Thursday 16 December 2010

Bila kekawan bersemangat nak cuti x'mas.. aku tumpang senyum jelah

Hari ini khamis.. hahaha.. kalau ada yang tak tahu hari nie hari apa.. walaupun kat mesia dah nak masuk jumaat.. Semalam tengok berita semua kata hari ini dijangka akan snow lebat.. aku pun dari pkl 7lebih kat tempat keje.. duk intai langit.. kot-kot nampak kepingan salji tebal melayang-layang.. takde.. ok pukul 8lebih pun aku duk intai lagik di tingkap.. tengok jalan.. bersih jek.. takde pun putih-putih sana sini.. akhirnya pkl 9lebih keluar bangunan.. langsung takde.. tak tahulah ramalan cuaca silap ke?? sebab semalam masa tgk weather forecast.. semua kata kawasan sini akan salji lebat.. emmm Alhamdullilah sampai saat entri nie aku taip.. cuaca clear jek.. panas dan mentari bersinar kemerahan-merahan jek.. tapi siapa tahu kuasa Allah kan.. kot nanti petang atau malam.. Allah turunkan juga salji itu.. siapa yang tahu kan..

Hari ini pintu bilik aku kat uni kena ketuk.. ada sesi discussion terakhir sebelum cuti x'mas nie.. ada makan-makan pizza free... mula malas nak join.. tengok rupanya diorg nak buat kuiz x'mas dan makan-makan santai.. oklah lama tak join discussion nie... pulak tuh ada kawan lak.. 3 org jek gals.. lelain semua guys.. yang lawak.. bila diorg buat kuiz pasal x'mas kami bertiga melopong hahahaha.. yelah 3 tuh semua international student yang sah2 tak sambut x'mas pun.. jawapan pun main hentam kormo dan teka teki.. tapi dari 30 markah kami dapat 8 hahahaha... setidak-tidaknya.. ada gak yang betul hehehehe... tak leh lupa kami duk teka nama assistant Alfred Hitchcock..'John' betul pulak hahahaha... walhal itu teka jek.. pastu.. kena pulak teka lagu2 x'mas no 1.. yg tau jinggle bell dan hallelujah jek.. yg lain main belasah teka jek hahahaha.. yelah dah itu jek lagu yg tau pun.. lagu x'mas lain mana nak tahu.. nak tergelak.. dari 9 gambar muka orang yang diorg suh teka 1 jek betul hahahaha.. aku bantai gelak2... sebab kekawan aku kata.. susah2 kita letak nama kita jelah hahahaha... lawak sungguh.. memang happening lah join group nie.. yang majoriti adalah lelaki.. rasanya perempuan boleh bilang bape kerat jek.. yg paling best pizza vegetarian tuh kami yang bedal paling banyak.. diorg semua belasah makan pizza daging dan ayam.. aku jek makan 4 keping... Alhamdullilah.. rezeki makan tengahari aku.. hehehe..

Tengok muka semua excited nak cuti x'mas.. yelah bukan lama lagik pun kurang dari 2 minggu jek.. Tak kisahlah kita join jek mana-mana.. tadi tengok Youtube pasal x'mas ye sambutan dalam era technology.. antara faham dan tak jelah.. tapi aku senyum jelah.. tumpang happy tgk diorg semua bersemangat nak raya nie.. raya kita dah lama lepas... so masa nie adalah masa untuk diorg lak kan..

Esok jumaat.. hari fav aku.. dan janji dengan kawan sebilik nie nak shopping utk hadiah x'mas.. kenalah sebab nak bg orang penting.. kad pun nak kena beli.. nak bg gak kwn sebilik aku yg mat saleh nie.. dahlah 1st dia celebrate x'mas masa keje kat uni aku.. so.. tgk 4 hari nie dia tak datang.. maybe balik kg kot..

2 comments:

julietchun said...

kat sini opis lengang sebab dorang cuti sedare kawen :P

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Best gak tuh.. nnti lepas nie turn ko lak cuti kan kan kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...