Friday 10 June 2011

Bila tidur aku tidak diganggu..

Hahaha tajuk entri cam cite seram jek... Al-maklumlah baru lepas baca review dari si wos pasal cite 'Karak' terus rasa cam seram2 sikit hehehe... Jangan biarkan diri anda diselubungi misteri.. Ye wos telah berjaya membongkar misteri karak.. oppsss.. melalut dah nie.. Ok wos.. jgn lupa pesanan kek coklat untuk aku setelah roh aku berjaya merasuk diri mu 2 hari yang lepas ;)

Alhamdullilah.. selepas hampir 2 minggu tidur aku yang sering terjaga setiap pukul 2 dan 3 pagi.. Hari ini aku dapat tidur lena hingga pukul 4.34pg lagi 1 minit alarm jam hp aku nak berbunyi pada pkl 4.35pg tuh.. Yang buat aku rasa pelik.. sebab bila aku terjaga tuh aku rasa cam puas sangat tidur.. sebab tidur aku kali nie takde mimpi apa-apa.

Semalam sebenarnya aku cuti kerja pagi.. mungkin itu juga 1 sebab kenapa badan aku tak letih sangat.. tapi walaupun aku tak kerja.. aku bangun awal semalam.. pkl 3pagi aku dah terjaga.. tidur kejap 30min dalam pkl 6.. dan terus terjaga masak sarapan dan bersiap ke uni pada pkl 10.30pg.. Kiranya malam semalam aku tidur pun 4 jam je pun.. cuma malam tadi tuh.. tidur aku lebih 5 jam.. kira standardlah masa aku tidur tuh

Sebenarnya dah 2 minggu tidur aku sangat tidak teratur.. beberapa hari lepas aku hanya tidur 2 jam sahaja.. kadangkala 3 jam.. paling lama pun 4 jam.. Sebab apa tak cukup tidur.. aku bangun agak awal pagi ada urusan sikit.. dan selalunya sebelum nie.. badan aku ok dan boleh adapt kalau aku cover tidur lebih awal.. tapi sejak beberapa hari nie.. walaupun aku dah tidur awal.. tapi badan aku cam tak cukup tidur juga.. semalam pun aku taklah tidur awal sangat.. tapi mungkin sebab aku kali nie tidak terjaga sangat.. maka tidur aku lena hingga pkl 4.34pg td.. Lagi satu sebab aku tak mimpi apa2 pun.. maka aku dapat tidur dengan puas tanpa gangguan igauan fikiran hehehe.. biasa mmg asyik mimpi ngeri dan bukan2 jek..

Lagipun sekarang nie aku takleh duduk dan pejam mata.. idak dalam masa 10saat aku dah leh terlelap tanpa sedar.. itu maknanya badan mmg letih sangat.. tapi otak aku tak bagi aku tidur dan cuba ignore keletihan badan.. Atau mungkin juga kat badan aku nie dah banyak toksin dan asid??? huhuhu.. haruskah aku pergi gym semula nie?? Atau mungkin juga balik rumah jalan kaki selama 50min sebagai exercise harian?? huhuhu.. confirm sampai umah memang aku tidur sampai esok ;)

Hari minggu nie pun tak dapat nak bangun lambat2.. ada jek benda nak kena buat 2 hari nie..

Makan coklat lagik..
Bila nak abis nie ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...