Wednesday 21 September 2011

Hujan dan hujan lagi..

Salam rabu..

Kalau menurut rakan-rakan aku.. rabu dikenali sebagai 'speechless wednesday'.. knowing me.. aku takde hari nak jadi speechless.. cuma bila aku rasa nak senyap aku akan senyap.. Minggu hujan bermula balik... minggu lepas pun sama.. tapi adalah merasa 2 3 hari yang panas.. hari nie aku silap perhitungan.. tak bawak payung.. so nampaknya balik nie confirm basah.. takat jaket hujan yang pendek takat bawah pinggang aku yang muat2 badan jek dan hood jaket yang pendek.. mmg confirm basahlah.. nasib kasut kulit.. kasut basah.. stokin masih selamat lagik..

Beberapa hari kebelakangan nie.. aku dah duk fikir nak balik mesia jek.. I'm stressed out.. mengenangkan kerja-kerja evaluation yang kena buat.. walhal org lain semua dah mula sibuk buat thesis.. huhu mengundang rasa stress aku yang sangat2... tapi sabarlah hati kan.. kalau terus difikirkan mmg boleh stress giler.. keep it cool.. aku dah janji dgn G nak email dia evaluation guideline.. dan after next week p jumpa dia balik.. skrg nie aku pulak yang kejar dia.. sebab nak balik cepatkan..

Follower blog nie dah jadi 10 orang.. kagum sungguh hehehehe.. yelah sebab bermula dengan 1 jek follower yang sanggup melayan cerita-cerita aku yang bukan-bukan.. menulis kat sini aku lebih bebas sebenarnya.. tak sanggup sebenarnya menghebahkan pada rakan-rakan lain kewujudan blog ini.. hanya kawan-kawan yang rapat sahaja aku beri link ini.. sebabnya.. aku malas lah nak diorg tahu cerita-cerita aku.. lagipun kat sini sesi luah perasaan boleh dibuat secara berhemah sikit.. Dulu sebelum alamat blog nie.. aku pernah buat blog ini di alamat berbeza.. dan terkejut sebab ada sorg follower... tah mana dia sesat pun aku tak tahu.. lepas tuh bila aku pindahkan entri2 itu ke sini.. follower tuh entah kemana tah..

Kadang-kadang tertanya2 gak kenapa ada yang nak jadi follower kan.. bukanlah maksud tanya ayat nie sebab aku tak hargai korang yang jadi follower.. bukan.. bukan begitu.. tapi tertanya2 sebab aku hanya menulis yang merapu sangat2.. cuma kadang2 tuh time mood feeling2.. jiwang2.. maka ayat pun jadi skema sekejap... atau tetiba aku rasa nak berkongsi cerita atau pengalaman.. kat sinilah yang aku tulis untuk kongsi apa yang aku rasa..

Apa juga alasan.. Thanks again sebab sudi baca kisah2 aku.. rasanya siapa yang baca blog nie.. lebih faham kot siapa aku.. walaupun korg tak pernah lagi jumpa aku.. kecuali Tiny lah.. dia tuh dari dulu kami dah kenal rapat.. kenal pun di blog juga.. dan tetap rapat sampai sekarang.. sebab itu bersahabat di blog nie memang indah... singgah2 baca blog.. saling komen sana sini.. terus rasa mesra dah.. walaupun hakikatnya wajah pun tak tahu camna.. bak kata adik 'mashi' "nama akak pun saya tak tau"  nama akak dik.. ada nama walaupun akak hanya berselindung di balik nama TCC... ko p cari jelah blog akak 1 lagi kat blog kak wos.. ada aje kat situ... nanti ko tauler nama akak apa ;) (akak malas nak promote blog tuh ahaks) tapi kuehbakar pernah juga menyatakan lokasi akak kat mana..

Mood 2 3 ari nie memang takde mood.. semalam memang takde mood nak ke uni.. aku melepak seharian kat umah.. clearkan dapur dengan masakan yang tak habis2 sejak jumaat.. masak laksa.. masak kari tulang kambing.. masak nasi lemak.. semua tuh masih bersisa semalam.. sebab duk umah 1 ari.. apa lgi operasi bersihkan dapur dan masak lauk baru.. itupun.. aku kena repeat masak nasi lemak lagik.. dah 3 ari makan nasi lemak.. sebabnya sambal banyak lagik... so by today nie.. confirm nasi tuh habis.. maka petang nanti aku leh masak lauk baru lagik.. semalam dah masak sambal paru dan ayam gorg kfc.. so menu hari nie belum decide lagik.. probably something simple atau goreng sayur jek..

