Monday 6 June 2011

Baru pkl 12.12 tghri.. pesal aku ngantuk sgt nie

Salam Isnin..

Alhamdullilah berlalu lah cuti hujung minggu dan mula balik masuk hari isnin.. Tadi masa lepas kerja aku confused.. sebab selalunya isnin memang habis kerja awal 30min.. mean pkl 9 dah abis keje.. tapi masa nak keluar tadi aku nampak sorang kwn aku duk bersembang lagi dengan pakai baju uniform.. aku dah pelik.. ehhh bkn pkl 9 ke abis keje.. ke pkl 9.30 pastu aku mula check hari nie hari apa.. hari selasa ke?? Lepas tuh rasa dengan yakin adalah hari isnin.. hehehehe.. ntahlah hari nie semua bab2 hari dan kiraan lari sikit.. bila sampai tempat kunci tadi.. kwn aku yg duk bersembang tadi pun dah sampai pondok guard tuh.. uihhh betapa cepat dia p salin baju dan jalan kaki...

Hari nie seperti minggu lepas.. aku kena tolong cover kerja orang lagi.. hari nie pulak cover 2 toilet kat basement.. mean hari nie aku buat 5 toilet pada 4 level yang berbeza.. yang pastinya toilet kat basement tuh aku tak tahulah.. dah bape lama tak pernah di lap dan di mop.. sebab apa aku cakap camtu.. sebab habuk dia tebal bukan main.. dan siap ada sarang labah2 kat celah pintu.. itu tandanya entah berapa lama org yg bersihkan toilet tuh buat lebih kurang..

Sebenarnya aku memang perasan... kalau area tuh yang cover org lelaki.. mmg confirm lah kan.. memang kawasan tuh cam tak terjaga sangat.. bukan semualah lelaki nie ambik lewa.. tapi yang aku sebut nie lelaki bangsa lokal kat sini.. dulu masa aku tolong cover seminggu koridor sebelah di level 6.. aku sampai rasa sakit mata tengok meja staf kat situ yang habuk dia tebal seinci.. itu belum kira plastik sampah yang penuh dengan daki2 kotoran.. cam dah berbulan xpenah tukar.. bila tgk tmpt diorg buat kopi tuh.. aku ngucap panjang.. dia punya habuk.. bukan lagi seinci.. aku sendiri pun tak leh nak ukur bape inci.. seminggu aku cover department tuh.. semua meja staff aku lap.. pantry tmpt buat kopi pun bersih.. plastik sampah clear dan bersih.. entahlah.. nie aku dah lama tak kena cover area tuh.. kot aku kena cover.. I'm not surprised if it like what I had seen before..

Oh ya tadi nak cite pasal mengantuk.. nie bila taip entri nie rasa segar sikit.. lepas makan 1 biji limau atas meja nie.. ada 1 lagi biji nak abiskan.. itu confirm sebelum petang nie mesti selesai masuk perut aku.. pesal aku ngantuk sangat?? sebab aku hanya tidur 2 jam jek hari nie.. entahlah sejak jumaat lagik mata aku cam tak leh lelap awal cam dulu.. sure pkl 1 2 baru nak lelap.. pastu pkl 3 4 aku dah terbangun buat keje sikit.. hari nie aku kira2 aku tidur betul2 ada sejam jek..sebab tuh nie rasa cam pening2 dan mamai2 jek.. cuma tahap aku leh handle lagik.. nie confirm ler malam nie sure aku tidur awal.. back to normal..

Hari nie headset kat ofis dan umah mula buat hal.. nampak gayanya hari nie kena p cari headset baru.. headset nie penting sebab aku mesti kena layan lagu bila nak buat kerja.. udahlah bilik nie semua jenis khusyuk buat keje.. terasa sungguh sunyi sepinya.. itu masa ada orang pun dah rasa sunyi sepi.. time diorg semua takde.. lagik berganda2 rasa sunyi sepi nie.. Petang nie sebelum balik umah memang kena p cari 2 headset.. ada survey tadi.. tapi ada yg mahal dan ada yang murah.. aku cuba cari yg murah jek.. kalau nak ok sikit kat amazon byk.. tgklah mungkin kena beli 1 yang benar2 ok.. itu nnti aku order kat amazon kot..

Ok nak sambung baca.. uihhh rasanya macam makin ngantuk jek kalau aku mula baca nie.. aduhai 
 P/s entah berapa kali aku edit entry nie.. asyik silap taip jek ejaan perkataan yg aku taip.. uihhh nmpk sangat aku mamai dan ngantuk giler nie..

3 comments:

sindiketsulit said...

cantik gila toilet kat sana yer kak?
kalau gitu punya rupa, aku pun semangat nak mencuci!

nih ngantuk lagi ke tak nih?
kat M'sia dah hari selasa pukul 8.20 pg.
saja nak bagi tau (:

julietchun said...

kalo tak cukup tido 8jam aku buleh rasa hanyut semacam :P

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Wos

Aku rasa ari nie mata ku makins epet lah hahahaha.. ngantuk dah ilang tapi aku rasa cam nak kecikkan kelopak mata jek hehehe ;)

Toilet tuh baru siap.. dlm sebulan lbih kurg sebab tuh nampak cun.. lagik pun tgklah sapa yg maintain.. jari jemari dan kaki ku jua woss hehehe

Juliet

Mmgpun aku rasa mataku semakin sepet.. semlm mmg dahsyat tahap mengantuk aku hehehe bkn melayang dah.. cam kena pil khayal jek hehehe ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...