Tuesday 19 April 2011

Masa untuk bercuti kerja

Semalam semasa aku turun ke basement untuk check jadual cuti kawan-kawan aku.. Aku tengok hanya pada awal bulan 5 atau hujung bln 5 sahaja masa untuk aku bercuti.. Selain masa itu tak boleh bercuti lagi sebab dah ada orang yang ambil cuti pada pertengahan bulan 5.. Mulanya rasa nak ambil cuti awal bulan 5.. tapi masa cam singkat sangat pulak.. so aku rasa masa yang sesuai untuk bercuti pun hujung bln 5 jek..

Tuhlah.. dulu masa orang suruh bercuti tak nak.. hehehehe... sampai cuti 'perfect attendance' ari tuh pun SV sampai remind 2 3 kali bila nak ambik.. Uihh.. org workaholic nie mmg susah.. dulu masa keje pun cuti tahunan aku melambak.. sampai 3 tahun berturut bring forward cuti aku.. rasanya dekat 150 kot cuti aku dulu.. itupun masa aku nak sambung belajar.. dah ambik cuti.. dah masuk golden handshake pun.. cuti aku masih berbaki banyak.. Yelah.. cuti tahunan pun tak berambik.. pastu aku dapat banyak cuti tanpa rekod sebab mengajar pelajar sarjana pada hujung minggu.. lepas tuh bukan ye senang nak cuti masa aku keje dulu.. hari2 ada kelas.. kalau takde kelas pun.. ada meetinglah.. ada bengkel lah.. lepas tuh 2 minggu ke beberapa buah negeri menyelia pelajar praktikal lak.. camna gayanya nak cuti..

Nah sekarang dah ambik cuti belajar.. mulalah rasa nak kerja balik.. yelah aku dah rindu sangat nak kerja.. pastu bila dah kerja 5 6 tahun.. aku mula bosan kerja.. bosan dengan rutin harian.. tapi mengajar tuh masih minat aku.. that whatever the situation.. will always be my passion.. Takpe.. setiap 5 tahun keje boleh ambik cuti sabatikal 9bulan hehehehe... masa nie rasa nak p merantau ke US atau NZ pulak.. Kerja pun belum lagik dan berangan nak cuti lagik hehehe..

Nie dah bulan 4.. cuti aku 23 hari masih berbaki banyak.. belum 1 hari pun luak.. kawan-kawan dah mula bising.. diorang yang bising bila aku tak bercuti heheheh.. yelah semua dah pakat ambik cuti seminggu awal bulan nie.. sorang lagik minggu depan dah cuti seminggu.. aku jek belum luak cuti lagi.. nie kalau si SV tau nie.. confirm dia pun sound suh ambik cuti..

Masa untuk bercuti.. Yeay

2 comments:

Kaktiny said...

cepat balik.. dh ramai yg tunggu ilmu ko tuh.. hihihi..

pastu kan.. nanti bila ko nk cuti sabatikal 9bulan dan pi jalan2 ke US NZ segala bagai tu.. AKU NAK IKUT EH!.. kehkehkeh..
(jalan ngan ko, aku confident la skit, sbb ko mmg PENGEMBARA UNIVERSE... I LIKE!!.. hihihi).

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Ikut hati mmglah nak balik... nnti klu dah balik confirm korang punya rindu dah abis kan.. xpe bg byk2 rindu k..

Ok babe.. kita p jejalan sok bila aku balik.. kita start travel p thailand nak?? naik keta.. aku tgh nk plan trip nie kalau jadi.. leh singgah university tempat kwn aku mengajar.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...