Thursday 14 April 2011

Yang baru..

Hari yang ke 3 lif rosak.. huhuhu... sajelah nak dera aku naik tingkat 6 tuh kan... Kalau bawak badan aje takpe... nie bawak vakum cleaner dan juga baldi.. pagi tadi rasa cam nak patah pinggang sat masa sampai tingkat 5.. tapi bila tengok balik stamina aku.. oklah maintain leh lagik naik dengan pecutan hingga tingkat 4.. masuk tingkat 5 aku dah slow.. berat vakum mula terasa.. sajelah nak dera aku kan.. esok pulak operasi mop tangga.. huhuhu.. mengangkut lagiklah ke tingkat 6..

Bagusnya bila dah 3 hari senaman nie.. (1 hari minima mesti aku naik turun tangga tuh 3 kali) rasa badan dah boleh stabil.. bdn aku nie kdg2 jenis cepat adapt gak.. kalau hari pertama kedua tuh rasa cam dah semput.. tapi bila dah masuk hari ke 3.. 4.. biasanya aku dah boleh tune.. samalah cam acara pecut 100m masa kes bas lambat dulu.. mana idaknya kena punch in pkl 6.30.. sampai kat bustop dah 6.28.. masa tuh seminggu lari pecut bila kaki jejak jek jalan raya tuh.. uihhh memang best giler kitaorg berlari2 awal pagi tuh.. siap ada sorang kawan kitaorg tuh rekod larian kami 4 orang mak2 dara.. pagi tuh hahahaha... aku lari sampai tergelak2... aduhhh... ingat balik memang takleh lupalah.. kena mintalah rakaman video tuh.. 1 dalam sejuta tau... lepas 3 hari tuh lari pecut esok tuh lari dah cam takde hal hahahaha... jalan kaki ke main building tempat aku tuh pun.. steady jek jalan laju dengan beg yg berat hahahah.. berlagak nie..

Hari nie.. pun rasa ok.. aku boleh rasa badan ringan sikit bila berjalan.. bila berjalan tuh aku boleh jalan dengan lajunya.. confirm nie balik mesia kalau aku jln kaki sama kekwn aku kena sound hahaha.. 'pesal ko jalan cepat sangat'.. aku pernah terkena nie masa berjalan kaki dengan kawan-kawan aku dulu.. tak sedar aku terikut tune cara aku jalan masa kat sini.. masa mak aku datang ari tuh.. bawak dia p paris pun.. dia sampai sound aku... 'tak terkejar jalan aku dengan kolah' hahaha.. yup.. pakwe pun kalau jalan ngan aku pun surrender.. dan2 tuh juga ajak balik hahahaha... biasalah dah lupa diri kejap..

Hari nie suhu sejuk balik.. hari mendung jek.. lusa ada kawan nak ke sebuah pulau di utara dari tempat aku.. pakwe dah tanya nak pergi ke idak.. kawan aku tuh dari hari isnin lagik tanya.. kesian pulak lah... aku nie bkn apa.. rasa jek cam nak berjalan tapi semangat aku takde nak berjalan sebenarnya.. hati nak sangat.. tapi entahlah.. susah nak cakap..

Oh ya.. aku pun teringat nak ambik gambar toilet yang baru.. diorang duk puji2lah.. oklah taklah canggih bebenor.. dulu tahun 2009 diorg renovate.. cuma tukar toilet bowl jek..nie thn 2011.. renovate balik.. cuma letak papan hitam dan tukar lantai jek.. changes sikitlah.. nampak baru ye.. tapi.. lantai tuh nak kena buffing ler pulak.. aduhhhh 1 hal pulak nak angkut mesin buffer tuh dari tingkat 4 (naik tangga lak tuh)..

Cuba bandingkan dengan gambar kat header..
Lain dah kan..
Kenapa gambar nie senget??
Mana leh ambik berdepan nie..
Karang korang semua nampak muka aku yang lengkap uniform hahaha
Ye keje tukang cuci ada uniform ok..
Siap dengan lencana lagik..

Apa pun color code masih maintain.. penggunaan warna kuning dan merah..
Aku pernah explainkan ada 4 color code dalam proses pembersihan nie..
Bukan boleh main cuci jek guna semua warna..
No.. Ada etika health and safety..

Gambar header takleh tukar lagik..
Gambar2 yang aku ambik cukup aku tak puas hati betullah
Soon nanti aku cari idea nak letak gambar header apa..

2 comments:

julietchun said...

kat header tu dindingnya tiles putih ye.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Yup dinding masa tuh tile putih.. now dia dah letak papan hitam.. oklah.. tapi aku rasa makin kecik lah ruang singki tuh.. itu belum ruang dlm toilet tuh.. lagik aku rasa kecik.. sebab papan tuh ambik ruang gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...