Tuesday 12 July 2011

Sibuk, travel, letih, emosi etcs..

Salam Selasa

Lama sungguh aku menyepikan diri kan.. Ada yang rindukan aku?? Ada?? Ada??

Perasan ler tuh.. takat 5 orang follower pun nak kecoh kan?? Tak kisahlah walaupun 5 orang.. aku tetap hargai korang yang sudi singgah..

Alhamdullilah... semua urusan yang aku lalui sejak 2 minggu yang lalu kini.. dah selesai.. kawan yang datang bertandang selama 2 minggu pun dah pulang ke tanahair ahad lepas.. Semalam petang dia dah sms beritahu yang dah sampai ke mesia menghampiri pkl 12 tgh malam waktu mesia..

Episod menyaksikan mereka berkonvo (suami dulu.. pastu isteri dia pulak).. episod jalan2 p buat passport baru sebab dah nak expired bln 11 nie.. idak camna aku nak terbang balik hjg tahun nie.. jalan2 travel ke belah selatan.. sambil cuci mata.. sambil membocorkan poket.. kemudian balik semula ke sini.. melayan pula hari konvo kawan baik (si isteri).. Kena masak kari kambing 5kg pulak malam tuh... sabtu sepanjang hari melepak rumah kawan baik sorang lagik sebab dia hantar pulang barang2 naik kontena.. dekat pkl 11.30malam baru aku balik..

Ahad.. kwn aku tuh pulak balik.. hantar ke airport.. petang nya pulak.. rumah aku jadi rumah tukang urut pulak.. 6 keluarga melepak hingga ke pkl 10malam.. sebab pakcik yang tukang urut (ayah pada salah seorang budak bujang yg datang untuk konvo) tuh mengurut kawan-kawan aku..

Semalam barulah rumah jadi sunyi sepi.. itupun barang2 di dapur masih bersepah.. aku larat kemas sikit2 jek mana yang larat.. Pakwe pulak demam.. tak tahulah.. penangan tukang urut atau sememangnya sebab kami memang penat sangat sebab balik dari travel tuh langsung tak berkesempatan berehat.. hampir 2 minggu time tidur aku semua pkl 12 malam ke atas..

Hari nie rasa macam badan dah ok sikit.. tapi aku kena balik awal sebab nak tengok pakwe yang demam kat rumah.. kesian pulak sebab dia jarang sakit.. tapi sekali sakit memang teruk.. Ke dia saje jek demam sebab nak bg aku suprised nie.. ;)

Kerja macam biasa.. Back to normal.. so far so good takdelah teruk sangat.. tahap kebersihan masih ok walaupun bukan aku yang bersihkan seminggu yang lepas.. Cuma biasalah sebab dah cuti seminggu.. nak mula kerja balik pun macam pelan jek.. buat kerja pun ala-ala malas ngantuk jek..

Maybe minggu depan fully pickup kot.. dan aku pun mula nak plan puasa untuk get ready badan berpuasa masa musim summer nie.. subuh pkl 2.30pg.. maghrib pkl 10.05malam... sanggup??? Kenalah sanggupkan diri.. InsyAllah.. puasa itu mengajar kita bersabar dan tahan diri kan ;)

Kesesakan jalanraya masa aku nak ke salah satu stadium terkenal di belah selatan..
4 tahun duk sini 1st time kena jem teruk camnie..

6 comments:

Kaktiny said...

wokeh.. aku baca semua.. tapi kenapa mata aku asyik tertumpu kat ayat - "masak kari kambing 5kg"..

aku nak jugaks tau!!.. takyah 5kg, 1kg pon cukup.. (sbb lauk lain lagik nk suh ko masak.. hahaha).. ko bgtau je apa bahannya... nanti aku sediakan k.. hihihi

sindiketsulit said...

aku rindu kak!
aku rinduw!!!

apasal jem tu kak?
takkan perhimpunan BERSIH sampai ke sana?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Takat 1kg tuh takde hal hehehe eksen lak.. InsyAllah my dear.. mana yang mampu nanti aku buatkan ;)

Wos..

Rasanya tempias bersih sampai kat sini.. cuma bezanya aku suspek diorg nak bersihkan shopping complex kat sini jek ;)

~mrs azmi~ said...

lamenye kene pose! kat sini yang tak jauh beza tiap2 tahun pun ramai yang tak larat

julietchun said...

aku harap pakwe cepat sembuh. errr...ko tak marahkan? kkekkekeke

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mrs Azmi..

Puasa mengajar kita bersabar dan kuat kan ;)

Juliet

Dia dah baik sikit.. hari nie belum check.. biasalah org kalau jrg sakit nie.. sekali sakit mmg teruk ;) aku tak kisahlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...