Friday 31 December 2010

Hari terakhir untuk 2010

Finally 2011 around the corner.. rasa macam baru jek sambut new year 2010 awal tahun ari tuh.. now dah masuk 2011.. kejap sungguh masa berlalu kan...

Bulan Jan nie official aku dah bertahun kat sini.. arghhh pagi semalam tetiba rasa rindu nak tinggalkan tempat ini.. yang mana aku tahu masa ye tak lama pun.. tapi keje2 aku masih belum settle.. kena siapkan juga secepat mungkin.. lepas nie aku dah takde masa nak lepak2.. kena keje kuat.. masa dah banyak terbuang camtu jek..

Great year 2010?? Well.. banyak juga episod terjadi.. aku melihat sahabat2 baik aku balik ke tanahair untuk bertugas.. tahun 2011 pulak InsyAllah aku pulak akan balik.. tak tahu bila.. but hopefully soon..  saat jejak kaki ke tanahair.. aku tahu aku sudah tak punya masa untuk berehat2 cam kat sini lagik.. keje dah melambak menanti.. semua nak kena capai.. target itu ini untuk kerjaya masa depan.. kesibukan pun mula melanda.. kelas2 pun mula perlu dihadiri.. bukan sebagai student dah.. tapi sesi membebel bermula lak... Apa pun teaching always be my greatest passion.. whatever it takes.. and whatever the subject..

Hari aku rasa badan aku kurang minum air.. sebenarnya sejak malam tadi lagik sebelum tidur tekak aku dah mula kering sangat tapi dah mengantuk sangat lupa pulak nak ke dapur minum air.. akibatnya aku rasa semacam jek ari nie.. kenalah teguk 2 3 cawan air kosong untuk balance air dalam badan.. walaupun sejuk tapi air tetap kena minum juga.. walaupun dah bercawan2 meneguk air milo.. tapi aku kena juga minum air sejuk.. umah nie kalau takde kopi atau teh pun takpe sebab aku jek yang minum.. tapi kalau takde air sejuk.. memang kena sound ngan pakwe aku.. dia kurang sangat minum air2 manis.. wajib ada air kosong.. dah terbiasa sejak awal kawin lagik.. Bila travelling lagik lah.. mmg kena standby air kosong dalam kereta.. Setiap pagi.. sebelum panaskan air.. baki air panas yang telah sejuk perlu dimasukkan ke dalam jug dulu.. then baru leh proceed masak air.. itulah rutin aku setiap pagi..

Sambutan tahun baru kat mesia waktu ini mesti meriahkan.. now jam mesia dah nak 11.20malam.. kat sini masih petang lagik.. tak lama nak masuk maghrib bila dekat pkl 4ptg karang.. aku cam tahun2 lepas.. takde ye nak sambut new year kat luar.. malas sebenarnya.. better duk umah jek.. layan tv atau tgk movie.. tak tahulah kalau lewat2 malam ada kwn2 nak ajak melepak kat umah pulak... never knows...

Ada seekor ayam turki besar giler kat dapur tuh.. kwn aku duk htr tghri tadi.. besar ya amat.. aku pun xtau berapa kilo ayam tuh.. kena timbang nie sat lagik.. sebab nak tahu timing karang bila nak masuk oven esok.. dan aku pun tak sure leh masuk ke idak ayam tuh dalam oven aku.. pesal ler besar sangat yang kawan aku tuh beli.. terkejut aku tengok.. hahahaha... jenuh nak menyumbat stuffing nie esok.. kedai tutup lak tuh esok kan.. emmm camna lak lupa.. takpelah ahad sure kedai dah buka pun..

Tetiba aku rindu sangat nak balik kampung... huhuhu syahdu pulak malam tahun baru nie..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...