Kemarin ada kawan call.. 4 missed call masa aku balik awal selasa lepas... nak call balik aku review.. minah nie (kwn aku) nak ajak aku lepak city centre.. terus takde mood nak call balik hehehehe... so sejak semalam dan hari nie aku kena sound.. 'aku duk call ko berkali2.. ko boleh tak angkat yek.. ko pun tak call balik' aduhhh aku kena sound.. sorrylah my dear.. bila mood stress aku melanda memang aku cenggitu.. aku mmg takde mood nak cakap n jumpa org sangat.. malas sebenarnya.. lagipun aku tahu.. dia ajak aku shopping sebab dia nak balik hjg bln depan.. stress ahhh tgk org nak balik nie.. sebelum aku tambah2 stress.. lebih baik aku larikan diri.. itu pun tadi dia dah sound ngan aku.. 'mggu nie atau mggu depan nak ajak p makan kat chillis grill'.. oh okkk... will do sebab kenangkan dia dah teringin sangat nak makan.. aku baru jek makan masa awal bln ari tuh celebrate anniversary yang lepas... Betul skrg nie aku enggak ada mood mahu bersosial lah.. hujung mggu nie pun ada 2 lg jemputan openhouse.. jumaat nie dan sabtu.. ahad masih kosong gik blum ada jemputan tapi menurut sorg kwn aku nie.. dia mcm nk plan buat openhouse.. tggu jelah.. bila aku nak rehat weekend nie??? Tak tahulah selagi tak habis raya kan.. memang weekend manjang jelah full house..

Review dari kisah cinta dari entri yang lepas itu menarik gak.. Ada yang rasa kagum dgn kisah cinta mak ayah dan arwah tok dan nenek aku.. well.. masa diorg ceritakan kat aku dulu.. rasa macam tak percaya bila tahu kisah2 itu terjadi dalam keluarga aku sendiri.. rasa macam dengar cerita dogeng jek.. cuma bezanya kisah cinta arwah nenek dan tok nie aku tahu lepas arwah nenek aku meninggal... sayang sebab aku tak sempat nak tanya dia kisah2 itu.. walhal dulu.. kalau balik kampung.. mesti aku akan lepak dengan arwah nenek sambil layan dia bercerita.. minum air kopi manis buatan airtgn nenek.. atau makan ns gorg kosong kegemaran dia.. I never taste that kind of ns gorg anymore.. once in a lifetime I guess.. Sudah lama aku tak mimpikan arwah nenek.. last aku mimpi dia.. sethn atau 2 thn lepas.. itupun.. lepas aku terjaga bantal aku basah dgn airmata aku.. aku mimpi aku berpeluang peluk arwah nenek aku erat2.. dan sempat juga aku nyatakan aku rindu dengan dia sangat2.. Hingga kini aku masih ingat mimpi itu.. sebab mimpi itu unik sekali.. pernah aku ceritakan dalam blog 1 lagi lama dulu..

Dah lama tak sarapan waffle, maple syrup with aiskrim nie..
Adik yang selalu kluar date ngan aku time breakfast nie dah sound aku byk kali mggu lepas
'Akak.. bila kita nak p breakfast?? Jumaat nie ye..'
InsyAllah.. Will do kalau rasa ada mood nak bersosial dik..
I'll decide after I finish work on friday..

12 comments:

kueh bakar said...

yup kaktcc.kadang ada suatu benda kita nak tulis tu lebih 'selamat' kita tulis pada strangers..mungkin kerana tiada hati atau perasaan untuk dijaga...

bila kita dah suka menulis..jika ada 'sesuatu dalam kepala' yang kita rasa nak tulis..memang tak boleh nak cegah..blog kedualah jawapannya..

sebab lepas menulis kadang kita rasa lega..itulah terapi.

blog itu diari yg 'bernyawa'..

kan.kan.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kueh

"blog itu diari yg 'bernyawa'.."

Wah dik.. quote utk hari ini hehehe.. I agree dik.. better write to stranger.. mmgpun.. susah lah kalau buat blog n org mmg kenal kita..

