Saturday 13 August 2011

Pilihan cinta.. Kali ini aku tak tahu nak kata apa..

Salam Sabtu..

Alhamdullilah dah selesai sahur.. Kejap lagi nak solat subuh.. Sebelum tido pkl 1 lebih tadi aku terbaca 1 email dari seorang adik nie di FB.. kawan pada adik lelaki aku.. sebenarnya sejak beberapa bulan nie dia mula rajin tegur aku sejak dia add aku dalam FB berkurun dulu.. itupun setelah aku sound adik aku.. kawan perempuan dia add aku.. tapi sorang pun tak nak tegur aku.. so sebelum aku unfriend ngan diorang.. baik tegur.. apa makna add aku.. kekonon sebab aku kakak adik aku.. dan mungkin diorg budget oneday akan jadi bakal kakak ipar diorang.. so diorg leh add camtu jek.. come-on lah have to put some afford nak tegur..

Setelah aku sound adik aku.. nahhh 2 orang kawan perempuan dia yang add aku tuh tegur aku.. hahahaha... sorang sebaya dan seorang lagik lebih muda.. Adik aku sebenarnya dalam dilema.. tak tahu nak pilih yang mana.. aku ye suggestion suh bawak balik jek jumpa mak aku.. dia pandai nilai.. dan based on my personal experiences.. korang semua dah baca kisah cinta aku kan.. I always trust my mum judgement.. doa ibukan mustajab.. actually aku dari dulu kalau stuck dgn apa2 masalah mmg maklah org yg sering aku rujuk sebenarnya.. nasihat ibu nie telus.. dia hanya mahukan yang terbaik utk anak2nya kan..

Well setelah diorg berdua tuh tegur aku.. aku pulak yang ada mix feeling.. hahahah.. aku fahamlah kenapa adik aku dalam dilema.. both are good decent gals.. so farlah..but xtaulah in person sebab aku tak pernah jumpa.. n dua2 pun tak jauh sangat.. cuma sorg tuh kira sama daerah ngan aku..

Last 2 week aku call mak.. dan ada tanya pasal soal 2 budak perempuan nie ngan mak.. and like I mention.. adik aku memang bawak balik jmpa mak.. well bagus sebab ikut nasihat aku.. cuma mak aku adalah komen sikit pasal budak prempuan tuh.. so at least I know lah yang mana adik aku suka.. dan mak aku prefer... Ada sikit isu politik gak dalam soal nie.. aku dah senyum... politik pun leh jadi isu.. Ini kami 1 keluarga dah sedia maklum.. mak dan ayah aku penyokong kerajaan.. tapi kan undi itu rahsia.. ;)

Sejak semalam aku tengok adik aku mula tag gambar salah seorang kawan perempuan tuh.. ohh I get the vibrate that he sort of choosing her.. dan tup2 pagi nie aku dapat email.. kawan seorang lagi email minta maaf dan beritahu dia dan adik aku dah takde apa-apa.. kesian pulak dengar... so far aku tak komen apa-apa.. ini soal hati.. adik aku yang nak kawin.. dan hanya dia yang  tahu mana yang dia selesa dan suka.. Aku tak nak masuk campur.. lagipun susahlah nak judge bila duk jejauh nie.. cuma aku boleh komen kalau boleh tak yah cari yang jauh2 lah.. biar dekat2 jek.. sebab adik aku tuh org harapan (boleh gitu hahaha) memang aku doa adik lelaki aku nie dapat isteri orang dekat2 jek.. senang.. lagi pun dia adik kesayangan aku.. sebab perangai dia dan aku are so a like.. mean.. sama jek.. sebab itu aku ambil berat pasal adik lelaki aku nie.. adik2 lain aku kurang sikit.. walaupun adik bongsu aku.. tak tahulah.. kalau adik lain tuh aku kurang sikit nak beri perhatian.. tapi adik yang sorang nie.. memang aku paling sayang sebenarnya.. dengar dia buat mak aku marah dan susah hati.. aku terus email dia sound.. lagipun sebab dia nie paling dengar kata.. dan tak banyak soal.. lagipun masa dia kecik2 dulu.. akulah yang menjaga dia sampai dia masuk sekolah.. dulu nak kemana-mana pun akulah bawak dia naik motor keliling kampung.. kira peneman akulah.. sampai dia nak kawin nanti.. aku dah plan nak sponsor part of kenduri.. nie kalau adik2 lain tau nie sure jeles.. but well.. what can they say.. it my choice and my money..

