Thursday 28 July 2011

Kalaulah dapek makan ABC ini time..

Salam Khamis...

Yeayyy esok dah jumaat.. Yolah.. Baru lepas ngadap SV.. aku sudah ada kerja kena report.. selasa depan kena hantar.. aduhhh... makin banyaklah buku n artikel kena baca nie.. nak prepare report.. Nampaknya weekend takleh dah nak berpoye-poye.. minggu depan mmg kena ngadap.. ye sekarang gerak gempur sebab mahu balik thn nie juga.. InsyAllah..

Sudah 3 hari panas... aku pakat balik tak pakai jaket.. sampai semalam ada rasa nak berkaki ayam... bukan pakai kaki ayam ye.. stokin nipis yg aku pakai pun rasa meruap2 dalam kasut yang ditutup.. Hari nie hujan.. tapi tak lebat.. walaupun dah buka tingkap.. tapi aku tetap rasa panas... nie dah nak 3.30ptg.. kot lah dapek p makan ABC ke.. cendul ke.. best sungguh...

Kerja ok.. cuma dah seminggu badan aku letih giler.. yelah sejak ada tetamu kat umah.. tak dapat dah nak balik awal cam selalu.. kadang bukan apa.. aku risau kot hby kwn aku ada kat umah tuh.. aku tak segan.. tapi dia yang segan hehehehe... eceh.. idaklah.. rasa kurang privacy sikit.. selalu kalau letih cenggini.. memang time nie aku dah balik umah membuta.. sejak minggu lepas sakan berjalan bercuti tak ingat diri.. bukan apa kwn aku nak balik mggu depan.. so dia pulun lah ajak kitaorg bercuti ngan dia sebelum dia balik..

Sekarang nie musim tidur kat ofis dah jadi selalu.. setiap hari aku mesti terlelap kat ofis.. masuk jek tengahari aku dah tersenguk2.. aduhai.. nie weekend nie nak pulun buat report.. hari nie aku baca sikit2 nak prepare.. itu pun baca sepintas lalu jek.. badan lesu sangat.. pastu rasa cam dah tua sangat.. hahaha.. yelah dulu masa umur awal 30 rasa ok jek.. now dah nak dekat 40 nie terasa dah.. terutama bila kita kena banyak guna otak utk berfikir.. dan badan untuk bergerak.. Syukur aku ye programming code dah stop.. aku request berhenti dari SV aku sebab aku dah tepu byk masa aku buang buat programming jek.. walaupun camtu.. masih ada script baru dan application baru lak kena study... Nampak???? hidup aku dengan programming dan application tak dapat dielakkan... Yelah dah ambik major comp sci.. what do you think you're doing?? Tanam pokok?? hehehe... kot ye tanam pokok dah dapek dah hasil.. ini 5 tahun ye tanam pokok nie.. kalau pokok buah dah byk leh makan dan jual ;)

Takpe ilmu itu wajib dituntut... ilmu yang kita dapat pun tak kurang juga.. itu jelah yang aku duk sebut untuk ambik hati sendiri.. yang pasti.. InsyAllah.. belajar ilmu tak rugi.. yang rugi kalau kita tak tahu nak apply ilmu tuh kat  mana..

Minggu depan dah nak puasa kan.. Ramadhan yang ke 5 untuk aku kat sini.. Alhamdullilah... masih merasa lagi berpuasa di rantau orang.. Semalam aku call kawan aku.. dia cakap dengan aku.. bila tengok orang dah mula jual kuih raya dia terus teringatkan aku.. teringat aku yang jauh di rantau orang.. dan dah mula nak beli kuih sikit-sikit untuk aku.. Wahh... Syukur.. Aku tak kisah sangat sebenarnya.. Sedih jugalah sebab acap kali tiap kali aku call dia.. soalan.. 'Bila nak balik nie' buat aku malas nak jawab... Sabarlah ye.. balik tetap balik.. Cepat atau lambat pasti aku akan balik juga.. Kan itu tanah tumpah darahku.. nanti bertahun-tahun lah tengok muka aku nie... sampai tak larat dah nanti ;)

Bantal peluk aku kat CIS
Hari nie aku bagi dia dengar muzik sambil goyang-goyang kepala ;)
Lepas nie ajak dia p makan aiskrim lah..

2 comments:

sindiketsulit said...

aku yg umur awal 30 nih pun rasa tak berdaya dah kak.
cemana la bila ujong2 30an nanti kan?

err tak berdaya dgn pemalas tu tak sama kan kak?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

wos

Untuk kes ko sama lah makna ye.. pemalas dan tak berdaya itu memang kena gabung.. tak leh dipisahkan dah ahaks...

;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...