Friday 27 May 2011

Apa nak buat kalau dah rindu sangat??

Salam Jumaat..

Kejap jek dah jumaat kan.. rasanya cam baru jek taip entri hari jumaat minggu lepas.. Isnin cuti.. nie kalau kat mesia.. petang nie lepas abis kerja study aku.. sure aku dah kemas-kemas baju dan terus drive balik kg.. dalam masa kurang 2 jam sampailah rumah mak.. takat dari rumah aku ke rumah mak tuh.. pejam mata drive pun aku dah terer jalan2 dia.. Yelah walaupun dah 4thn duk sini.. jalan balik kampung tuh tetap aku ingat apa..

Tuhlah aku rasa aku kena penyakit rindu lah sekarang nie.. rasanya aku perlu siasat.. aku yang rindu sebenarnya?? atau ada orang lain yang sebenarnya rindukan aku nie??? sebab kali nie rasa rindu nie berat sangat.. maknanya.. bukan sekadar rindu itu dari aku.. tapi rindu yang datang itu juga aku 'trace' dari beberapa orang lain gak.. hehehehe.. jangan tak tahu aku pun ada kuasa telepati ok.. sesiapa ada niat jahat jangan rapat.. boleh 'sense' guna sensor hati ;)

Takpelah kalau ada yang berniat jahat tuh.. aku doakan minta Allah jauhkan niat jahat itu daripada aku.. kalau nak bertembung pun.. Aku doakan dipesongkan ke tempat lain.. atau dimatikan hasrat orang tuh.. itu jelah yang mampu aku buat pun.. tapi kalau Allah memang dah izinkan (dgn bantuan syaitan iblis).. kita yang terima niat jahat dan hadapi kesan buruk tuh.. kenalah sabar juga.. sebab sedar atau tidak kita sebenarnya.. itulah dugaan dan cabaran namanya.. memanglah rasa tensen dan marah bila kena.. tapi kita pada masa yang sama juga kenalah tenang-tenangkan diri.. kena cool.. (cakap memanglah senang.. kot nanti kena??) yelah sebab aku dah pernah kenalah aku leh cakap pun.. tapi memang dalam situasi yang sebegitu.. tenang dan cool itu memang perlu sangat2.. sebab kalau kita cuba juga selesaikan dan fikir dalam keadaan kita tak cool.. memang takkan jumpa penyelesaian pun..

Ehhh... nie tadi nak cite pasal rindu.. nie pesal lak cite pasal benda lain.. oppss.. tersasul kejap.. takpelah selingan sat.. Yelah aku rindu sangat nie.. tapi aku memang rasa.. rindu nie daripada orang lain nie.. Sebab dia datang dengan pelbagai rasa.. nasib jek takde bau.. idak.. sure aku pening sebab banyak sangat bau yang datang.. ohhh.. dedulu memang pernah 1 tahap.. bau pun ada sampai kat aku hahahaha... (bukan bau dari bunga wangi.. atau bau setanggi.. atau bau bukan-bukan.. tapi lebih pada bau badan orang yang ingat aku.. atau orang yang aku rindukan)..

Ohh.. bab nie aku malas nak explain.. nanti korang kata aku nie dah jadi tok bomoh pulak.. idak.. cuma aku kadang-kadang memang boleh dapat gerak hati.. tapi hanya di kalangan mereka yang benar-benar rapat dengan aku jek yang aku boleh trace.. lagipun dia datang sendiri pada aku.. pernahlah juga ada orang ajar aku untuk panggil atau tengok seseorang yang kita rapat.. tapi cara tuh aku try tak menjadi pada aku.. (bukan guna jampi serapah pun.. takat baca bismillah dan a-fatihah jek pun) Aku syak maybe sebab aku tak ready bab2 nak panggil dan seru orang nie.. selalu yang datang pada aku nie.. dia datang sendiri pada aku.. atau dia lalu bagi salam jek hahaha...

Sila baca dengan hati dan fikiran terbuka apa aku cakap2 tuh.. hanya mereka yang benar-benar rapat dengan aku jek yang tahu apa yang pernah aku terbuat dengan diorang di saat mereka sedih atau down.. tapi masalahnya.. bila aku down pulak.. jarang sebenarnya yang boleh trace apa aku rasa.. so far dalam banyak2 yang aku kawan.. aku hanya jumpa 3 orang sahaja yang boleh trace rasa hati aku.. dan orang yang pertama adalah pakwe aku masa aku mula2 kawan dengan dia.. sampai aku nangis pun.. lepas tuh dia leh call aku tanya kenapa aku nangis tadi... (ini cite lama masa aku bujang dulu).. selepas dia aku jumpa sorang lagik.. sampai aku berdebar-debar dan tak sedap hati pun dia boleh tahu.. sampai call tanya apa masalah aku..  Tak percaya semua nie?? Sebenarnya wujud.. dan isu nie juga pernah dikongsikan oleh sorang kakak dalam blog dia dulu tapi dia ye telepati dengan suami dia jek.. cuma aku skrg nie dengan pakwe aku masih ada.. dulu2 selalu gak aku hantar telepati minda aku kat dia.. sejak sambung belajar dan memang dia duk dekat ngan aku nie.. jarang2 dah aku hantar dan amalkan telepati nie.. cuma aku memang pernah ada pengalaman dengan sorang kawan aku tuh (selain dari pakwe).. sampai aku sakit pun dia tahu...

Ok cukup cite misteri nie.. cuma aku rasa rindu yang datang nie ramai sangat yang rindu.. Sabar ye semua.. InsyAllah aku balik.. Nanti malam datang dalam mimpi aku ok.. aku jawab semua persoalan korang satu persatu ;)

So kalau rindu sangat nie nak buat apa ek??? Kalau aku.. tidur kot nanti leh jumpa dalam mimpi ;)

Aku syak bilik stor nie akan rindu aku..
Sebab aku cuti sampai Isnin ;)

4 comments:

sindiketsulit said...

betul la kak,
kalau kita dah rapat dgn seseorang tu.. kita teringat dia je.. dia pun teringat ke kita..

contoh;
aku nak mkn nasik lemak, tp takut nak bg tau asben yg dah otw balik dari shift mlm, nanti dia bebel nak melencong ke kedai best tu.
so, aku sebut2 berkali-kali dlm hati.
dan ianya terjadi!
bukan kebetulan kak.. dah beberapa kali aku try. hahaha

dgn member baik aku pun gitu gak.
aku tingat je dia katakan pagi, kalau tak terus kol dia.. ptg atau paling lmbt, esok dia akan kol aku.

hebat ek?
guna telepati je la.. guna telepon nanti kena top up kredit. kan?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Wos

Mmg jimat kalau kot boleh telepati.. tapi masalahnya takut benda yang nak disampaikan tuh lambat sgt nak sampai.. kena gak tepon hahaha.. atau.. benda yang disampaikan tuh buat2 tak faham hahaha lagik parah..

cthnya.. cuba ko telepati anak2 ko suh duk diam? aku rasa 10thn lagik belum tentu berjaya hahaha ;)

sindiketsulit said...

oo kalau dgn anak telepati dalam hati, tangan kasik hayun dgn penyangkut baju.

baru mesej diterima roger and out!

Haikal said...

apa nak buat kalau orang kita kenal tpi dia tk knl kita ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...