Monday 10 January 2011

Congratulation!!! You got a golden star..

Hari ini mula bekerja semula... Isnin lepak sikit kerja sebab abis pkl 9pagi.. masuk kerja jek.. settlekan sampah.. lap2 meja.. pastu settle tandas.. cuma kalau kena cover orang aku mesti kelam kabut sikit.. But hari nie Alhamdulilah ok jek.. sempatlah lepak dalam 20min sebelum kluar nak p punch out..

Sampai tempat punch out.. tengok aku ye kad takde.. selalu kalau takde kat tempat letak punch tuh.. mesti diorg ambik letak kat ofis.. kdg2 nak bg suratlah.. kdg2 sebab nak tanya bendalah.. so tadi masa minta kad.. staff tuh tanya no kad aku.. Terus dia sebut "Congratulation!!! You got a golden star".. Aku dah senyum hahahaha... dapat lagik tahun nie??? aku ingat dah tak dapat sebab aku dah mc 3 hari tahun lepas..

Apa sebenarnya?? dah 2 tahun berturut2 aku dapat kedatangan cemerlang 'Perfect Attendant' dan 2 tahun juga aku dapat cuti tambahan 1 hari hahaha.. thn lepas punya cuti burn.. sebab aku tak leh bawak ke depan.. tahun nie.. Alhamdullilah dapat lagik.. rezeki hahaha... aku suspek pakwe aku pun dapat sebab dia pun xpenah cuti emergency gak thn lepas...

Lawak juga bila ada kwn sekerja yg text congratulation nie.. layan jelah hahaha.. kata tak nak celebrate ke?? Gelak sakan aku.. alahai.. kalau study attendant perfect nak juga celebrate... nie keje tukang cuci jek hahaha... Namun aku syukur gak.. leh dapat khidmat cemerlang tak??? hehehehe... Nampak sangat aku keje kuatkan.. sampai rekod cuti pun cemerlang.. ambiklah cuti tahun.. bukanlah tak ambik.. cuma aku jarang MC.. atau ponteng keje.. itu jelah.. kata diorg kalau xpenah ambik MC.. mmg dapat cuti dia bg 1 hari.. aku tahun lepas MC pe.. 3 hari.. tapi itulah satu2nya MC yang aku ambik dalam masa 2thn keje hahaha... dahsyatkan.. giler keje kuat... tetiba rasa cam bersalah keje kuat hehehehe...

Happy?? dapat cuti free 1 hari lagik sapa xnak.. tapi sah2 cuti tahun aku yg 23hari tuh.. tambah 1 dapat 24hari.. tah abis atau idak thn nie.. sebab aku plan nak balik dah kan.. but still aku tetap seronok.. setidak2nya itu bg aku ceria sikit.. walaupun hanya surat congratulation.. walaupun xdapat duit ke apa.. tapi dapat cuti tambah 1 hari.. tak semua org dapat tuh.. 2 tahun berturut2 aku dapat.. mmg aku nie kuat keje kan.. hahaha bak kata kwn2 aku.. hujung2 nama yg ada huruf NA nie.. mmg rajin2 hahahaha... banyaklah dia punya teori ;)

Oh ya.. pagi tadi SV aku check karpet yang aku skimp (scrub) ari tuh.. melambung dia puji aku hahahaha... sebab aku scrub sekali karpet kat area yg dia xsuruh aku buat pun.. kebetulan dah tgk kan.. mmg ada stain aku scrub sekali... Aku respek lah mat saleh nie.. kalau diorg puji kan mmg ikhlas.. takdelah sebab nak bodek ke apa.. kalau betul mmg diorg ckp betul.. which aku respek.. pada aku benda2 tuh biasa je kan.. but still seronok gak dpt pujian.. tambah dapat cuti tambah lak ;)

Surat tuh masih simpan dalam beg.. surat thn lepas punya tah mana tah.. aku rasa kena carilah buat kenangan.. Double happiness ari nie.. ;)

4 comments:

~mrs azmi~ said...

wah2.. tahniah! kalau u balik m'sia sure dorang sedih kehilangan pekerja berdedikasi gitew! hiks

Kaktiny said...

pasal tu aku ni malas cuci toilet.. sebab hujung nama aku "NI".. kehkehkeh..

aku tunggu ko balik.. hihihi...

rindu la... huhuhu...

julietchun said...

tak bleh selalu puji ko takut ko kata tak ikhlas,ehehehehehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mrs Azmi

Hahahaha miss aku?? takleh nak komen.. karang takut perasan lak hahaha..

Tiny

Hehehehe.. weiihhh ada ke gitu hahahaha... takpe tukang cuci indon ada leh suh wat jek ahaks.. InsyAllah soon.. soon doakan ye

Juliet

Aku tau ko ikhlas kalau puji aku kan kan kan.. sila puji hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...