Thursday 23 December 2010

Dari satu kedai ke satu kedai aku pergi semata2 nak cari kad x'mas

Penat!!! itu jek yang aku boleh cakap... sebenarnya sejak semalam lagik aku duk mencari baki kad x'mas tahun lepas.. seingat aku ada lagik dalam 1 kotak.. tapi puas aku selongkar di meja study aku dalam bilik sebelah.. atas meja.. bawah meja aku cari... takde... pelik sungguh.. 2 kali aku rotate pencarian aku.. sah memang takde.. aku suspek cam aku dah bakul sampahkan sahaja kad itu.. sayang sungguh.. nak tak nak lepas keje pagi tadi aku kena p beli kad..

Hari ini aku nekad p juga cari kad x'mas.. kalau aku tunggu lepas x'mas aku takut kad tuh dah takde.. atau dah tak best design yang ada.. so apa lagik aku memulakan langkah aku ke kedai kad fav aku.. pergila jalan kaki dalam sejuk2 beku tuh.. sampai2.. design yang tinggal semua tak best.. harga pun boleh tahan mahal gak.. pelik tahun lepas banyak jek design yang best2.. ada yang murah tapi kecik sangat pulak kad ye.. alah2 cam kad letak kat hadiah hari jadik tuh jek.. itu pun kalau convert dekat nak rm10.. emmm.. teringat kawan aku cakap kat satu kedai nie.. leh dapat 20kad dengan hanya rm5.. (makluman harga brgn kat sini bukan dalam ringgit mesia ok.. aku dah convert siap2).. beli jugalah.. tapi design tak best.. aku duk fikir takkan nak bagi SV aku kad camtu.. naklah kad yang besar sikit dan cantik.. aku patah balik p pula kedai kad fav aku tuh.. tapi cawangan lain.. kat situ ada banyak design yang cantik2.. tapi aku masih tak berkenan sebab kad saiz biasa yang aku nak takde.. semua kecil2 jek.. nak2 pulak design yang sama jek cam aku beli tahun lepas..

Naik ke tingkat atas .. aku nampak 1 lagi kedai kad.. kedai nie memang aku tak pernah masuk.. tergerak hati nak masuk.. dan walla... aku jumpa kad yang cantik.. ada 10 keping lagik.. best22.. cukup puas hati.. harga pun RM5 jek.. tapi design mmg best.. kenapalah aku tak jumpa kedai nie awal2.. sampai aku kena p balik 2 3 kali jek tadi.. sambil2 tuh aku survey gak hadiah nak bg SV aku.. p bahagian pen.. banyak pen2 yg cantik.. harga pun ok.. tapi sebab thn lepas dah bagi kat SV aku.. takkan nak bg lagik benda yang sama.. aku buntu betul nak belikan hadiah utk dia tahun nie.. utk wife dia pun xdecide lagik.. aku rasa memang aku akan beli masa boxing day ler.. sebab masa tuh murah dan hopefully banyak pilihan.. bila kena paksa beli juga masa skrg nie aku blank sungguh nak cari hadiah.. lagik pun taknak beli yg mahal2.. sebab sure nnti SV aku rasa janggal.. beli yang agak2 oklah.. budget aku.. tak lebih rm100 ler.. utk diorg berdua..

Penat sebenarnya shopping nie.. nak pulak kalau kita ada benda nak beli.. kalau setakat santai nak jalan2 shopping tuh ok je sebab kita leh berhenti kat mana-mana kedai kalau dah tak nak teruskan shopping tapi kalau memang dah ada target nak beli something selagi tak jumpa.. selagi tuhlah kaki teruskan melangkah.. kepala pulak asyik fikir benda apa nak beli.. mata lak tengok itu ini.. yang berkenan.. tengok harga pulak.. emm penat ler.. aku tadik duk berulang alik semata2 nak beli kad jek pun dah rasa letih..

Esok dan lusa 2 hari lagi sebelum cuti x'mas.. ingat petang jumaat tuh., masa x'mas eve nak jalan2 last shopping kat bandar.. tahun lepas pergi best sebab masa nie org semua duk keluar beli belah saat akhir,, pastu nak beratur gile panjang pulak.. hahahah.. takpe layan jelah semangat nak cuti diorg dan tumpang shopping sekali..

Tengah fikir nak shopping apa tahun nie.. ingat mau sambar 1 handbag.. layan jelah kalau ada yg berkenan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...