Friday 3 June 2011

Nombor tepon lelaki lain?

Salam jumaat..

Alhamdullilah baru selesai makan tengahari.. dalam masa sejam lebih lagi aku nak kena keluar.. Banyak tempat nak kena singgah nie.. dan aku harus sampai rumah paling lewat pkl 5 petang.. bukan apa kena siapkan projek sebelum pukul 7.30 nie..

Dalam tengahari tadi pakwe tepon aku.. Biasa jarang sangat dia call melainkan ada urusan penting atau dia nak tanya sesuatu jek.. Telefon sebab rindu ke apa ke memang takde dalam senarai ok.. so bermulalah sesi dialog aku dan dia..

Hello

Hello.. Nape bang?

Ada no tepon Chai tak?

Chai mana?

Chai ketua kampung dulu..

Takde lah

No tepon suami Niza ada tak? Sapa nama dia tah..

Oh Azari.. Takde lah bang.. Nape bang.. (Masa nie aku cam berkira2 nak contact guna FB jek kalau urgent sebab diorg mmg ada dalam list fren aku)

Abis no tepon siapa yang dia ada??

Lah abang.. Buat pe nak simpan nombor tepon laki diorang tuh.. Bukan ye ada urusan apa pun nak call diorang.. (Masa nie aku dah gelak dalam hati.. ceh cakap cam baik jek.. ahaks.. memang baik pun)

........ (Dia diam) Nombor tepon Sharifuddin ada?

Yang itu ada.. Aku pun bagilah no tepon abg Din.. (Nombor nie ada sebab ari tuh dia baru jek sms jemput datang rumah kenduri doa selamat)

Lepas tuh aku tergelak kejap.. Bukan apa.. terfikir camna aku leh selamba jek cakap dengan dia.. yang aku takde simpan no tepon laki orang dalam phone aku hehehehe... Bukanlah takde langsung.. tapi takat no tepon suami kawan-kawan baik aku.. atau geng-geng bekas AJK kampung atau komuniti nie memang aku simpan.. tapi jarang sangat aku call melainkan ada urusan penting.. kalau perlu call pun.. selalunya aku lebih selesa call si isteri  untuk aku minta sampaikan pada suami mereka..

 Buat aku tergelak tuh bila dia tanya.. Abis no siapa yang dia ada?? Tuh yang aku tak leh tahan nak menjawab tuh... Hehehehe... Ada harapan untuk simpan no lelaki lain nie... Oppss ;)

Aku tahu korang mesti ada yang terfikir.. ohhhh... no tepon takde.. tapi pesal FB ada?? hehehehehe.. Alah FB tuh takat suka2 jek.. lagi pun FB aku kat sini merangkap wakil aku dan dia.. sebab tuh tadi ada terfikir nak htr jek message kat isteri kwn2 aku tuh nak minta tepon no suami diorg sebab laki aku nak call.. tapi sebab dia pun taknak cakap sebab apa kat aku (which aku suspek nie mesti hal2 lelaki nie.. tah hal apa tah) so aku malas nak offer lah.. karang kena tunggu lak diorg jawab FB tuh tah cepat tah lambat.. kot nanti dia nak urgent kan..

Teringat baru-baru nie seorang kakak.. suggest kat aku.. suruh create akaun FB untuk dia.. tapi aku cam tak tahu nak buat atau tidak untuk dia.. sebab masalah ye dia bukan ye suka layan benda2 FB nie.. chat pun jauh sekali.. masuk internet pun takat baca berita.. layan iklan.. layan ebay.. gumtree.. mudah.com, cari.com .. dia memang tak layan benda2 komunikasi nie.. Kalau dia layan pun sebenarnya aku tak kisah sangat.. tapi dia mmg tak minat.. silap2 karang.. aku create.. aku jugalah tukang jawab.. aku juga tukang approve bagai semua.. nie yang malas..

Oklah.. cukuplah merepek petang jumaat nie.. Selamat berhujung minggu ye..

Ini lunch aku masa hjg bln lepas..
Bekal dari rumah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...