Thursday 28 April 2011

Esok cuti lagi.. Cuti lagik??

Ye hari esok cuti lagik.. Cuti pun tak nak.. oklah.. cuti pun cutilah kan.. 2 minggu berturut-turut nie memang weekend holiday.. last week.. jadual aku penuh dengan aktiviti melepak kat luar.. termasuklah aktiviti melepak di rumah orang hehehe.. minggu ini.. episod rumah aku pulak yang bakal kena lepak.. InsyAllah ada hajat dari kawan-kawan baik untuk solat hajat di rumah aku.. Mendoakan semoga urusan perjalanan hidup di sini dipermudahkan hendaknya..

Minggu nie aku kerja 3 hari jek.. Dan cam minggu lepas kena cover orang kerja.. lepas nie.. 2 minggu berturut pun aku kena cover lagik kerja orang.. member level 4 cuti 2-6 hari.. Biasalah kalau salah seorang dari kawan level 4 tuh cuti.. biasa aku kena turun tolong diorg buat kerja.. itu tak termasuk kerja kat level aku yang memang kena buat juga..

Masalah bila asyik cover kerja orang.. yang aku nie bila nak cuti ye?? Kadang-kadang memang rasa nak bercuti.. ala-ala cam nak balas dendam camtu hehehe... tapi entah kali nie aku cam malas betul nak bercuti lah.. sebab bukannya nak p mana-mana pun..

Cuti masih belum ambik.. hehehehe.. plan nak ambik bulan 5 tapi belum ada tarikh lagi.. bukan apa.. hujung bulan 6 ada kawan nak datang 2 minggu dan pastinya kena ambik cuti gak masa tuh.. Pakwe hari tuh dah tanya nak cuti bila.. lagipun kebetulan 2 minggu nie pun dah cuti jumaat isnin.. so takdelah rasa cam nak ambik cuti sangat.. cuti umum jek dah 4 hari.. Weekend nie pun pakwe dah tanya takde nak kemana-mana ke?? aku belum decide lagik.. mungkin isnin nanti berjalan kot.. dekat2 sekitar sini jek pun..

Hari nie tengok follower dah jadi 3 orang.. terima kasih sebab sudi jadi follower blog yang tah apa-apa nie.. sebenarnya lebih banyak membebel.. bahasa pun ikut suka ati jek nak cerita apa.. takde skema2 sangat.. Apa pun terima kasih ye korang.. walaupun ada yang tahu aku kat mana dan siapa aku.. senyum-senyum jelah ok.. senyum jek tau..

Sambil taip entri nie.. aku dah mula meneguk gelas ke 3 air sejuk.. Hari panas betul.. bilik rasa berbahang.. belum pun pkl 12 tghari nie.. tapi panas dia aku rasa kalah mesia kot.. cuma bezanya kat sini anginnya sejuk.. Kemarin aku jalan kaki dari sini ke rumah.. aku time adalah 50min.. mengah jugalah bila dah separuh jalan.. udahlah panas... pakai jaket hujan yang kalis air dan angin tuh.. aku dah rasa rimas.. nak buka jaket aku malas nak main sangkut2 kat beg nie.. tapi walaupun rasa berbahang.. tangan aku sejuk giler sebab angin sejuk.. cuma bila berjalan dibawah terik mentari muka aku merah padam tak tahan.. aku rasa dah seminggu nie muka aku asyik merah jek kena matahari.. tak yah sesusah nak beli blush tuh.. dah dapat blush semulajadi..

Hari ini rasanya aku bakal berjalan kaki lagik.. kali nie maybe aku nak stop sambil snap gambar kot.. sebenarnya ada gak hajat nak berhenti di tengah jambatan nak ambil gambar masa jalan kaki hari tuh tapi cam malas ler pulak.. tengoklah hari nie camna... aku nak buat timing lagik kot.. agak2 masih 50min perjalanan atau aku speed jalan kaki tuh mana tahu jadi 40min ke hehehe.. aku rasa lebihkurang 4km aku jalan kaki tuh..1km 12.5min.. ada logik tak?? sebab dari rumah ke uni aku lebih kurang 3 batu (sini ukur ikut miles tau).. tapi laluan yang aku ikut tuh laluan bas.. ok check google map.. dia jangkakan kalau jalan kaki ambil masa 47min.. so betul lah kan.. sebab aku time masa aku jalan hari tuh 50min.. jarak lebih kurang 2.4batu.. lebih kurang 4km lah kan.. Dah 4 tahun kat sini.. inilah 1st aku jalan kaki.. balik umah.. Exercise ler konon.. hari tuh sampai umah terus flat... aku rasa aku kena beli air kosong sebelum jalan kaki nanti.. tak boleh tahan sebab rasa hidung sebu sangat.. cam sekarang nielah.. 2 tingkap dibuka.. tapi rasa cam berbahang dan hidung mula rasa cam tak cukup oksigen.. rasa cam menghirup udara panas dan rasa tak selesa.. air dalam gelas ke 3 nie pun dah nak abis.. kejap lagik adalah gelas ke 4 atau 5 nie..

Hari nie semua orang sure balik cepat.. esok cuti kan.. dan esok pun semua nak tengok tv.. royal wedding

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...