Wednesday 18 May 2011

Bila aku bosan cover kerja orang

Sejak blogspot buat hal beberapa hari lepas.. actually sampai hari nie aku ada masalah nak login ke akaun nie.. Akhirnya aku cuba login guna mozilla.. Akhirnya dapat juga.. Problem betul lah kan..

Minggu nie 4 hari aku kena cover HR.. kawan aku yang jaga department tuh cuti jaga hby dia yang baru lepas operation jantung.. Penat!!!! Aku rasa sejak minggu lepas lagi keje aku nie asyik cover orang jek.. Merungut ler tuh hahahaha... betul lah aku bosan sangat.. amat bosan.. bukan apa bila ada 2 department kena cover.. mmg meletihkan.. lepas tuh kalau cover yg basic jek takpe.. nie hari nie kena vakum kapet merah depan tangga ke tingkat 4.. tak vakum xleh sebab jalan tuh diorg guna untuk naik ke dewan exam kat level 4 tuh.. semalam nampak dah kena vakum.. tapi aku pejam mata jek sebab ada benda lain nak kena buat juga..

Bila kena cover 2 department camnie.. mmg aku kena well plan masa aku.. apa nak buat kat department aku.. dan department kena cover pun apa nak buat.. satu lagi aku memang kena set masa.. buat keje tertentu memang kena timing.. takleh lari.. kalau terlajak masa yang aku dah set.. alamatnya mmg aku kluar lambatlah.. cam tadi.. dari mula aku turun keta.. sampailah aku punch out.. aku langsung tak merasa nak duduk pun.. adalah sekejap.. xsampai pun 5saat sebab masa tuh dah lewat sangat dah nak pkl 9.20 masa untuk keluar dari bangunan tuh.. Memang penat sangat tadi.. aku merasa duduk pun masa tunggu pakwe depan bangunan punch out.. masa tuh baru rasa lega sikit.. fikir2 tadi pesal penat sangat nie.. rupanya selama 3 jam tadi tuh aku langsung tak duduk.. berdiri.. berjalan dan naik turun tangga non stop.. patutlah aku letih giler..

Bila selesai cover HR tadi dan vakum kapet merah.. aku terus turun ke basement untuk ambil stok plastik putih.. langsung terus ambil borang cuti untuk 2 bulan yang berbeza.. 1 hari pada bln jun sebab kwn baik nak balik mesia.. masa tuh dia duk umah aku 1 malam sebelum flight dia esok.. takkan tuan rumah nak keje.. sapa nak buatkan sarapan pagi tuh.. so ambillah cuti.. bulan 7 lak 5 hari cuti.. aku ambil cuti seminggu terus.. 6 hari jek cuti yang aku ambil.. tapi cuti aku masih berbaki banyak.. masih ada 28hari.. tolak 6 hari.. masih lagik 22 hari.. nie br bln 5.. ikutkan aku masih boleh ambil 3mggu cuti sampai hujung tahun nie..

Pagi tadi masa aku mengeluh dengan kawan-kawan aku.. pasal kena cover kerja org minggu nie.. diorg semua bising dengan aku... 'ko nie bila nak ambil cuti??? cuti langsung tak ambik.. ambiklah' hahahaha... aku tergelak.. memang pun.. tuh yang nekad isi borang cuti gak ari nie.. done.. ikutkan hati nak gak ambik cuti bln 5 nie.. tapi hjg bln nie ada public holiday lagi.. so takyahlah.. dah cuti umum kan..

Tengok aku punya cuti tahun masih ada baki 28 hari lagik..
Yang cuti ambik bln 3 hari tuh pun cuti hadiah 'perfect attendance'
Itu pun selepas kena sound berkali-kali dengan SV aku suh ambik cuti..
Aku nie memang workholic lah..
Ok cuti dah settle..

3 comments:

Kaktiny said...

perghh... perfect attendance tuh!..

CUTI la WEI!!!...

asyik kerja je.. badan dan otak perlu rehat gaks..
hihihi...

(tapi, "kerja sekolah" kena siapkan cepat tau!.. hihihi)..

julietchun said...

cuti sambil rehatkn badan. tgk org cuti aku pun rasa nak cuti gak, tapi kena pln dulu nak gi mana :P

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Sedang bertungkus lumus nie.. InsyAllah

Juliet

Apa lagik.. cuti2 mesialah.. masa nielah nak berjalan2 kan ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...