Friday 12 November 2010

Abis lambat

Hari ini aku pun tak tahu pesal aku buat kerja lambat sungguh.. Kena duk cover keje orang sama.. last-last keje sendiri lambat siap.. Kena pulak bilik hujung sekali kat ofis tuh hari nie dia buka pintu.. dah 2 minggu kot aku check setiap jumaat dia tak buka.. So maknanya.. masa untuk aku bersihkan bilik dia.. seperti aku jangkakan.. memang teruklah.. berabuk.. meja penuh bekas kopi.. lantai kapet penuh dengan serpihan biskut.. Dek kerna kena bersihkan bilik tuh.. maka keje mop tangga hari nie.. bermula pukul 8.00pg.. memang time lari sungguh.. aku ye style buat kena aku memang buat timing.. pukul 7-7.30 masa utk settlekan sampah kat setiap bilik.. lepas tuh start mop lantai.. pkl 8.00 masa untuk bersihkan tandas pulak.. 1 jam diperuntukan utk 3 tandas tuh.. dahlah 3 tandas tuh level lelain semua.. adeih.. hari nie memang lari budget..

Ok settle mop lantai tangga.. dekat pkl 8.20.. aku dah pecut sebab nak bersihkan mop.. then nak buat lak tandas.. tetiba.. bunyi alarm berbunyi tak henti-henti.. mula2 ingat dia buat testing.. dah biasa lah pepagi memang dia testing alarm.. tapi bunyi tuh tak berhenti lak.. aku dah suspen.. ini mesti kes fire alarm betul nie.. aiihhh terpaksalah tinggalkan baldi biru yang tak basuh lagi.. nasib juga mop biru dah bersihkan.. aku capai jaket wool aku.. ambik kunci stor.. dahn terus turun tingkat bawah.. tengok kekawan aku dah duk tunggu kat situ.. staf-staf lain pun dah ada.. aku terus melepak ngan diorang.. lama jugalah duk menunggu kat bawah tuh.. adeihhh budget masa aku lari lagik.. rupanya.. memang diorg buat testing.. tapi tak leh nak off sebab ada problem.. bukan sebab ada kebakaran ke apa ke.. emm.. ok dekat pkl 8.45 kitaorg naik department masing2.. aku pulak terus lari p tandas perempuan.. settlekan baldi biru dan mula siap-siapkan baldi merah pulak.. oh ya kat sini.. setiap kawasan mencuci dibahagikan dengan kod warna.. merah untuk tandas.. kuning untuk singki.. biru utk kawasan general dan hijau untuk dapur.. so setiap perkakasan yang digunakan.. mesti ikut warna tuh.. cam baldi dan mop (2 warna jek.. biru dan merah).. kain mengelap jek yang ada 4 warna tuh..

Ok.. apa lagik aku pecut habis bersihkan tandas perempuan.. mop pun laju-laju jek.. itu pun org dah start masuk tandas perempuan sebab nak gunakan tandas.. aku tgk jam dah nak dekat pkl 9 arghhhhhhh tensen... aku cepat2 mop.. lap semua.. aku blah p tandas disabled lak.. tandas nie 1 jek.. lap2 lebih kurg.. mop.. terus lari masuk tandas laki level 3.. dari level 6 turun level 3 cam nak terjun tangga tuh jek hahahaha..

Sampai tandas laki tuh.. ada lak orang masuk.. aku dah bergendang kaki kat luar pintu.. masa tuh jam dah 9.05 aduhhh.. aku abis kerja pkl 9.30.. rasa nak ketuk pintu suh cepat.. ok mamat tuh keluar terus aku masuk.. tgk2 ada sorg duk betapa dalam tandas.. lantak aku nak cepat.. spray chemical aku tuh.. terus zup zap.. aku lap... laju non stop masa itu emas kan hahahaa.. aku rasa mamat dalam tandas tuh suspen.. sebab dengar aku spray dan lap kuat2.. cam bagi warning suh cepatlah hahaha..

Ok.. memang laju giler lap masa tuh.. takde dah fikir nak detail bagai.. janji lap jek.. kalau makcik yang lain tuh aku rasa mesti takat plus tandas tuh jek.. ohh aku walaupun lmbt aku buat properly ok.. so.. tak lama mamat tuh kluar.. aku tak tgk muka pun sebab nak cepat.. dia lak cam terkejut.. lantak ler.. ok mop cepat2.. naik balik tandas perempuan.. jam dah nak 9.15.. wah laju gila aku bersihkan tandas laki tuh 10minit jek hahahaa.. bersihkan mop dan baldi.. tup2 dah 9.20 ok.. masa untuk tukar baju lak.. memang hari2 aku tukar baju sebab yang aku pakai tuh uniform rasmi.. lagi pun sebab nak p uni selepas tuh.. kenalah pakai baju lain..

Akhirnya pukul 9.31 aku kluar dari bangunan tuh.. hantar kunci kat pondok pak guard.. jalan lenggang kangkung nak p punch out.. semua orang dah takde.. aku jek yang ada kat situ.. takpelah.. aku dah tak larat nak jalan laju2 sebab dah pecut laju masa duk bersihkan tandas lagik.. teringat pulak bilik meeting yang ada serpih2 biskut yang tak sempat vakum.. lantaklah.. aku buat sok hari isnin.. lagik pun hari nie takde meeting dan training.. so oklah kan..

Puh.. yang best mggu depan aku cuti 3 hari.. dari hari selasa sampai khamis sebab cuti raya haji dan mengabiskan cuti aku.. yehh settle cuti.. jumaat keje balik.. mesti aku pulun giler balik jumaat depan tuh.. adeihh.. dengan nak mop lantai.. dengan nak vakum pejabat.. vakum tangga yang langsung tak sempat buat mggu nie.. takpe.. isnin nanti aku akan pecut lagik p vakum tangga.. hehehee..

Ok sekian dari aku yang melaporkan kenapa aku abis lambat ari nie.. hahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...