Tuesday 16 November 2010

Segala hidangan raya dah siap

Alhamdullilah aku dah siap masak ketupat segera.. rendang daging.. rendang ayam dan kuah kacang.. cuma lontong jek belum masak lagik.. pagi esok bila bangun pagi time pakwe aku nak pergi keje baru aku buat.. biasalah masak sayur nie kena last sekali idak duk hangatkan tak sedap dah..

Nie tengah tunggu dia balik.. sebab malam nie ada jemputan malam raya.. selang 3 pintu dari umah aku.. sebab itu jugalah aku siap masak awal lagik.. selalunya time camnie aku masih duk kat dapur.. nie tak leh ler sebab malam nie nak beraya umah orang.. ohh esok pulak aku ada 3 jemputan raya.. tak tahulah jika ada lagik.. biasa ye kalau pagi raya nie.. mmg sampai byk umah.. kdg bila dah beraya p umah kwn2 tuh baru tahu ada lak kawan lain buat openhouse.. aku sok tak tahulah nak berjalan lepas pakwe aku pergi keje.. sebab petang tuh dia keje.. so maybe aku tggu dia balik baru sambung p beraya lak.. tengoklah camna.. idak karang aku beraya ikut kekwn jek..

Esok awal pagi nak call mak.. teringat raya masa balik hari tuh.. huhuhu sayu jek rasa hati.. rasa cam baru jek balik raya.. nie dah raya haji.. syahdu kan.. teringat arwah tok yang meninggal 2 hari lepas raya haji.. dah 10 tahun arwah tok meninggal.. masa tuh aku dah bertunang ngan pakwe aku.. sampai bila-bila pun aku akan ingat..

Sambil menaip nie.. mata aku duk tengok cite 'newmoon' hehehehe.. walau pun beratus kali tengok.. aku tetap mahu tengok gak hahahha.. jgn jeles ok.. Oklah nak siap2.. nak p beraya nie hehehehe...

Salam Aidiladha ya.. Sesiapa yang balik kg tuh.. hati-hati di jalan raya ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...