Thursday 28 October 2010

Letih..

Letih sungguh aku hari ini.. sebenarnya dari petang semalam lagi aku dah rasa letih.. balik awal semalam.. sempatlah tidur sejam dua petang semalam sebelum bangun utk masak makan malam.. Pagi nie pulak.. keje aku terlebih rajin.. setiap hari khamis memang jadual untuk aku lap meja.. so jadinya.. hari nie semuanya aku lap.. kaki kusi.. kaki meja.. sampai corner dinding pun semua aku lap.. bukan apa duk teringat nie aku buatlah.. idak karang memang berbulan-bulan aku tak buat dah.. sementara benda tuh teringat dek kepala aku.. aku buat.. dek sebab itu aku letih sungguh gak lah.. duk tunduk bangun berdiri berulang kali.. Dah alang-alang.. aku lap semua.. setidak-tidaknya.. kesan habuk tuh hilang.. kalau dia nak berkumpul balik pun ambik masa.. lagipun aku pernah ingat SV aku pernah bagitau.. dia tahu habuk tuh dikumpul bape minggu sebab diorg dah kena training.. tebal nipis habuk tuh.. hahahaha.. oleh itu takleh ler nak beeri alasan.. saya baru jek lap minggu lepas.. nan adolah.. diorg dah tahu siap-siap bape lama punya habuk tuh berkumpul..

Tempat kerja takde banyak yang beza.. cam biasa.. cuma hari ini aku banyak melayan lagu-lagu lama tahun 80an.. rock dulu-dulu.. teringat terus banyak kenangan lama.. semalam aku jumpa lagu-lagu tuh dalam external hdsik lama aku.. wah dengar balik semalam syahdu jek.. sebab ada sesetengah lagu tuh mmg banyak nostalgia.. malah ada beberapa orang yang aku duk teringat bila dengar lagu-lagu tuh.. yelah dulu kan ramai peminat.. so zaman lagu2 rock kapak jiwang tengah hot tuh.. banyaklah kenangan yang datang bersama lagu tuh..

Hari ini aku melepak kat umah..  letih sebenarnya.. tapi aku duk mengadap notebook lagik nie.. walaupun badan aku rasa lesu sangat.. nak p uni pun.. aku rasa sure aku melepek jek karang menahan letih.. esok nak kena kemas umah sebab ada kawan nak datang bermalam 2 hari.. Mulanya rasa cam malas nak terima tetamu.. tapi kesian lah pulak kan.. org datang dari jauh.. so aku tawakal jelah.. offer duk umah aku.. orang datang bawak rezeki kan.. kadang mana kita tahu..

Oklah aku nak berehat.. badan dah minta rehat nie.. perut pun dah kenyang makan bihun goreng.. best giler sebab dah berminggu2.. sarapan aku asyik roti n salad jek ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...