Selalunya kalau kes2 soal cinta nie.. kalau melibatkan kawan-kawan aku biasanya punya kata-kata nak nasihatkan.. tapi kali nie.. aku benar2 kehilangan kata-kata.. Kesian pun ada.. nak cakap lelebih nanti seolah-olah macam aku beri harapan pulak.. lagipun aku memang tak  tahu sangat kisah cinta diorg berdua nie.. mungkin dah lama kenal.. mungkin baru lagi.. lagipun susah cakap hantar thru email dan fb jek.. lagipun adik aku dah besar.. dah nak dekat 30 thn pun.. bukan ye budak2 lagik.. he shud know what the best for him kan.. Lagipun aku tak nak decide apa2 untuk dia..

Apa juga.. aku doakan andai pilihan adik aku itu yang terbaik.. Aku doakan semoga itulah jodohnya hingga ke syurga.. seperti mana kisah aku.. kadang2 kalau Allah dah tentukan memang itu jodoh dia.. walaupun awalnya telah ditolak.. mungkin yang ditolak itu jodohnya.. My love story prove that already.. Aku doakan yang terbaik untuk adik aku.. tapi kalau ikut firasat aku.. yang dia tolak ini lebih aku suka sebab dia nampak lebih matang.. but I don't wanna say too much.. Love is something hard to decide..

P/s aku dah layan 21 episod cerita Nora Elena..
Gigihlah layan sebab si kueh bakar kata ada kesamaan dgn kisah cinta aku..
Yeah.. I wud say 50-60% tuh ada sama.. cuma bab kena 'rape' tuh takde dalam cerita tuh...

Nanti kalau aku dah habis tgk episod tuh aku rasa nak ulas sikit cerita tuh..
Ada yang rasa cam xlogik.. ada yang rasa cam tah apa-apa..
Tapi biasalah drama kan..  yg tak logik pun leh jadik logik gak..
Apa pun aku lebih suka 'Eid' dari 'Seth'..
Eid remind me of someone that I know (bukan B tau)..
Kesabaran 'Seth' tak sama dgn kesabaran pakwe aku hahahaha.. totally different..
Ok lain kali review ;)

10 comments:

kueh bakar said...

salam kakglasgow

..love is something hard to decide bcoz its all about heart...

sometimes history repeat itseft
sometimes history yet on da way of making

(betol ke english aku ni..hahah)

ygbelumtgknoraelena
kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kueh bakar

oklah tuh.. asal ado bunyi english tuh oklah.. ko pun xtgk lagik hahaha..

Yup.. susah nk ckp.. ikut dialah.. cinta nie subjektif.. ;)

akak muskil sebab tuh rasa kena tgk.. lgpun rasanya takat cite tuh jek yg akak layan.. selesai jek cite tuh xde dah sebab akak malas nk terikut sgt.. keje banyak ini jam..

mashi said...

cuci2,doktor cinta n etc...berbakat sungguh akak

:)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Doc cinta?? hahaha idaklah.. kalau Doc IT InsyAllah ;)

||alis|| said...

pernah dan masih berada dalam situasi berbelah bahagi.

perempuan, apa lagi yg boleh dibuat selain berdoa dan menunggu.

kawen ialah komitmen dan janji yang kalau boleh ialah untuk seumur hidup kan..

*eh apsal lagu akak sume sendu2 nih, layannn seh~ :P

"tuhan tak bagi apa yang kita mahu, sebab DIA bagi apa yang kita perlu" :)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Alis

Yup jodoh itu ketentuan tuhan.. kdg yg kita nak.. blum tentu itu yang kita dapat tapi sudah tentu yg kita nak tuh kalau dapat itulah yang paling best..

Biasalah dik lagu syahdu2 sikit skrg ;)

julietchun said...

aku tak layan nora elena, bosanlah. :D

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Aku smpi hari nie xsambung2 gik episod cite tuh.. walhal ada 3 jek lagik.. tetiba jadi malas.. memula tuh gigih gak lah hehehe... tgklah klu time aku ngantuk dgn keje study aku layan jap..

Oklah cite tuh.. cuma aku rasa bosan sebab dia ye tempat pengambaran balik2 tmpt yg sama jek.. mmg jimat budget sungguh.. (pejabat.. cafe.. tangga.. rumah..) hehehe naik hafal dah ;)

sindiketsulit said...

kak,
masa aku rekues nak add ko dalam fesbuk aku dulu.. mmng takde niat nak ngorat adik ko tau kak.

tu je nak bagitau.

hahaha.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Wos

kalau ada niat mmg aku babab tau hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...