Thursday 4 August 2011

Menang No 1 Kisah Cinta.. Malu I ;)

Salam Khamis

Alhamdullilah kini dah masuk hari ke 4 berpuasa.. Syukur cuaca juga tidak begitu panas.. dan tidak begitu sejuk.. sederhana sahaja.. Hujan turun sejak hari isnin lagi.. walaupun puasa panjang tahun ini.. Alhamdullilah.. boleh dilalui dengan mudah.. sekali sekala rasa letih itu biasalah..

Hari ini aku dikejutkan dengan pemberitahuan tentang kontes yang aku join.. Actually kena bagi kredit kat Wos juga nie sebab dialah yang telah mengarahkan aku join kontes itu.. walaupun asalnya macam malas nak menulis.. tapi bila tuan punya blog tuh datang singgah tolong request gak.. kesian pulak.. tak sampai hati betul nak hampakan permintaan org nie.. (permintaan yang rasanya mampu nak buatlah.. kot tak mampu tuh kalau dipaksa camna pun memang tak buat de)

Biasalah bila duduk di perantauan nie jiwa amat ler sensitif sikit.. pantang kalau ada yang request2 nie.. kalau leh buat tuh.. sanggup jugalah buat.. dah terbiasa dengan gaya budi bahasa kat sini.. so dengan separa rajin malas dan sibuk.. aku gigihkan juga menulis kisah cinta itu..

Tak sangka.. mula ingat leh habis 2 entri.. pastu terus jadik 4 entri.. gila kuasa sungguh hahaha... tambah ada sesi dialog tuh yang takleh tahan.. yelah kalau aku nak elaborate pepanjang apa dialog tuh cakap payah nar lak aku nak menaipnya kan.. so dengan selambanya.. aku pun tulis ikut gaya kebiasaan aku.. bahasa hentam keromo.. kalau p check tatabahsa tuh confirm ada yang kena garis dengan pen merah oleh cikgu bahasa melayu hahaha..

Tak kisahlah kan.. janji ada pengenalan dan penutup.. ado gak masa menaip tuh nak berhenti separuh jalan malas nak sambung dah.. tapi sebab ada sesi ugutan dari wos yang berterusan tak jadik lak.. so akhirnya selesailah cerita itu..

Terima kasih pada kueh bakar sebab pilih cerita akak tuh jadi no 1... Yelah tengok kisah cinta yang lelain pun tak kurang hebatnya.. cuma akak ye cite jek yg gile kuasa sampai 4 entri panjang2.. hahaha..

Ada hasrat nak tulis novel?? lupakan jelah.. nie thesis 7 chapter pun tak habis2 lagik.. 2 hari lepas tulis review jurnal 3 muka surat pun dah rasa nak pengsan.. demam.. sakit badan.. tak cukup tidur.. Camna lak tuh.. tulis cerita merepek meraban 2 jam dah siap.... nulis 1 chapter thesis.. 4 hari pun tak siap2 gik... huhuhu... takpelah penulisan akademik bukan cam penulisan novel yang datang  dari hati.. jari jemari leh taip sepintas lalu.... ;)

Apa juga terima kasih sekali lagik..  Terima kasih pada yang sudi membaca.. Andai ada macam-macam perasaan tuh.. anggaplah macam makan gula-gula masam manis masin.. pelbagai rasa dalam 1 perisa..

Pada yang bercinta..
Semoga cinta anda terus bersemi hingga ke syurga
Pada yang sedang mencari cinta..
Semoga anda temui cinta yang dicari-cari..
Pada yang putus cinta..
Kasih sayang tidak terhenti di situ..
Hidup mesti diteruskan..


Terima kasih sekali lagi untuk semua yang sudi singgah ke blog ini..
Terima kasih pada Wos sebab paksa akak tulis kisah cinta itu..
Terima kasih pada Mashi sebab ko rajin singgah dan komen kat blog akak..
Terima kasih pada penganjur kontes 'kueh bakar' kerna memilih cerita itu sebagai pemenang ye..

Ulasan penganjur kontes

"ending citer ni macam nora elena(perasaan tu.rasa nak lagi!ehehe aku pun tak tgk nora elena.dgr org cakaplah). menjejaki seorang yang kita suka selama 10 tahun bukan suatu yang senang.dan secara peribadi aku rasa kita perlu merasai 'manis dan pahit' dalam perhubungan dengan orang lain, sebelum dengan orang yang kita kawin, sebab pengalaman itu pedoman.."
p/s: Kueh bakar.. Akak pun tak tengok cite nora elena tuh..
Harus juga kena p tengok nie
Pernah dikata orang
'cinta tak semestinya bersatu'
Pengalaman itu mematangkan kita
;)

How true is this?
Well I'll let you decide ;)

3 comments:

mashi said...

tahniah...
dah brapa kali saya wish tahniah ni...adeyyyhh..hope akak tak boring

hehehe...

:)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Tak boringlah.. tak boring sejuta kali ko ucap pun akak no hal.. ahaks..

Thanks ye dik ;)
(takkan ckp jek dik.. belanje lah akak mkn ke apa2 ke)

mashi said...

belanja makan buleh kak..
senin depan jom..
ikan bakar..

tahun depan tak aci..

:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...