Tuesday 30 November 2010

Entah berapa kali salji turun sejak aku duduk tepi tingkap nie..

Hahahaha.. giler panjang tajuk entri aku.. Aku sampai uni dah nak kul 12 tghri.. sebab lepas keje operasi p cari kasut.. dapatlah kasut murah.. tapi aku tak pasti leh tahan lama ke idak.. nak beli yang elok sikit tak dapat sebab bukan nak pakai lama pun.. sampai tempat keje aku tukar pakai kasut lain.. sampai uni.. aku pakai selipar jek.. so bila masa nak bergaya pakai kasut boot tuh.. nan adolah..

Sejak aku duk tepi tingkap nie.. tah bape kali salji turun dengan lebatnya.. cam tak percaya pun ada.. kejap turun lebat giler.. pastu berhenti cam takde pe2 jek... seronok masa tengok salji turun... tak seronok bila mengenang kena harung salji tuh masa nak balik umah nanti..

Hari ini aku pakai kasut yang biasa aku pakai.. bolehlah.. tapi sekali sekala tergelincir gak.. so kena melangkah dengan berhati2.. amatlah takut kalau tergolek.. mana taknya.. dahlah tangan kiri kanan penuh dengan pegang beg.. Kasut yang baru beli tadi lepas nie nak test pakai ontway balik ke rumah nanti.. kasut yg pakai pg tadi tuh.. bawak balik.. Kalau ok.. maka kasut ini jadi kasut official aku sempena musim sejuk nie hahaha.. selagi masih ada salji di atas bumi.. maka akan aku lanyak kasut tuh.. yelah murah jek pun.. xsampai RM20.. hahaha murah giler kan..

Kerja lak mula minggu nie mmg bz giler sebab ada graduation day.. so tandas kena bersih selalu.. pastikan semua tisu tandas, sabun tangan dan tisu tangan lengkap.. Itu satu hal gak.. tapi bab yang xbest makin byklah keje2 nak kena buat.. Esok ada meeting staff pkl 8.00pg. Katanya ada hal nak beritahu.. so kenalah buat keje awal sikit sok.. siap2kan mana yang patut.. kena pecut lagiklah esok nie... settlekan bersihkan tandas awal2.. lepas tuh boleh relaks sikit..


 Ini video masa salji turun lebat tadi.. lebat giler kan.. now dah berhenti.. 

Dah nak maghrib kejap lagik nie.. kepala pun dah asyik fikir nak balik jek.. perut takdelah lapar sangat.. tak cam semalam.. duduk rumah asyik berulang p dapur jek... kejap nak makan nasi.. kejap nak makan roti bakar kaya.. last2 aku tido sampai dekat nak maghrib.. itupun dah bape kali pakwe aku kejut sebelum dia p keje.. hahahaha.. itulah akibatnya kalau aku duk umah.. dah ler sejuk2 nie... memanglah nikmat kalau dapat tido hehehe ;)

Hari nie.. takdelah.. sebab aku duk uni.. tadi pun nyaris2 gak nak monteng.. tapi fikir2 takleh ler sebab aku dah cuti bape hari minggu lepas sebab demam.. datang khamis jek.. pastu jumaat ponteng.. semalam ponteng.. hari nie kena gagahkan diri jugalah ke uni.. baru ada semangat nak buat keje sikit

Ok nak sambung keje.. kepala aku masih duk merenung tingkap.. indah sungguh kan alam ciptaan tuhan.. bila salji turun memang indah.. putih jek.. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...