Sunday 14 November 2010

Ahad bersama salmon grill

Semalam aku duk umah seharian.. Kawan-kawan aku ada ajak p dengar ceramah di satu bandar lebih kurang 1 jam dari rumah aku.. tapi aku tolak sebab dah 2 minggu nie asyik ke sana jek.. lagipun aku nak rehat kat umah setiap hujung minggu jek mesti keluar rumah.. Kawan aku yang datang hari tuh pun ada ajak p umah dia minggu nie.. pun aku malas sebab lusa dah nak raya haji kan.. esok nak balik awal sikit sebab petang tuh aku dah nak mula masak untuk raya.. nak masak rendang.. ketupat.. kuah kacang.. pastu ada pulak permintaan nak makan sup tulang dari kawan-kawan aku.. maybe aku masak soto kot.. tengoklah camna esok..

Semalam melayan duk tengok tv dan internet.. dah nak masuk malam sikit aku minta pakwe aku masakan salmon grill.. teringin nak makan.. kat sini nak buat benda2 tuh senang.. salmon leh beli yang beku jek.. taklah mahal.. jadilah kalau nak layan tekak.. kalau kat mesia.. mana nak cari.. kalau ada pun aku confirm mesti mahal giler harga dia..

Pagi nie bangun dengan perut menyanyi2 riang.. teringat nasi semalam yang masih banyak berbaki.. so pagi nie decide masak nasi goreng.. masaklah.. sambil tuh tengok ikan salmon ada lagik.. aku ye turn lak masak.. oklah buat layan tekak aku lagi.. nie pun dah petang,, dalam  masa 3 jam nanti dah nak maghrib.. dan mulalah nak lipat baju.. nak gosok uniform keje.. esok aku keje sehari jek.. pastu cuti 3 hari.. best22 tak yah nak bangun awal.. dan 3 hari tuh sarapan kat umah.. jumaat sambung keje balik..

Menaip terhenti sebab aku tengok keyboard nb aku nie berabuk giler hahahaha.. p ambik baby wipe lap nb dan keyboard.. ngan meja nie sekali aku lap hahahaha.. memang dasar tukang cuci kan.. amat terserlah bakat aku.. yelah sebab nb nie bukan aku sorang jek yang guna.. pakwe aku pun guna sekali..

Hari nie aku rasa nak kena rebus ketupat segeralah.. sebab takut esok tak sempat lak.. emmm terkenang esok nak masak semua benda nie.. nak goreng ayam.. nak masak rendang.. oh ye kena p kedai cina nak buat pecal di pagi raya.. emmm.. apa lagik ekk.. idak karang kejap lagi aku nak ajak pakwe aku keluar.. tengoklah.. sebab nak beli sikit2 barang nak prepare utk openhouse pagi raya nanti..

Sejak jumaat lepas.. channel movie dah tayang cite 'New Moon' hahahaha.. buat yang tahu kegilaan aku nie.. senyum2 jelah.. aku dah ulang tayang tengok cite nie entah berapa kali sejak jumaat.. hehehehe.. bukan takde dvd dia.. ada jek.. tapi bila ada kat tv tuh lagik senang.. tinggal select jek hahahaha... teringat aku duk layan tgk cite nie smpi 3 kali.. masa tuh memang giler betul ler.. kadang2 rindu gak.. sebab aku ada lagu-lagu.. yang tiap kali aku dengar aku pasti teringatkan cite twilight nie.. malah ada 3 perfume yang cukup sinonim dengan cite.. sebab masa aku beli 3 perfume tuh cite nie memang tengah hangat.. bila pakai jek terbayang2 rasa excited aku masa tengah gile baca buku tuh..

Hujung minggu lepas masa aku ajak kawan-kawan aku datang makan umah aku.. ada yang duk tegur.. wah banyak ye buku twilight ye.. kat ruang tamu umah aku memang banyak buku2 cite vampire.. ada setengah tuh bersiri.. dulu aku suka layan cite yang jiwang.. now sejak kena bahana cite2 vampire nie banyak dah siri cite vampire yang aku layan.. tapi bila aku tengok harga dia kat mesia mak datuk.. giler mahal sampai 50 60 ringgit walhal kat sini aku beli baru 15ringgit jek.. punyalah mahal giler kan.. takpe sementara dapat buat koleksi nie aku layan jek..

Oklah aku nak stop.. nak p lipat baju pastu nak tanya pakwe aku nak kluar beli barang tak.. takut esok tak sempat jek nak beli macam2 tuh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...