Wednesday 31 August 2011

Merdeka ke 54 tahun

Salam Merdeka.. dan Salam Aildilfitri..

Alhamdullilah ketika ini 1 syawal selesai di sambut.. Aku pun baru sahaja sampai rumah.. dekat pkl 12.05 jugalah. seperti tahun2 lepas.. agenda beraya hingga pukul 12 malam nie dah menjadi kebiasaan buat kami di sini.. Cuma tahun ini bilangan rumah yang aku pergi beraya tak banyak hanya 6 buah rumah je.. itu pun kalau nak diikutkan jemputan ada 2 3 rumah lagi yang tak sempat pergi.. tuh kalau kumpul ada kot 10 buah rumah.. Itupun sebab aku melepak rumah kawan baik.. dia dah sound suh datang tolong2.. tapi sebab dia buat raya pertama so takdelah banyak nak kena tolong pun.. sebab biasanya raya pertama nie org tak datang melepak lama-lama sebab ada lagi rumah lagi yang nak kena pergi..

Aku dah bincang dengan pakwe.. InsyAllah buat openhouse hari jumaat nie lepas solat jumaat.. nak buat hari sabtu dah ada 2 jemputan.. nak buat ahad letih sebab isnin dah kerja.. so tinggal hari jumaat jelah yang sesuai pun.. Menu pun dah discuss tadi.. buat nasi minyak/biasa.. sup tulang.. ayam goreng KFC (yg nie tadi kekawan dah mula request) dan seperti biasa akan buat pecal gak.. Sepanjang 5 tahun buat rumah terbuka.. hanya rumah aku satu-satunya yang hidangkan menu nie.. very typical jawa kan.. haruslah sedar diri.. walaupun bukan anak jawa.. tapi persekitaran aku dibesarkan.. kawan-kawan sekampung.. bangsa sekampung pun adalah warga jawa.. so.. menu pun ala-ala jawa lah..

Tadi aku ke rumah sorang akak senior nie.. dia bising juga sebab aku datang lewat.. yelah janji nak datang petang tup2 aku datang malam.. kenalah marah hahahaha.. sorry kak (macamlah dia baca blog nie) tapi aku sedih sebab dia pun nakj balik bln 10 nie sama dgn sahabat baik aku.. so raya haji nie.. aku jelah supersenior yg ada kat sini huhuhu... supersenior tau.. amatlah sedar diri dah kena balik.. geng2 semua dah balik.. Ya Allah.. bagilah aku balik cepat2 nie... tension tau dengar semua dah nak balik..

Oh ya hari ini hari merdeka.. Yang ke 54tahun.. tema 1 Malaysia.. Transformasi Berjaya Rakyat Sejahtera.. Ingat sebab masa ngajar anak-anak di sekolah malaysia... kami buat sambutan hari kemerdekaan sekali.. Kali ini merdeka raya kan..

Esok 1hb pulak hari yang cukup bermakna untuk aku dan pakwe.. bersama hingga ke syurga hendaknya.. Moga cinta kami tetap kekal hingga bila-bila.. InsyAllah..dah lebih 10tahun kami bersama.. Sekejap je rasa masa berlalu.. rasa macam baru jek menjadi suami isteri ;)

Apa juga.. Selamat bercuti rehat.. Esok InsyAllah aku ke Uni semula.. sambutan raya cukuplah sehari nie.. buat masa nie belum ada jemputan raya lagi.. tapi hujung minggu nie memang dah ada 2 jemputan.. rumah aku pulak jumaat nie.. Esok baru nak buat invitation... Esok nak tengok pulak kerja-kerja yang aku dah stop.. dan juga nak tengok perubahan tempat pengambaran tuh sebab esok last day ;)..

Selamat hari raya untuk semua.. Selamat bercuti.. aku cuti kerja hingga jumaat.. tapi study aku cuti 2 hari jek.. esok sambung kerja semula..

Salam Merdeka & Aidilfitri hari kedua..

My collection of dry flowers..
Tulips & roses..
Wanna make me fall in love again..
Give me flowers and I'll smile all day long..

All this flowers have been collected since 2007..
Some were bought and given by him and close friends..
I'll miss spring where all flowers are everywhere..
I gonna welcome autumn soon and finally meeting winter..
Then home sweet home
;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...