Thursday 6 January 2011

Hari kedua keje di tahun 2011

Ngantuk!!!! itu yang 1st dalam kepala aku bila sampai tempat keje pg tadi.. jam biologi aku masih belum betul lagik.. Alhamdullilah masih berjaya bangun pkl 5pg.. dan sempat buat 2 keping roti bakar kaya.. aku sedang tanam azam baru nak bawak bekal dari rumah jek.. malas dah nak beli roti sandwich kat kedai.. jimat masa aku nak fikir mana nak cari makan pagi.. sediakan siap2 dari rumah.. walaupun hanya roti dengan jem.. setidak2nya aku tak perlu nak pening2 kepala..

Patutnya hari ini aku kena cover keje kwn aku kat HR.. tapi sv bagi aku tugasan suruh skimp (scrub) carpet dengan menggunakan buffing machine... kalau siapa tak biasa guna buffing nie.. mmg boleh melayang dan out of control.. tapi nak skimp carpet kena guna pad yang lembut jek.. jenuh jugalah scrub carpet tuh nak keluarkan stain.. keluar atau tak? xtau lagi selagi karpet tuh tak kering.. masa scrub mana nak tau kan.. dah kering baru tau.. so far so good kot.. esok baru nak check balik hasilnya.. Rasa puas hati gak sebab nampak cam stain tuh dah hilang.. kalau selalu buat leh kurus sebab ada gegaran manja hehehe ;)

Lama juga tak buat keje buffing nie.. aku suka sebab lepas buffing lantai nampak berkilat jek.. ikutkan aku sebenarnya kena buffing lantai toilet ladie and gents.. tapi sebab 2 tandas tuh kedudukan dia di level 5 dan 3.. jenuh nak angkut machine buffer yang berat giler tuh.. aku pernah try tarik sendiri naik tangga.. nak patah pinggang aku.. berat ohhh... takleh buat sorg2.. sebab itu aku agak malas nak buffing.. sebab tiap kali nak buat kena minta tolg kekwn level 4.. seganlah.. diorg pun bz.. aku sendiri pun xtau bila masa nak buat.. sebulan sekali??? takde ye.. sampai SV aku sound then baru aku buat hehehe...

Esok last day keje untuk mggu nie.. yeyeye.. baru jek keje 2 ari dah fikir nak cuti ke hehehe.. taklah.. aku enjoy keje dan p uni.. just saje ngda2 nak cuti.. minggu depan fullblast ler nak start balik semua... hari nie rasa cam boring jek.. keje pun ok.. study ok2 gitulah.. kena pulun sakan nieh kan..

Esok operasi nak mop lantai dan tangga lak.. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...