Saturday 30 July 2011

Tiba-tiba ingat dia..

Aku pernah ditanya oleh seseorang lama dulu..

Andai aku jumpa dia.. mana tahu aku mungkin kawin dengan dia..

Tapi jawab aku.. tak mungkin sebab aku kenal pakwe sejak umur aku 13tahun..

Mungkin juga tidak.. sebab ditakdirkan jodoh aku dengan pakwe..

Kadangkala pernah juga terfikir bila kita lihat pasangan orang lain..

Terfikir mengapa si dia bukan seperti itu.. (ini biasa lumrah bagi sesiapa pun)

Namun.. Bila aku fikir-fikir mendalam lagi..

Itulah jodoh namanya... dan itulah dirinya..

Seperti mana dia terima diri kita (yg juga serba kekurangan)..
Maka seharusnya juga kita terima dia yang serba kekurangan juga..

Tiada manusia yang sempurna..

Adakala kita lihat hidup mereka bahgia.. tenang.. gembira.. lengkap semuanya..

Namun kita tidak tahu.. mungkin hati mereka rasa kosong atau ada kekurangan lain yang tidak dilihat oleh kita..


Aku syukur punya dia..

Bila aku tidak sempat buat sarapan pagi..

Dia tidak kisah untuk masak nasi goreng atau mee goreng untuk aku..


Bila aku kelam kabut nak buat roti bakar di awal pagi..

Aku lihat dia sedang buat chicken atau sosej wrap untuk aku..


Bila roti di rumah dah habis..

Dia sanggup rebus spaggeti dan buatkan mee goreng untuk aku bawa bekal esok hari..


Bila aku pulang dengan letih ke rumah.. dengan mood malas nak masak..

Aku masuk dapur terlihat lauk sudah siap dimasak dalam periuk..


Bila aku mengadu sakit bahu dan leher..

Dia tanpa banyak soal urut bahu dan leher aku hingga aku rasa lega..


Bila aku tensen atau stress dengan kerja-kerja study aku..

Aku sentiasa ada dia untuk bermanja dan hilangkan rasa sedih tanpa banyak soal..


Bila aku rasa rindu..

Dia sentiasa ada untuk buat aku kuat dan bertahan rasa hati..


Bila aku marah-marah atau takde mood nak bercakap..

Dia sentiasa sabar layan mood aku.. walaupun tanpa bercakap apa-apa..


Bila aku teringin nak makan masakan dia..

Dia akan buat untuk aku tanpa banyak soal..


Bila aku sedang sibuk menelaah kerja-kerja study aku..

Kadangkala.. dia bawa sepinggan makanan dan letak di sebelah meja study aku..


Walaupun kadangkala ada yang aku tak puas hati pasal dia..

Namun aku tetap sayang dia buat selama-lamanya..

Dia tetap pilihan aku.. walau seribu.. sejuta pun pilihan lelaki lain yang mungkin lebih hebat dari dia..

Bila sahaja aku bersama dia.. walaupun dia diam seribu bahasa..
Aku tahu dia sayang aku.. dan aku sayang dia..

P/s Ini pesal mood jiwang nie?????
Sorrylah..
Kepala tengah pening nak siapkan report nie...


Perut rasa lapar pulak..
Tiba-tiba rindu dia..
Ke aku rindu masakan dia time aku lapar nie..
Takpelah..

Aku makan maggi kari yang kawan sebilik aku tolong belikan tadi..
Sob.. sob.. sob..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...