Tuesday 9 November 2010

Cari keje lagi?

Minggu ini aku kena cover keje orang.. SV aku dah tak menang tangan nak handle.. Ada 3 bilik nak kena cover.. but so far aku dapat cover 2 jek.. tapi 1 tuh office.. Dia punya meja.. ya rabbi.. berabuk usah dikatalah.. tempat diorg buat air tuh.. his his.. sana sini penuh dengan bekas2 kopi.. itu belum lagi fridge.. aku tak buka dlm tuh.. tapi setakat tgk kat luatr pintu tuh.. menggeleng gak kepala aku.. sah cleaner sebelum tuh memang tak pernah bersihkan..

Meja setiap staf tuh lagik ler.. jgn cakap.. dia punya habuk aku rasa leh buat muzium kot.. teruk betul.. nasib juga sebab hari nie aku ye jadual utk lap habuk kat area aku.. so aku bwk sekali duster tuh.. habis jugalah aku lap sana sini.. itu pun mana yang sempat jek.. esok aku bersihkan balik kot betul2.. mana yang tak sempat nak lap detail aku lap esok.. dek kerna melayan bersihkan ofis tuh.. akhirnya area aku tak sempat nak vakum.. dah tambah keje pulak esoknya.. takpelah..

Entah berapa kali aku duk menggeleng kepala masa duk mengelap habuk tuh.. his his.. memanglah kan amat beza dengan cleaner local.. diorg duk buat lebih kurg jek.. plastik sampah tuh kalau dah compang comping koyak sana sini.. dah kotor sana sini.. diorg boleh buat dek jek.. aku tak leh.. nampak dah kotor sikit pun aku dah ganti plastik baru.. tadi dlm ofis tuh semua plastik sampah aku ganti baru.. jgn pulak lepas nie diorg request aku jd cleaner diorg lak.. krg tambah beban..

Ini memang selalu jadi perhatian aku.. kalau aku duk cover kerja kwn aku terutama kat HR department.. salah satu benda yang mesti aku akan tukar adalah plastik sampah.. pelik sungguh kdg plastik tuh dah koyak sana sini.. kotor dgn bekas2 kopi air.. diorg masih tak tukar.. nampak jek dek mata aku.. mmg selamat ler.. kena tukar semua tuh.. aku cukup pantang kalau nampak palstik sampah tuh kotor sikit.. atau koyak sikit.. mmg aku akan ganti plastik baru.. tak selesa ler..

Inilah 1st aku p pejabat yang cukup kotor mejanya.. dia punya telefon pun penuh habuk.. emmm camna ekk diorg operate dlm bilik tuh.. meja semua penuh dengan bekas2 air kopi.. agaknya sebab dah terbiasa kat department aku.. aku akan make sure meja semua bersih dengan habuk dan bekas2 air.. biar kemas dan selesa.. Orang lain aku tak tahulah..

Sekarang nie aku dah mula nak buat budget.. tengah fikir nak kena cari keje tambahan nie.. keje yang ada nie cukup2 makan jek bila dah tolak itu ini.. emm elaun dah takde.. so kena survive dengan duit poket jek sekarang nie.. so tengah fikir2 lagi nie.. aku tengah apply keje cleaner kat umah org 6 jam seminggu jek.. dia byr cash.. oklah kot.. tapi xtaulah kalau masih available atau tak buat masa nie..

Em.. dah mula duk mengira-gira duit

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...