Monday 15 November 2010

Bila anjing itu mencakar manja seluar aku..

Hari nie suhu jatuh hingga -5.. memang sejuk giler.. aku pun sampai tak tahan dah.. tadi jalan tanpa pakai sarung tangan.. kebas giler.. tak leh tahan.. tapi cam biasalah pura-pura tahan jek hahahaha.. sampai akhirnya kena seluk tangan dalam poket jaket yang pendek tuh..

Dalam bas tadi.. ketika bas berhenti di bus stop depan stesen keretapi aku ternampak seorang lelaki sedang membawa anjing.. dia toleh-toleh tengok bas yang aku naik.. dahlah anjing tuh hitam dan agak besar.. akhirnya.. dia naik bas aku huhuhu.. aku dah tak sedap hati.. mamat tuh pulak asyik duk tengok aku.. dia duduk lak dekat ngan tengah bas.. huhuhu terfikir sejenak nie karang aku nak turun nie.. anjing tuh mesti kena aku..

Ok.. sebelum aku nak turun.. aku tengok ada sorang lelaki yang nak turun nie.. siap pegang2 main2 dengan anjing tuh.. siap pegang telinga dan gosok2 badan dia.. huhuhu pulak tuh tak lama tuh aku lak nak turun.. aku tak nampak anjing tuh.. tapi bila aku bangun tekan loceng.. aku tengok lelaki tuh awal2 dah tarik anjing dia.. sebab maybe dia tau kan aku nak lalu.. nak pulak aku bertudung... ceh kekonon cam macho ler sebab ingat anjing tuh sure kena kepit dengan tuan dia.. nan adolah.. aku lalu jek.. kaki anjing tuh duk mencakar manja kaki aku... huhuhu.. siap naik atas badan aku.. tapiiiiiiiiiiiii... aku tetap maintain macho.. idaklah terjerit2 cam orang gile.. takat aku senyum jek.. oh ya.. aku dari dulu memang kalau lalu depan anjing mmg aku wat selamba jek.. org lain beria mengelak.. aku kalau yakin dia kering.. aku wat xtau jek.. dah terjadilah kes cakaran manja anjing hitam itu.. merasalah dia memegang kakiku yang empuk itu hahahaha...

Ya dan satu lagi aku amat yakin anjing itu kering.. so takdelah rasa nak kena samak sebabnya.. hari nie tak hujan.. so aku yakinlah.. kalau hujan.. memang sah2lah kena samak sat lagik nie.. dan takpe.. balik nie pun baju dan seluar nie memang nak kena basuh pun..

Aku tidaklah anti anjing atau binatang ye.. aku memang sayang binatang.. walaupun anjing itu jika basah perlu disamak.. aku tidak pernah membenci anjing.. sebab itu aku selalu boleh cool atau buat selamba lalu depan anjing.. kalau orang lain.. aku tau dah.. dah lama mengelak.. paling tidak terjerit2 nak lalu.. pada aku anjing itu makhluk tuhan juga.. aku tak pernah membenci.. cuma tidaklah sampai aku nak pegang dan belai dia cam aku belai kucing kat umah mak aku kat kg tuh.. kalau dibolehkan dah lama dah aku pegang.. aku memang tak kisah.. cuma dek kerna urusan samak menyamak nie aku particular jugalah.. so cam kes kena cakaran manja tuh.. aku cool jek.. kalau orang lain sure dah mengelak.. paling tidak pun jerit.. aku senyum jek.. sebab anjing tuh tak salah.. tuan dia pun tak salah sebab dia dah cuba pegang dan tarik anjing tuh.. so takkan aku nak marah pada anjing dan tuan dia kan.. so.. senyumlah dalam hati ;)

Sekian melaporkan kemanjaan anjing padaku buat pertama kali hehehe..  ye.. masih terasa-rasa belaian manja kaki anjing tuh kat peha aku nie...


Waktu ini aku masih kat uni.. emmm.. sunyi sepi bilik nie.. rasa cam semua orang dah balik kg nak raya esok wakakakakah.. apa kes minah mat saleh semua p raya nie.. aku jek perasan sorang-sorang.. dan tetiba-tyiba aku jadi sayu.. amat sayu terkenangkan kampung halaman.. dan terkenangkan baru saja aku balik raya 2 bulan lepas.. sedih ohhh.. sedih..

Pakwe dah call.. dia tanya apa nak pesan.. dia nak p beli ayam dan daging.. oh ya openhouse aku postpone weekend nie.. sebab esok pakwe aku keje pg dan petang.. makanya pagi raya aku sorang2 kat umah... lepas tuh maybe aku ke dewan kat city centre ada takbir raya dan sambutan raya international.. means bukan malaysian sahaja tapi.. semua pelusuk bangsa ada sama.. so teruja nak pergi.. boleh raikan dengan pelbagai bangsa dengan 1 agama yang sama..

Dalam sejam lagi aku nak balik.. operasi nak masak ketupat.. kuah kacang.. rendang daging dan ayam.. lontong aku masak esok jelah.. Salam Aidiladha ye ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...