Dulu2 bila akak byk luahkan perasaan dlm blog 1 lg.. ada kwn2 akak kdg jmpa tanya akak.. 'ko nie ada masalah ke?' itu yg kadang malas nak meluah perasaan tuh.. so lebih senang letak gbr jek skrg.. nice to see and nice to wonder..

;)

ku-cit said...

sy dr thn lepas start baca blog ni..tp selama ni silent reader aje...

mmg betul kalo tade saper knal kt, kt bebas nak tulis n nak luahkan apa saje..

p/s: mmg sdap time2 hujan mkn nasi lemak ni..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

Yelah ns lemak tuh memang sedap.. lepas tgk gbr kepala kena pancung kan.. erkkk!!! Nasib akak tak visual tetinggi sgt masa tgk.. jeling2 aje masa nengok tuh pun

Yup menulis pada yang xkenal lebih bebas.. but kdg2 mengundang bahaya gak.. bila nada tulisan dibaca dengan nada yang berbeza dengan maksud asalnya ;)

ku-cit said...

bahaya2 pon yyg penting tade sape yg kenal kt kan...

kat sana ada jual nasi lemak tak kak???

sindiketsulit said...

kak, aku mmng follower blog ko kak.
ko tak suka ke.. ko suka ke.. aku follow jugak.

cuma bila masa aku sibuk tu aku mmng tak sempat nak baca entry2 ko pada hari yg sama. tapi baca tetap baca dan nak komen jugak walaupun dah terlambat. sama macam blog kak tiny tu. hahaha.

sbb korang nih bila menulis eh menaip eh menulis macam meresap2 ke dlm jiwa gitu.

jadi aku tak boleh baca dalam keadaan tergesa2. kena santai2 gitu.

nih tengah bersantai la nih.. sbb tu boleh komen berjela.

(ewah.. padahal kerja menimbun kat sebelah.. hahahaaa!)

Kaktiny said...

betul betul betul...

there's no such things as wordless wednesday.. kalau dh malas nk cakap tu.. everyday wordless..

tapi kalau dh mula meraban.. rabu ka, khamis ka, jumaat ka.. berjelaaaaa je nk mengarang!. hihihi..

aku mmg follower ko walau di mana shj.. hihihihi.. cumanya la ni aku bnyk baca dr komen... sbb aku bnyk baca dari hp aku.. yg bengapnyer, takleh nk komen.. boleh access tapi tak leh nk log in.. sbb tu takleh komen.. geram aku!! (apa punya BB!!).

julietchun said...

walaupun aku bukan follower tapi aku sangatttttt suka kamu :D

sini pun hujan setiap hari. Baru nak ajak ko keluar, dah ko takde mood pulak. Lenkali je lah :D

~mrs azmi~ said...

wafle bersama aiskrim itu sangat menggiurkan!

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

bahaya pada yang kenal akak.. yang tak kenal tuh xde hal.. den tak kisah de ;)

Nasi lemak? Jual? dik.. akak bukan duk KL tau.. akak duk over the sea.. nan ado lah ada org jual nasi lemak dik.. adalah lebih baik akak buat sendiri jek ;)

Wos

Hehehehe.. mmg akak ye entri ko kena baca time santai sebab cite dia panjang2 kecuali time mood lagu dan mood english itu gigih tulis sikit2 jek hahaha... Tak kisahlah kan..kdg2 kita tak sempat nak jengah.. tapi klu ada masa singgah jek.. (perhatian akak balik sok.. raya jgn lupa buka umah raya utk akak tau )

Tiny

Aikkk BB buat hal ke? mesti ada setting tak betul tuh kan.. mesti tak best leh baca jek xleh komen.. ko kan mana boleh tak komen kan kan hehehe ;)

Juliet

Awwwwwwwww... I malu lah u.. tetiba aku teringat KTS.. mana dia pergi ahhh senyap jek skrg nie.. Juliet kalau ko yg ajak aku keluar gigih juga aku p tau.. ;)

Mrs Azmi

Waffle itu mmg best ;) nyum2..

ku-cit said...

dr dulu lg dah tau akak dok oversea...tu yg saje tanya kat sana ada jual nasi lemak tak kat...ehehe

br2 dulu igtkan akak memang kje tukang cuci je..yelah tiap entry ada aje citer pasal keje cuci...rupanya keje akak wowwwwwwwwwww....

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

Hahahaha.. itu keroje part time dik.. tapi pengalaman itu yg plg berharga sebenarnya ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...