Thursday 4 August 2011

Yang pulang.. Yang tinggal..

Semalam aku menyaksikan sahabat baik aku pulang ke tanahair.. Selepas hampir 4 tahun perkenalan kami..

Pernah menangis bersama.. ketawa bersama.. sedih.. suka duka semua dilalui.. akhirnya dia pulang untuk menunaikan tanggungjawabnya...

Semalam juga menyaksikan 2 orang sahabat baik lagi menitiskan airmata di lapangan terbang.. tapi aku masih maintain tanpa setitik pun airmata..

Aku kuat??
Aku tak sedih??
Aku takde perasaan??
Aku tak layan feeling2 nie??

Bukan begitu.. tapi memang aku jenis susah nak menangis depan orang.. Sudah terbiasa aku sembunyikan airmata aku.. aku tak biasa menangis di depan orang.. kalau aku mahu menangis aku lebih suka sendirian.. tanpa perlu orang lihat airmata aku..

Cuma bezanya.. riak muka aku amat mudah diintrepitasikan oleh sesiapa yang memandang wajah aku.. terlalu telus.. suka ke sedih ke amat jelas terlihat.. bab yang ini aku susah nak control..

Hari ini sahabat itu dah sampai ke tanahair..

Yang pulang dah sampai ke tanahair dan bergembira dengan keluarga tersayang..

Yang tinggal di sini masih teruskan perjuangan.. InsyAllah akan selesai secepat mungkin tahun ini..

Perasaan sedih.. sayu.. rindu.. itu biasa.. tapi apa juga perjuangan dan tanggungjawab masih ada..

Hati dah lama redha.. Hati dah lama menerima dengan seadanya...

Teringat bait kata-kata seorang sahabat baik lewat email beliau beberapa hari yang lepas...

"jangan pandang hanya di atas...pandang di bawah. Nampak, ramai lagi yang menderita."

"semakin kita mengejar sesuatu, semakin dia jauh dengan kita. ia tak perlu dikejar... kita kena redha"

"Bak kata Dr Tuah, kalau kita ada masa untuk menilai buruk sesuatu di saat kita sedang berusaha mencapai sesuatu, bermaksud. kita ni masih lalai. Kita x bersungguh2...sebab masih ada masa nak memikirkan perkara2 yang x perlu dipikir.."

"Yang pasti, Allah dah janji, setiap ujian adalah bersesuaian dengan hambaNya. Mmg ko insan yang terpilih untuk ujian ini.."

Terima kasih buat sahabat baik itu yang tidak pernah putus asa dan sentiasa berikan sokongan pada aku.. tak kira apa juga masalah dan kesusahan yang pernah aku lalui.. dan kata-kata inilah antara penguat semangat aku dikala ini..

Ye.. Aku target dan berdoa aku selesai hujung tahun ini..
Selesai semuanya..
InsyAllah..

August : Final analysis..
September : Conference if I have time & fullblast writing up all chapters
October : Final submission..
November: Viva-the final verdict..
December: Home sweet home..


May Allah granted my wishes..
Please Ya Allah.. Only you can help me..
Please Ya Allah.. Fulfill my wishes..
Aminnn..

Going to see G in 7 minutes..
Hope to hear good news and better feedback
;)

4 comments:

mashi said...

gud luck kak..buat bebaik,tak lambat dah tu..

:)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

InsyAllah.. 2 bulan nie bakal berhibernasi.. dan masa utk tak cukup tido ;)

Kaktiny said...

Ameeenn ameen ameeen ameeen ameen Ya Rabbul Alamiin..

Di bulan berkat ini, aku doakan doa-doamu itu dimakbulkan Allah..

semoga semua urusanmu dipermudahkan.. ameen.

... december... home sweet home.. besday aku, kita enjooyyyy... hihihi...

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Amennnn juga.. insyAllah.. semoga doamu dimakbulkan dan kita bertemu hujung tahun nie bln 12.. Harapnya aku sempatlah celebrate betday ko masa tuh kan..

Ok another target to go ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...