Tuesday, 25 January 2011

Bila aku dapat tiket 'Loteri'

Ye.. anda tidak silap membaca.. tidak sama sekali..

Al-kisahnya tersebut pada hari jumaat yang lepas...

Masih ingat kisah aku duk mop dan sapu tangga dekat sejam tuh... pastu pecut pulak buat tandas dalam masa 30min jek sebab masa dah terhad (ohh baru perasan ini kisah ari khamis hehehehe) Kiranya jumaat tuh.. aku relak sikit tapi masa tuh aku duk sibuk gak lap2 tangga bekas mop hari khamis tuh.. Aku turun ke tandas perempuan.. Semasa aku nak mula cuci kain pengelap.. aku perasan ada tiket loteri kat bawah pintu stor aku.. Mulanya pelik gak siapalah punya tiket loteri yang terjatuh nie.. aku pun mulanya siap komotkan kertas tuh.. pastu teringat... ehhhh entah2 ada yang beli tiket nie tak?? pastu tertinggal.. so aku pun dengan baik hati letak kat tepi singki tuh.. kan cam ada sudut sikit kan.. dan terus blah nak keluar pergi punch out sebab dah lambat sangat... Masa tuh duk terfikir-fikir gak.. siapalah punya tiket loteri nie.. camna pulak leh sesat bawah pintu stor aku...


Semalam...

Jumpa sorang kawan aku nie.. dia gunakan tandas perempuan.. Aku lak masa tuh sedang bersiap-siap nak keluar.. tengah kemaskan beg dan nak pakai jaket... Dia tanya aku.. 'dapat tak tiket loteri??' Aku cam terpinga-pinga  sat.. Dia kat tiket aku ada kat sorang kawan aku kat level 4.. nanti dia akan bagi aku.. katanya itu dibeli selepas ada baki duit untuk beli hadiah X'mas SV aku ari tuh.. so tukang pungut tuh kata dia belikan tiket loteri untuk semua org... masa nie aku masih tak ingat langsung pasal tiket loteri yang aku jumpa bawah pintu tuh.. masa tuh masih duk ingat tiket tuh masih kat kawan aku..

Hari ini..

Sampai jek nak punch kad pagi tadi.. Kawan aku level 4 tuh tanya aku.. dapat tak tiket loteri tuh.. dia kata dia cari aku jumaat tuh.. tak jumpa.. masa tuh aku sibuk cuci tandas.. dia kata dia letak bawah pintu stor aku.. hahahaha... aku terus senyum.. sebab terus teringat insiden aku jumpa tiket loteri tuh.. yang aku mati-mati ingat orang lain tertinggal.. rupanya itu memang tiket loteri untuk aku.. muhahahahaa... gelak giler aku masa tuh.. Aku cuma kata aku dapat.. walhal hakikatnya aku pun tak tahu siapa yang ambik tiket tuh.. sebab isnin tuh aku datang dah takde... lagi pun.. kalau aku tahu pun.. confirm aku dah buang ke tong sampah.. sekali pun menang aku memang takkan tuntut hadiah duit tuh pun.. Memang dah takde plan dalam aku ye hidup nak dapat duit dengan cara camtu kan... tapi yang aku makin pelik.. hari ini 4 kali orang duk tanya aku pasal tiket loteri tuh.. sebab kata dia no yang dia letak tuh sama jek untuk semua orang hahahaha... entahlah.. aku memang tak ambik port pun.. lagi pun aku tak salahkan diorang.. pada diorang main loteri.. nie benda2 biasa kat sini.. lagipun mana dia tau yang kita tak boleh buat benda-benda tuh.. kalau menang pun aku sedekah jek kat sesiapa..

Ye pertama kali dalam hidup aku.. ada orang belikan tiket loteri untuk aku.. dan sayangnya.. aku sendiri pun tak tahu tiket itu untuk aku.. hehehehe.. siap letak kat tepi dengan harapan sesiapa nak ambiklah hehehehehe...

Aku gelak sakan hari ini.. camnalah aku boleh dapat tiket loteri nie.. yang best pulak tuh.. orang tolong belikan hehehe

3 comments:

julietchun said...

bagilah tiket wayang ke, tiket balik mesia ke,hahahaha

KAKTINY said...

aku setuju dgn juliet... bagi ler tiket balik mesia, baru gempak skit.. setakat tiket loteri, buang karan jer..

Tukang cuci cute said...

Juliet

Hahaha tak menang pun.. yeah klu tiket wyg mmg best

Tiny

Tulah.. biasalah diorg nie.. mmg main loteri tuh benda biasa kat sini.. melambak2 ada ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...