Wednesday 24 November 2010

Selsema dan sejuk beku

Dah seminggu aku tak update.. minggu lepas dari jumaat hingga ke ahad sibuk dengan openhouse di rumah sendiri dan rumah orang.. Isnin pulak aku start rasa nak demam.. kejap on off.. selsema batuk bagai semua ada... sampai lah hari nie.. batuk2 dah mula bebunyi kuat.. dan selsema aku pun masih camtu juga

Hari nie pergi keje aku pakai long john dan baju therma.,. tak leh tahan dah sebab sejuk amat sangat.. jaket pun dah tukar pakai jaket labuh.. semalam aku pakai jaket pendek dan sluar slack.. jalan kaki.. aku mengigil kesejukan.. sudahnya dekat nak abis keje aku ye suhu badan naik mendadak.. kepala berat sangat.. tanda aku mula nak kena demam.. abis kerja terus balik umah.. makan ns gorg pakwe aku.. dan makan ubat dan terus tidur.. tak leh tahan dah..

Hari nie.. kepala pun masih berat lagik.. masih gigih juga pergi kerja.. tapi bila aku masuk jek tandas lelaki. ada notis tandas tak leh digunakan.. pelik.. semalam sebelum aku balik.. ok jek.. masuk jek tengok air bertakung banyak giler.. aku pelik gak.. ada paip bocor ke?/ takde lak.. aku suspek nie mesti ada yang buka paip tak tutup nie.. sebab tuh melimpah2 sampai ke lantai..

Keje aku apa lagik kenalah mop.. udahlah guna mop cam rambut org tua tuh.. (bak kata kwn aku).. jenuh mengemop sampai kering.. udahlah baju aku pakai sampai 3 lapis.. berbahang giler aku rasa.. sebab berpeluh merangkap berbahang.. berpeluh gaklah mop tadi sampai kering... aku tanggalkan notis tuh.. so hari nie tandas leh guna cam biasa... kalau esok buat lagik.. mahu aku cari punca ye.. penat ok.. ingat korang leh sesuka hati main air apa... ini bukan musim banjir atau tengkujuh.. nak2 pulak dalam tandas.. apa korang buat ekkk..

Ok cukup bab mop lantai tadi.. keje2 lain cam biasa jek.. suhu dah mula sejuk gile.. belah2 atas dah mula turun salji.. kat sini jek belum lagik.. coming soon kot.. tak surelah.. tapi kalau turun salji suhu takdelah sejuk sangat.. selagi tak turun nie.. mmg sejuklah.. lepas tuh aku risau sebab jalan licin berais.. emmm.. takpelah kalau dah ditakdirkan nak snow.. ok jek.. cuma aku ye badan masih belum nak recover lagik.. 3 hari nie aku duk umah jelah rehat.. kalau p uni pun sah2 aku tak dapat nak buat keje..

Bila demam2 nie selera nak makan mcm2 ler pulak... huhuhu...

2 comments:

julietchun said...

dapat makan nasi bubur, letak ayam, letak ikan bilis, errmmm :D sure hilang demam.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Sama gak hidung aku maish tersumbat dan berair lagik nie.. batuk2 manja pun dah beberapa hari nie nak jadi batuk2 rock hehehe ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...