Friday 5 August 2011

Puasa hari ke 5..

Salam Jumaat,

Alhamdullilah hari nie dah hari ke 5 kita berpuasa.. Syukur aku masih dapat bangun sahur lagi.. belum terbabas lagi.. Nyaris juga pagi tadi.. tapi tah mimpi apa.. pakwe aku yang tukang kejut.. Dia buka lampu.. aku terus terjaga.. Ayat best dia masa kejut "Tak nak sahur ke?" boleh lak tanya camtu.. kot ye pun.. cakaplah.. "Bangun sahurlah sayang" (Ayat berangan tapi nan ado lah dia nak sebut cenggitu) Kalau idak pastinya sepantas kilat aku bangun terus terjun ke dapur..

Syukur sempatlah lagi bersahur sebab subuh masuk pukul 2.57pagi. Udahlah semalam aku terbabas tidur dan bangun pkl 9.50malam.. Maghrib 9.27malam.. aku dah terbabas 23min.. sedih sebab masa aku terjaga tuh pakwe pun takde kat umah dia awal2 dah p berbuka kat masjid dan tinggalkan aku..

Biasalah nak tunggu waktu berbuka yang lewat tuh aku duk baring2 kejap.. pastu terus terlelap.. Syukur dah masak siap2 petang masa balik dari uni.. Memang aku kena tidur petang pun sekarang nie.. sebab aku nak berjaga kekononnya lepas buka dan terawih tuh.. so pagi tadi lepas subuh dan sahur.. aku terus stayup study 5 paper jurnal yang aku print semalam... Wah best betul study waktu pagi nie.. semuanya masuk dalam kepala berdesup2.. selalu kalau membaca tuh mesti pakat ngantuk jek.. alah2 baca 2 3 kali round pun cam tak faham2 gak.. cam aku kena jap tadi nie.. sampai ngantukksssss rasanya paper tuh yang baca aku.. sempat jugalah aku update review aka chapter 5 aku tuh.. so malam nie insyAllah nak buat lagik..

Memanglah aku ye timing badan yang dah diajar sejak dulu xleh ubah dah.. aku memang jenis buat kerja malam atau awal pagi... kalau dah esok pagi tuh bawak ke petang aku tak produktif hahaha.. amat produktif bila masuk pkl 12 malam keatas gitu.. ohhh I'm back to my old self again.. tapi masalahnya semua tuh bakal ganggu masa tido aku.. dan nasib aku kerja pagi.. leh bgn pagi.. idak tuh lepas stayup tuh confirm aku terbabas tido sampai tengahari..

Hari nie mood study aku ada ala-ala cam mood masa aku belajar master dulu.. Best.. amat best.. coz that remind me of how hard I had studied when I was back then.. The same feeling of studying when I was in form 5 come back as well.. uihhh nie semua pakat mood study masa waktu exam penting datang nie.. How I'm glad to have that feeling again..

Ya Allah.. it's a great feeling to feel how pleasant and calm to do something that you love so much.. Doing the textual analysis really got me back on track.. maybe because it related to all the knowledges that I had study so much since degrees.. I remember the mix feelings of doing 2 major programmings... JAVA Servlet and PhP... ohh my.. the headache!!!!! I can't describe it.. I quite hate programming! maybe that what really stress me out so much.. and for almost 5 years I had not!!! had not!! done anything related to multimedia.. I missed drawing.. I miss doing animation.. I miss doing graphics and I miss doing video editing and put all those media into 1 production... and yeah.. I'm going to do all that again next year.. Gosh.. kena study balik ler nie.. 5 tahun dah gantung skill multimedia..

However.. The feeling I had today was sort of a reminder how I enjoy doing Master degree in Interactive Multimedia in the past 10years.. How I enjoy it so much and how my master thesis was produced in only 2 months.. and now I'm gonna do the same for my PhD thesis..

InsyAllah.. May Allah help me through.. and give me guidance all the way.. Ameenn

It's still summer...
One of those days where the weather was so warm and sunny...
I always enjoy the summer..
But I love the winter snow ;)

4 comments:

mashi said...

aminn..
lamanya akak studi..
motivate saya nak study lagi dan lagi

:)

kueh bakar said...

pandai melukis?
ada kontest...

kulit buku
di mana saya jumpa jodoh saya..

okeh
itu.
hehehe

kueh bakar said...

ralat

okeh
tipu
hehehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Biasalah dik perjalanan mencari ilmu itu kadangkala susah nak diukur dengan masa.. walaupun 5 tahun itu kedengarannya lama.. ye memang lama.. tapi apa yang akak dapat dan perolehi tidak dapat akak nyatakan dalam bentuk kata2.. sebab itu belajarlah selagi mampu.. ilmu itu bukan setakat yang kita ambil dan daftar sahaja.. byk lagi bidang ilmu yang boleh kita perolehi.. samalah macam akak pun.. byk lagi yg rasa perlu dicari.. semakin byk yg kita cari.. rupanya kat situ kita baru tahu makin banyak yg kita tak tahu ;)

All the best..

Kueh Bakar

Kulit buku?? hahaha.. yg itu akak bg kat org lain.. akak ye drawing more pada abstract.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...