Tuesday 7 December 2010

Salji lebat..

Masa kluar dr rumah awal pg tadi.. jalan nampak dah clear sikit dr salji.. cuma kebanyakan salji dah jadi ais beku.. berjalan amatlah licin.. Udahlah aku kena cover keje orang sebab dia cuti hari nie.. kelam kabutlah duk cover 2 area.. biasalah kalau dah kena cover keje org nie.. mmg terkejar2.. aku kluar dr bgn tuh dah pkl 9 pun.. aku punch out lewat dekat 7 minit.. Keluar jek dari tempat kerja.. salji turun selebatnya.. habis basah jaket wool dan tudung aku.. terfikir dah nak ke uni dalam salji lebat tuh.. aku rasa tak sedap hati.. so decide balik jek.. Lagi pun agak tebal juga salji tadi.. jejak kaki.. kasut boot aku pun tenggelam..

Sampai rumah.. salji lebat giler.. amat lebat aku rasa dia turun dr pkl 8lebih sampai dekat pkl 3 kot baru berhenti.. Sampai pihak uni keuarkan notice tak bg student keluar dr bangunan uni.. hingga salji reda.. yang kat umah digalakkan duduk rumah jek.. so.. bas n train semua perkhidmatan diberhentikan.. kawan2 ramai yang kena jalan kaki balik umah..

Alhamdullilah.. syukur juga aku tak p uni.. kalau tak sure kena menapak dr uni ke rumah.. aduhhhh dalam sejuk22 salji tuh tak tahulah.. kalau ada kwn nak berjalan sama takpelah.. kalau kena berjalan time dah gelap camnie.. emmm entahlah.. nie aku duk risau gak ngan pakwe aku nie.. camna gaya ye dia nak balik dari keje pkl 8 karang.. kena jln kaki gak ke?? kesian ye.. nanti aku tanya bila dia balik nanti..

Baru jek semalam rasa seronok tgk salji dah cair sikit.. hari nie tebal balik.. keta baru jek buang salji sabtu lepas.. nie dah menimbun balik ler nie.. harap pagi esok ada perkhidmatan bas.. kalau tak camna nak pergi keje.. aku tak rasa boleh nak bawak keta sebab salji tebal sangat nie.. takut krg tersangkut lagik tayar.. tgklah camna esok nanti nie...

Emmm.. nie dah jadi cam darurat dah gaya ye... mmg teruk betul salji hari nie turun.. berkeping2 dekat bape jam.. lebat selebatnya...


Salji dah mula nak cair pada malam sabtu ontway ke rumah kwn hari minggu yang lalu..
Masa nie lalu kat jalan raya keta aku jek yg masih ada salji kat keta..
Keta lain semua bersih cantik jek..
Hari nie
Aku rasa ketebalan salji pasti membumbung kat atas kereta nie..

2 comments:

julietchun said...

berapa km umah ke uni sampai buleh jln kaki tu?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Jln kaki dekat 45 min gak.. kalau ikut batu dalam 7batu ada kot.. lbih kurg 10km

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...