Thursday 25 November 2010

Sebak masih bersisa

Airmata aku masih bersisa lagik nie.. walaupun dah kering airmata aku nangis tadi.. tapi rasa sebak aku masih ada.. aku update status dlm FB aku.. adalah 2 3 org yg komen pasal ucapan takziah aku pada kwn aku tuh.. tapi ada 2 3 juga yang aku berat nak balas.. aku nak biarkan jek malas nak reply.. rasa sedih aku masih terasa lagi nie..

Emmm... aku rasa apa yang aku rasa nie adalah normal sebagai seorang kawan.. terutama kalau kawan tuh dah kita anggap sebagai kawan baik.. walaupun duduk diperantauan orang.. berpuluh kawan yang kita ada kat sini.. tapi pada aku.. kawan-kawan baik aku.. tetap aku kenang sampai bila-bila.. yang baik di sini insyallah harapnya juga akan berkekalan juga.. tapi kawan baik yang sememangnya sentiasa ada tuh.. tetap aku cuba jaga hubungan sebaiknya..

Terkilan.. aku rasa normal pada semua yang bergelar manusia.. apatah lagi yang bergelar kawan baik.. bukan apa aku teringat ayah aku sendiri.. teringat mak sendiri.. kalau diorg dah takde.. mesti aku akan cuba beritahu semua kawan2 baik aku.. bukan nak mohon simpati.. bukan nak kecoh 1 dunia.. tapi kerana aku hargai mereka dan harapkan sokongan dari mereka.. bukanlah sokongan wang ringgit.. tapi sokongan semangat dan kekuatan..

Tapi yelah... bila kita tidak berada dalam situasi itu.. kadang kita tak tahu.. mungkin juga nanti kalau kita dalam situasi tuh.. kita juga akan terbuat benda yang sama.. cuma.. aku amat terkilan sangat222... kenapa semua kawan2 lain tahu... tapi aku sedikit pun tak tahu.. walhal kan.. setiap bulan kami saling hantar email cerita tentang study.. keluarga.. keje.. stress.. tapi mengapa.. mengapa.. mengapa... benda yang amat penting ini dia tak nak beritahu aku...

Aku amat sedih.. bukan sebab aku marah.. tapi sebab terkilan.. because.. I shud be by her side at that time.. tapi bila dah tahu camnie.. hati aku tawar terus.. I was so excited bila aku tahu dia pregnant few months ago.. dan masih excited.. knowing she will be deliver in soon... tapiii mengapa berita sedih begini dia tak nak kongsi dengan aku... Well.. cam aku cakaplah... aku tahu dia mesti ada sebab dia sendiri.. tapi cuma hati aku masih ralat dengan semua ini.. terkilan sangat2.. aku taklah terasa hati atau marah.. entahlah susah aku nak bayangkan apa yang aku rasa waktu ini..

Sabarlah hati... Aku harap aku leh lets this go.. and carry on life... Aku ambil peluang tukar header.. itulah tandas perempuan yang aku duk bersihkan hari2...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...