Tuesday 10 May 2011

Minggu hujan

Beberapa hari yang lepas rakan-rakan di tanahair, ramai yang mengadu sekarang nie cuaca amat panas. Rungutan nie aku dengar hampir merata2 di malaysia.. Kat sini pulak bermula minggu lepas hujan hampir setiap hari.. minggu yang panas tuh merasalah 2 minggu.. dan 2 minggu itu jugalah aku merasa jalan kaki balik umah sebanyak 4 kali..

Syukur.. selepas jek aku buat pas bas minggu lepas.. Hari itu juga hujan turun dengan lebatnya.. rasanya hingga ke hari ini.. hampir setiap hari hujan.. Syukur episod aku jalan kaki balik umah dah tamat.. rasanya aku pun tak sanggup nak jalan kaki kalau time hujan camnie.. kalau hujan sahaja tak per lagi.. aku masih redah walaupun lebat.. masalahnya kat sini.. hujan datang bersama angin kuat.. kadangkala kalau tak kena gaya boleh terhuyung hayang semasa berjalan.. kalau bawak payung pun takde makna.. confirm payung tuh patah.. entah bape byk payung aku yang telah ditong sampahkan.. satu lagi bila berjalan dalam hujan dengan hanya cover separuh badan dengan jaket hujan tidak memadai.. selain muka yang basah.. tangan.. seluar dan kasut pun basah sekali.. Nasib sekarang nie pakai kasut kulit.. tapi masalahnya tapak mudah masuk air pulak.. so episod stokin basah pun jadi 1 hal.. (nie namanya suh beli kasut baru hehehe)

Kerja takde beza sangat.. cuma esok bermulalah episod aku kena tolong kawan level 4.. sebab sorang tuh cuti 7 hari.. Kenalah vakum tangga dekat dengan muzium tuh lagik.. aduhhhh.. aku penah vakum sekali memang serik dan sakit pinggang.. mana idaknya.. kena vakum koridor dengan tangga berpusing tuh.. kalau sekali vakum habuk kat kapet tuh terus disedut takpe gak.. nie.. mau 2 3 kali tolak tarik vakum tuh barulah habuk2 tuh hilang.. mana tak letih.. nak kata vakum yang xkuat sedut pun bukan.. aku suspek kapet tuh memang kena p tukarlah.. puas menyedut berulangkali.. bak kata Sv aku.. 'I know that blue carpet is a pain in the but' hehehehe... tau pun.. aku ingat aku jek merungut dalam hati.. rupanya dia pun tau gak hehehe... dari cover tangga tuh kan.. sebenarnya aku lebih rela cover department HR dan vakum kapet merah kat entri masuk ke HR tuh.. walaupun luas.. tapi senang nak vakum sikit.. berbanding dengan kes kapet biru tuh... 'Sighhhh' Do I have choice??? NO... buat jelah...

Semalam dan hari nie dah mula dapat itinerary untuk trip early July.. kawan aku yang buat plan tuh schedule utk 7 hari... cuti nak kena ambil nie.. so far trip tuh oklah.. cuma aku suggest beberapa tempat sepanjang trip tuh.. dulu last round pun dengan dia juga.. cuma kali nie aku buat a few suggestion sebab ada 2 stop kena singgah.. ada orang kirim 'skaf' bola sepak.. dia punya fanatik buat aku gelak.. kesianlah pulak kan.. so kenalah masuk dalam schedule aku.. awal2 aku dah beritahu 2 stop nie pada kawan aku.. mean memang kena singgah.. dia sure no hal punya.. sebab laki dia mmg kaki bola gak.. maybe dia takde rasa nak singgah sebab pakwe aku kan bukan kaki bola..

Kiranya nie cuti yang agak panjang untuk aku sebelum puasa nanti nie.. lepas this trip mmg aku takkan kemana-mana dah sebab nak prepare untuk balik pulak InsyAllah lepas raya nanti.. memanglah rezeki aku berjalan masih dengan kawan aku nie.. dulu round pun dengan dia.. dia dah balik mesia.. datang balik nak konvo pun.. kitaorang masih ada jodoh berjalan gak.. hehehe... Takpe dah rezeki.. tetiba lak 2 3 hari nie rasa sayu lak.. maybe sebab rasa cam masa pun dah tak lama lagi jek kan..

Apa pun.. aku sure rindu dengan keje nie lepas nie.. Bukanlah best pun.. tapi so far dah 3 thn aku keje kat level 6 SDS tuh.. staf dia semua best2.. baru2 nie.. sorang staf tuh tanya camna progress study aku.. most of the staff memang tahu aku study.. dan diorg tahu aku ye major adalah computer sci.. sampai ada yang terkejut bila tahu aku ye background yang banyak involve dengan training seperti mana yang diorg handle kat department yang diorang handle tuh.. Heheheh... kadang2 best juga borak sebab pengalaman kitaorang sama jek.. terutama bila kena bg training kat staf proffesor.. staf tua2.. aku dah puaslah mengadap diorang2 nie.. mana jek staf baru masuk dulu.. memang akan jumpa aku untuk sesi training guna sistem universiti.. kena pulak aku cover jaga department yang memang buat training untuk universiti.. senyum2 jelah bila tengok nota-nota atau kertas-kertas training diorang tuh ;)

Esok another day.. kejap jek kan masa berjalan.. rasa baru jek jumaat dah esok hari rabu....

2 comments:

julietchun said...

balik pas raya? jgn lupa sebenier yg ko beli utk aku dibawa sekali ye :P

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

InsyAllah.. nanti aku belikan ok ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...