Wednesday, 29 June 2011

Merajuk tandanya apa?

Orang perempuan nie mudah sensitif kan.. bila hati terusik sikit jek.. Kita mudah terasa hati dan mudah juga merajuk.. terutama kalau insan yang buat kita merajuk itu adalah orang yang kita sayang..

Kalau kita takde apa-apa perasaan pada seseorang itu.. atau kita tak rapat dengan dia.. atau tidak berkawan baik dengan dia.. memang kalau dia buat apa-apa pun.. biasanya kita jarang sangat nak terasa hati.. apatah lagi nak merajuk.. tapi kalau orang yang buat kita merajuk tuh yang istimewa atau rapat dengan kita.. silap cakap sepatah pun kita dah mula tarik muka masam.. kalau lebih sensitif.. terus mengalir airmata..

Namun dalam perhubungan.. perlu juga ada rasa merajuk dan dipujuk ini.. asalkan tidak kerap.. dan tidak selalu.. penatlah orang yang kena pujuk.. orang yang merajuk pulak.. mesti penat juga.. lainlah kalau dia mmg tak kisah nak merajuk setiap jam.. itu aku kategorikan sebab obses.. hehehe.. nasiblah sapa yang kena jadi tukang pujuk tuh..

Aku tanya seseorang nie.. Merajuk tandanya apa? dan jawapan dia.. merajuk kerana marah.. cemburu.. dan sayang... Pada aku.. bila aku merajuk lebihnya kerana aku ambil berat.. dan aku rasa tidak dipedulikan.. setidak-tidaknya merajuk itu cara aku untuk menyampaikan secara berhemah.. yang aku punya hati dan perasaan.. dan kadangkala.. walaupun aku cuba memahami situasi itu.. tapi hati kecil aku tak dapat nak sembunyikan kekecewaan atau kesedihan aku.. maka dengan merajuklah.. aku sampaikan rasa hati aku.. Aku rasa lebih baik aku merajuk.. setidak-tidaknya.. bila kita merajuk tuh... bahasa yang digunakan pun manja2 sikit.. Lebih baik daripada aku marah.. sebab bila aku marah.. memang aku tak dapat elakkan dari meninggikan suara.. sebab bila kita ada rasa marah.. memang kita tak boleh kawal nada suara kita kan.. Sebab itu lebih baiklah aku merajuk.. paling-paling tidak pun.. aku takat ugut manja jek.. dengan suara ala-ala nak nangis.. hahaha... masa tuh.. baru dia kelam kabut sikit... tapi kalau aku marah.. which kadang terjadi jugalah sebab tak tahan dah.. memang rasa terkilan sebab terpaksa tinggikan suara dan lepas tuh aku rasa sedih sangat...

Sekarang nie dah masuk fasa jiwa sensitif.. memang kadang2 tersilap cakap jek dah rasa semacam.. stresssss

4 comments:

rosdiana said...

*tutupmulotrapatrapattakotsalahcakapnantikaklinamewajok*

bloop blooooppp!

Tukang cuci cute said...

Wos

Hahahaha.. camtu ko letak jelah tangan di dada mata pandang ke atas jelah ahakss

Kaktiny said...

aku pon rasa cam nk tiru cara wos ler.. hihihi..

... tapi, aku tak pernah putus mendoakan ko.. setiap masa.. dlm setiap doaku..

Tukang cuci cute said...

Tiny

Ahaks.. ;)

InsyAllah my dear.. thanks sebab tidak pernah jemu doakan untuk aku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...