Friday 26 August 2011

Kerja & Raya

Salam Jumaat,


Alhamdullilah dah 26 hari kita berpuasa.. Raya pun tak lama lagi kan.. Kami kat sini tak rasa langsung nak raya.. duduk di perantaun ni.. macam nielah... Dah begini.. dah lali.. kalau raya selasa minggu depan.. maka sehari tu jelah aku tak ke uni.. Mungkin Rabu tuh aku dah ke universiti semula.. Cuti aku.. tak tahulah approve ke idak.. main redah confident jek dapat cuti.. Tapi kawan-kawan aku level 4 dah maklum aku cuti 4 hari minggu depan.. diorg dah pakat2 cover kerja aku nanti... Elaine (SV kerja aku) akan start keje selasa depan..

Tadi masa aku tengah basuh tangan selepas selesai settlekan barang-barang cleaning. Staff yang digeruni oleh kebanyakan cleaner kat tempat aku masuk toilet tuh... Digeruni tau.,. digeruni.. sebab dia nie kerja dia training kitaorg nie.. sama ada training masa baru2 awal masuk keje.. atau training in advance.. tapi pada masa yang sama gak dia nie mmg selalu suka buat spotcheck... dia ye tahap komen lepas spotcheck tuh.. leh kena sakit jantung tau.. sebab apa dia komen tuh emmmm.. tunggu jelah list ye.. itu ini begitu begini.. Sebab dia camtu maka dia digeruni.. tak disukai.. tak digemari.. dibenci pun leh cakap gak.. dikutuk.. dan macam-macam di lagi ler.. so bila dia datang jek ke toilet yang aku jaga.. soalan pertama dia.. 'Is this the only area that you manage?' Aku jawablah.. 'Nope.. I also do level 6' pastu dia pun p basuh tangan dia.. dia cakap ngan aku dia nak p check toilet.. dari tempat basuh.. korg tengoklah gbr kat atas tuh.. ada pintu kan..dia pun masuklah.. aku lak tercegat kat luar.. sempatlah doa... abislah... kalau ada yang tak kena mesti kena bebel nie...

Tapi.. hehehehe... komen yang aku dapat... 'Excellent' hahaha.. syukur.. takdelah komen byk.. senyum lebar lah.. mmg dia senyum panjang tgk tahap kebersihan yang aku maintain.. berlagak nie.. berlagak.. nasiblah minggu nie aku pulun lap dinding.. dan setiap berus tandas tuh lap.. rupan-rupanya ada sebab.. idak tuh sure kena sound.. ohhh syukurnya gerak hati aku selalu betul.. Lepas tuh dia check bilik stor.. dia kata oklah kemas.. bilik tuh pun kecik jek.. tapi aku tetap maintain lah.. janji pada aku kemas.. Lepas jek dia blah.. aku sambung senyum.. Syukur takde byk benda yang dia komen.. sebab Minah Trisha nie.. memang terkenal kalau duk complaint... aihhh leh sakit jiwa.. tahun lepas aku kena complain pasal tak lap tiang.. n tak scrub lantai.. tensen ohhh tiang tak lap pun kena sound.. tapi kawan-kawan aku kena lagi teruk.. takyah aku list apa yg diorg kena.. tapi kata kawan aku tuh.. nasib jek takde sakit jantung.. idak boleh kena gak time tuh.. stresss...

Mula tengok banyak entri kawan-kawan dah mula buat ucapan raya.. aku rasa sebab ramai dah mula bergerak balik ke kampung esok.. sebab cuti hujung minggu dan ramai terus sambung cuti sampai minggu depan.. Teringat kawan baik si M.. emmmm... tahun nie dia balik beraya di kedah.. selepas 4 thn duduk NZ.. bestlah.. balik raya.. Miss her so much.. idak mesti esok lusa nie aku dan dia dah p shopping raya kat KL.. teringat nie memang sedih.. takpelah.. InsyAllah tahun depan mesti aku pulun shopping ngan dia nanti..



Warna senja di sini..
Indah kan ;)

4 comments:

sindiketsulit said...

assalamualaikum,
selamat hari raya kak..

minta maaf banyak2 kak..
dah hujung2 ramadhan ni aku tak sempat nak baca blog kak..

dan minta maaf jugak di atas semua salah silap dan yang aku terlebih-lebih berguwau senda.

semuga akak bergumbira beraya di sana yer kak..

tahun depan kita raya sama-sama.
insyaallah (:

kueh bakar said...

kak
selamat hari raya
maaf terkasar bahasa

mashi said...

selamat hari raya kak
mohon ampun maaf kalau2 selama berkenalan ni terkomen yangtak sedap...

kata je berkenalan tapi nama pun tak tahu..hehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Wos

Akak pun camtu gak wos.. kalau ada salah silap selama kita bergurau senda.. akak pun minta maaf gak.. terkasar tersalah cakap.. semualah..

InsyAllah tahun depan kita raya sama2 ;)

Kueh

Samalah kita dik.. kalau ada salah silap akak pun minta maaf.. Selamat hari raya ;)

Mashi

Dik.. samalah kan kalau ada salah dan silap.. akak pun minta maaf gak.. nama akak.. hehehe TCC pun nama glemer gak ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...