Monday 29 November 2010

Isnin sejuk

Tadi baca surat khabar.. khabarnya suhu akan jatuh lagi.. maksima dalam -20.. wah giler sejuk... semalam salji turun lebat giler.. sejak aku bgn tidor smpilah dekat nak maghrib baru reda salji.. so apa lagik ketebalan salji aku rasa tak leh nak ckp.. pijak tenggelam gaklah kaki.. tapi yang paling bahaya semalam keluar pergi rumah kwn ada openhouse.. nak masuk umah dia.. parking dia penuh salji tebal.. kereta tak leh bergerak.., tayar berpusing tapi.. langsung xgerak.. aku dah panik..

Menikmati makanan pun tak tenteram jek.. prgram p tgk wayang pun kensel.. kalau cuaca camnie.. baik jek p mana2 naik bas.. lebih rasa selamat jek.. harapnya suhu tak teruk.. dalam keadaan camnie.. aku pulak doakan hujan.. biar cair salji.. tapi takde ye.. salji tuh camtu gak sebab suhu tak berubah... emmm kasut yang da pun xleh guna sangat aku sakit kaki..

Plan nak p uni terpaksa dibatalkan kerana kasut yang aku pakai sebabkan tapak kaki aku sakit giler... emmm terpaksalah beli kasut boot gamaknya esok nie.. tengah duk fikir2 kasut mana ku nak pakai esok nie.. sebab kasut yg aku pakai tadi mmg aku xleh pakai lama sakit giler tapak kaki aku.. ada 1 kasut boot tuh tapi tapak dia mmg licin aku xberani sgt nak pakai sebab penah tergolek sekali pakai kasut tuh.. tapi pakai kasut tuh mmg mmg xpanas.. xleh.. xleh.. harus aku korbankan beli kasut yg ok sikit..

Hari ini terpaksa lepak kat umah jelah.. ingat nak p ambik gbr kat park lagik utk koleksi aku.. cam biasalah kan.. aku ye projek.. tapi tgklah kalau dah melepak kat umah nie.. sah2 jap lagik lepas solat zohor sure aku tido.. udahlah sejuk gilerr...

Snow memang best ler... tapi kalau dah lama2 tak best dahh

2 comments:

julietchun said...

sakit ke kalo jatuh atas snow? KL pun hari2 hujan, kain tak sempat keringlah.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Amatlah sakit.. kalau jatuh terduduk.. mmg sakit pinggang.. tapi lebih takut kalau jatuh ke belakang dan teratuk kepala.. amatlah bahaya.. sini aku takpernah sidai kain kat luar.. semua dlm umah jek hehehe.. 2 3 ari kering ler ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...