlah.. sambil gosok2 berulang kali setiap 5 min... kaki ok sikit tapi 2 stokin tebal yang aku pakai xlut.. tetap gak sakit kat hujung jari.. rasanya stokin yg aku pakai selapis tuh xcukup tebal.. esok kena operasi pakai stokin rumah.. stokin kat rumah nie boleh tahan panas dia.. cuma aku tak pernahlah pakai kat luar sebab warna warni semua hahaha.. tapi sebab dek pakai 2 lapis stokin.. oklah leh aku sembunyikan..

Hari ini aku ditinggalkan pakwe balik keje.. sampai hati.. tepon kena sound lah.. pesal tak tunggu aku.. sesedap jek tumpang keta org balik tanpa ingat aku.. kalau org lain sure dah nangis leleh jek kan kan hahaha.. dulu penah gak kena camnie.. tensen gak aku.. sampai nangislah.. tapi sebab dah kena byk kali.. oklah sikit sudah tegar bisa.. cuma mulut aku bab sound menyound nie mmg takde tapis dah.. kalau aku marah mmg aku ckp terus terang jek.. takde dah nak simpan2 dlm hati.. aku jenis camtu skrg nie.. xpuas hati aku ckp terus terang sebab aku malas nak fikir2 dan simpan2 dlm hati aku.. Terpaksalah jalan kaki sorg2 p tggu bas.. oklah.. sampai umah tgk dia xde.. rupanya p temankan kwn dia.. sebab tuh dia balik naik keta.. lepas lepak2 duk umah.. dia balik.. 1st benda yg dia ckp ngan aku.. dia minta maaf.. sebab lupa nk bgtau aku.. oklah aku terima.. setidak2nya dia nak akui gak kesalahan dia.. lagipun sebab aku jenis mmg terus terang sangat.. tak suka.. marah benci semua aku ckp terang2.. apa yg dia buat aku tak suka mmg aku ckp aku xsuka.. takde dah nak majuk2.. kdg2 dia bising gak.. tp aku ckp balik.. kalau aku tak cakap camtu.. camna dia nak tahu aku marah kan.. dan kenapa aku marah sangat2.. lebih baik aku ckp dari aku tak cakap langsung..

Ok cukup bab marah2.. dah settle.. Bila bercakap pasal pakwe aku nie kan.. sebenarnya banyak org pernah tegur aku.. cara aku cakap ngan dia kdg2 tak menampakkan dia tuh suami aku.. tengoklah dalam nie pun aku tulis pakwe.. bukan suami.. aku tak suka nak formal2 sgt.. tapi yg bestnya.. bila aku duk cakap pakwe aku.. pakwe aku.. mmg ramailah yang duk percaya.. dia pakwe aku.. betul ler dia mmg pakwe aku.. cuma ramai yang keliru.. ingat dia hanya sekadar pakwe.. pakwe hahaha.. bila aku ckp itulah suami aku.. ramai yang tepuk dahi hahaha.. ingat aku masih single lagik.. bkn takat tulis kat blog jek kena camnie.. tulis dalam FB pun camtu gak.. yg jumpa kat luar pun camtu gak..

Kes org ingat aku masih bujang nie dah banyak kali aku kena.. dulu student tah berapa ramai ingat aku bujang walau berulang kali aku cakap status aku puan.. kawan2 lelaki suami kawan baik aku pun.. penah ingat aku bujang hahahaha.. sampai kwn baik aku begang.. sound suami dia.. kenapa boleh ingat aku nie bujang lagik hehehehe... kadang2 kalau jumpa kat luar.. ramai ingat aku bujang.. kdg2 pakwe aku kat sebelah pun.. org duk ingat kami nie cam couple lagik belum kwin.. aku rasa sebab cara aku layan dia cam kwn2 jek.. sebab benda2 nie byk kawan2 aku yg tegur.. ye memang aku layan pakwe aku cam kawan-kawan.. aku tak suka tunjuk depan orang.. yang aku kena hormat dia dengan penuh taksubnya.. sebab dirumah aku dan dia mmg ckp pun cam kwn2 jek.. gelak2.. usik2.. kdg2 org ingat cam adik beradik pun ada.. kdg cam kwn2 baik jek.. sebab itu mmg perangai kami hahaha.. kdg2 terbiasa pulak depan org sampai  orang tertanya2 status aku dan dia sebenarnya camna.. cthnya kdg2 kwn aku dgr aku ckp ngan hby aku.. gelak2.. ketawa2 cam ngan kwn.. kdg2 aku serius jek ckp sepatah dua.. banyak dah kali aku kena sound.. maybe pada mata org.. kalau bercakap dengan suami nie kena hormat.. aku tetap hormat dia tapi dengan gaya aku sendiri.. gaya yang kami dah bina bertahun2..

Baru2 nie aku kena gak.. bila org baca blog aku.. dia ingat aku tak kwin lagik.. aku pelik.. sebab dalam tuh aku dah puas cite yg aku duk berjalan sana sini dengan dia.. masak dengan dia.. tapi orang masih ingat aku single dan dah ada boyfren.. bila aku sebut.. mak mertua aku pernah ckp ngan aku.. dia komen.. dia terkejut baru tahu aku dah kwin hahahah.. gelak besar aku masa tuh.. aku cakap.. aihhh dah penat aku membebel cakap pasal pakwe aku.. takkan aku saje2 lak cite pasal pakwe aku duk serumah ngan aku tolong aku masak... kdg2 aku cite kisah aku p berjalan2.. mengembara.. naik keta sama.. pun ada org duk ingat aku bujang lagik.. dan dia sekadar pakwe aku.. pelik222.... tak kisahlah... janji diorg happy dan aku lebih happy sebab org ingat aku bujang hahahaha walhal usia perkhwinan aku.. dah gandaan 5 thn dah ;)

Tak kisahlah kan.. setiap orang ada cerita masing2.. cara masing2.. cara aku dan dia.. camnie.. orang nak cakap apa pun kami happy jek.. Oh salji... tiap hari tenung kat depan tingkap fikir2 bila nak cair.. huhuhu

Kasut keje aku..
Ye aku tahu stokin aku lawa warna pink ;)

2 comments:

julietchun said...

aku tak sanggup pakai stokin pink itu,hahahahaha.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

weihhh stokin tuh lawa tau.. nmpk jek warna pink camtu.. tapi itu stokin therma ok tahan sejuk hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...